Praatgroep Neonstallen event 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 5 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    Zo, heb even een berekening gemaakt met de fokdieren die ik in de schuur heb staan. Ik kan van de koe, de schaap en de eend zo inleveren tot en met de neonstal, met amper overwaarde. Kan ik eindelijk eens iets aan de qwesten gaan doen van de koekoeks, daar hoef ik alleen mama koekoek 1 en 2 en dan is er weer een wolkenrij gevuld. De slotjes komen dan vanzelf wel binnen druppelen.
     
    daisy17858, DarkDevilDude, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo eens even zitten vogelen in het nieuwe mega fok gebeuren. Ik had het nog niet uitgeprobeerd, maar het is wel super kaal nu op mijn land. :oops: Met zijn allen in het mega fok motel gestopt en zie nu geen leuke motels meer op mijn land. :oops: Die ga ik echt missen. Je kan wel je land nu ergens anders voor gebruiken, maar ik zie geen voordeel van dit alles. Ik heb alles een voor een aan moeten klikken en dat deed ik ook bij de motels op het land. Als je nu iets wil zien, moet je kijken naar lijstje onder elkaar wat je in het mega fok dinges hebt gestopt. Ik vind het persoonlijk wel erg saai hoor het nieuwe fokken.:eek:
     
    daisy17858, tinus138, .babouska. en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    ja, beter gewone koeien in fokhotels stoppen.
     
    daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Heb ik ook maar gedaan. Ik heb nu 10 rijen koeien, 10 rijen schapen en 10 rijen eenden in het motel gestopt, keurig onder elkaar, pffff zijn nog net niet afgestoft.
     
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik ga maar eens met de koekoeken fokken. Ik moet nog 10 punkies en dan zijn de extra koekoek questen de coop uit .
    Als je maar 80 keer moet fokken zal dat niet genoeg zijn maar ik kom dan een heel eind. Vanavond vul ik de fokmotels en dan zijn ze morgen na het werk klaar , dan kost het ook geen parfum. Misschien dat ik nog wat koeien in de motels gooi , daar zit ik wat krap. Schapen en eenden heb ik royaal omdat het gerucht van de neonstallen er al maanden is heb ik die in oktober al gekocht
     
    daisy17858, tinus138, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Het foutje is uit de tabel hoor mikkie en dank je wel voor de waarschuwing:D
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  8. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Heb ook maar 80 fokhotelletjes vol gezet heb ik alvast een start als de BBD begint.
    Alleen bij de koetjes had ik nog niet zoveel fokdiertjes.
    Komt wel goed, lijkt me weer een leuk event.
    Iedereen veel succes met fokken en de neonstalletjes.
    xD;)
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  9. -hans1966-

    -hans1966- Forumleerling

    Even een vraagje als je voor het event gaat en de neon stallen dan kan je toch beter stoppen met fokken na het eerste fokdier?
    Als ik voor bv de eend 4 x geeft woerd (1000) waard dan doorga naar kuifeend moeten 4x woerd in (is 4000 punten waard) en je krijgt
    2800 punten terug. stel je hebt mazzel en krijgt ook nog eens een woerd en 4 eenden erbij dan nog scheelt het bijna niks. Zo vaak heb je dat ook niet meer. Volgens mij geld dat ook bij de andere 2 dieren of ben ik nu gek ??????

    Doorfokken alleen voor het event lijkt mij dus zinloos, klopt dit of denk ik nu verkeerd.:p
     
    daisy17858 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt helemaal. Alleen als je een groot tekort hebt aan basisdieren en ruim voldoende supervoer hebt kun je beter doorfokken. Anders kun je beter 1x fokken met basisdieren en blij zijn met alles wat wordt overgeslagen.
     
    daisy17858, BoerAnnelies en -matthias1952- vinden dit leuk.
  11. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Fijn die lijst, hartelijk dank. :)
    Net er alles zuinig mee berekend met de fok- en gewone dieren die ik reeds had. Ik hoef niet eens te fokken en kan nog héél wat verkopen op de markt. :p Voor mij dus een super makkelijk event, dat ik in mijn luie stoel zo voor elkaar krijg. ;) Komt er een BBD, ga ik misschien wat fokken voor de handel. Leuk zo een event! :)
     
  12. neva1

    neva1 Forumkenner

    tja k ben net wakker:sleepy:en lees nu pas dat er vanmiddag eventje komt...ik ben alleen wat huiverig om mee te doen...de vorige fok/bb was nou niet bepaald een succes want als er een geluksfactor bij komt kijken is BP tegenwoordig heel karig. Ik heb maar 210 SV dus is het voor mij eigenlijk al een "verloren" zaak om de staken te bemachtigen zonder er geld in te stoppen. nog even over nadenken of ik wel meedoe ..-.-
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is voldoende om 3 neonstallen te bemachtigen. En als het fokken niet meezit kun je met een paar dieren bijkopen dan wel de bonenstaakrij van dit event bemachtigen. Lijkt mij de moeite. Als je het gokevent wegdenkt, heb je na 6 uur bij iedere fokstal met gewone dieren het eerste fokdier en 2 gewone dieren terug. Natuurlijk heb je liever een fokdier ipv 2 gewone dieren, en dan het liefst een beetje hoog, maar dat is dus het gokelement wat de laatste events lager afgesteld staat voor zover we kunnen beoordelen.
     
    neva1, DarkDevilDude en farro vinden dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je wel genoeg fokeenden, -schapen en -koeien op voorraad hebt om de 5 levels in te leveren, zou je ervoor kunnen kiezen om alleen de 1e bonestaakrij wel vrij te spelen met 80 slotjes (dus 160 supervoer verbruiken). De daarbij behorende sieritems krijg je in de 5e levels, dus die heb je dan al binnen.
     
    neva1 en daisy17858 vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oh daar ben ik erg blij mee, was al aan het zoeken op die andere links maar kwam ze nog niet tegen. Sorry dat ik jullie de vorige keer de complimenten hier niet voor heb gegeven, maar echt SUPER WERK van jullie :inlove::D.

    Heb zojuist een roze gelei gegeten en mijn fokschuur vol gezet met 40 fokken: koe, eend, schaap (eigenlijk niet nodig), bij en koekoek. Ga er straks denk ik nog wat paarden bij zetten. Even kijken.
    Scheelt wel veel parfum op deze manier en dat had ik altijd chronisch te kort, maar wat betreft het klikken is het nog net zo veel werk. Zelfs meer om ze straks te oogsten.
     
    Borkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  16. haughty9846

    haughty9846 Forummeester

    zo de stallen binnen nu ff wachten tot bbd om de fok leeg te halen
     
  17. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Zo heb nu 80 foks bestaande uit Wollige Scharkens koekkoek en Gewone Koeien. Dan heb ik in ieder geval wolken rij 1.

    Wolken rij 2 kost nog 180 keer fokken dus 360 supervoer... dat heb ik niet nu. Dus moet ik kijken hoeveel er uit de queest vrijkomt.

    Heb er nu 80 foks in staan en 145 supervoer over. Dan nog 215 supervoer nodig. Heb gekeken in openstaande queesten, dus dan moet ik die gaan inleveren.

    Tjah, beter nu en een extra wolkenrij dan het later doen en geen wolkenrij. Ja toch :p

    Ik heb in ieder geval nu 80 foks klaar staan voor de 1e wolkenrij sowieso. En dan even kijken of ik oversla of ik wel door wil fokken nu...
    Vorige keer was het zoo slecht!
     
    daisy17858, Borkie, tinus138 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Als je helemaal niet gaat fokken, dan kun je de staken ook niet krijgen. Je kunt wel de neon stallen halen en de sieritems, maar volgens mij krijg je dan de staak niet want die kost 80 slotjes.

    Er is al bekend dat er vanavond om 18.00uur een BBD begint, die duurt tot zondag 22.00uur.

    Dan had jij een lekkere voorraad of niet!
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  19. tinus138

    tinus138 Teller

    Zo hier staan de stallen ook al te glimmen en glinsteren op het land.:inlove:nu wachten tot bb begint . Op zich is dit eigenlijk helemaal niet leuk als je alles zo in kunt leveren, helemaal geen spanningo_O Iedereen veel succes met het fokken hopen op leuke uitkomsten.
     
    DarkDevilDude en daisy17858 vinden dit leuk.
  20. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Zo dat ging lekker de stallen zijn binnen. Van de gevraagde dieren had ik van ieder er ruim 1000 stuks op voorraad een beetje fokdieren ingeleverd dus nog een grote hoeveelheid gewone dieren over. Ik ga nu verder met soep en vrienden en kamelen in het zand. Dan komen die liefdes slotjes vanzelf wel :inlove::music:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.