Praatgroep Neonstallen event 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 5 Januari 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, voor de liefdessloten wordt een aparte winkel geopend.
    Die wolkenrij en sieritems koop je met liefdessloten, niet met BD
    Scheelt parfum. Ik weet nog niet precies wat ik erin wil zetten.
     
  2. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Dacht dat dit voor mij wel een goed begin was... :D
    Ff afwachten wat de opbrengst is en waar ik dan nog verder mee ga fokken...
    En scheelt idd parfum...:p
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  3. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Heb net even gekeken in me schuur, heb genoeg fokdier schaap, koei en eend dus hoef niet te fokken :p

    Kijk wel eventjes wat ik doe. ;)

    Sowieso tot fase 3, maar fase 4 bananen en veel EP's is ook niet onaangenaam.

    De wolkenrij hoef ik niet echt voor te gaan, ik zie het wel.
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De wolkenrijen kun je dan ook krijgen door voor andere dieren te fokken.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  5. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik ga ook voor alles. Ik heb aardig veel fokdieren die nodig zijn op voorraad, dus ik zal niet veel fokken met de eventdieren. Kan wel mooi verder met kastelen in het zand. Twee vliegen in 1 klap. xD
    Ik heb genoeg sv op voorraad.
     
  6. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ja... ben nog altijd koekkoek queesten aan het afronden... hahahaha dat is ook veeel werk!

    Heb net even opgeteld:

    Koenijn = 45x
    Vermomde koekkoek = 39x
    Punkie = 26x
    Koekkoek bij = 7x

    Dus dat is nog wel eventjes koekkoeken fokken of ik moet veel overslaan...
     
    Daxter1966 en daisy17858 vinden dit leuk.
  7. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Natuurlijk moet ik nog het een en ander fokken, maar ik heb al wel wat fokdieren op voorraad ja :)
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    phoe ben nog op blz 1 aan het lezen van het forum, maar het word er niet duidelijker op. Tot nu toe heb ik door dat het om de neon stallen van de eenden, schapen en koeien gaat en dat we 260 DI (slotjes) nodig hebben om de beide staken te krijgen. Dat houd ik dat we dus 260 keer moeten fokken en 520 SV nodig hebben.

    o_Ok begrijp ik dat 1 staak eigenlijk een inhaal is van de vorige keer, want daar staat de kip, geit en konijn op. Beetje jammer overigs dat ze nu die slotjes hebben toegevoegd en dat je het dus niet kunt halen met je voorraden uit je schuur. De vorige keer heb ik met de BBD al met deze dieren gefokt en ik heb voldoende van de dieren in voorraad, waardoor ik hoopte dit keer niet zoveel te hoeven fokken.
    Gelukkig heb ik wel voldoende SV om zo vaak te fokken, maar het is mij allemaal nog niet helemaal duidelijk.

    Ik ga eerst voor de neon stallen, want die staan altijd bij mij op het land en zijn zeker een meerwaarde.
     
    Daxter1966, tinus138 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je voldoende supervoer hebt, en voldoende van de dieren die je voor dit event nodig bent, kun je er ook voor kiezen om met een ander dier te fokken waar je mee verder kunt bij een quest.
     
  10. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    ik tel voor de bonestaaklijnen 160+180=340 slotjes
     
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Volgens mij begrijp ik het. Ik ga gewoon eerst voor de 3 neon stallen, ondertussen lever ik dus geen slotjes in, want dat is niet nodig. Als ik die sieritems ook wil halen, ga ik verder met fokken om van alle 3 fase 5 af te sluiten en dan krijg ik automatisch die staak die bij de eend, schaap en koe hoort.

    De staak en sieritems van de kip, geit en konijn kan ik weer apart halen, door middel van meer slotjes in te leveren. Echter krijg je eerst de lege staak en moet je dan de slotjes inleveren voor de complete staak. Dus dit is kijken hoevaak je kunt en wilt fokken en of het een meerwaarde is tegen al het sv.

    Klopt dit?

    Fokken met andere dieren ben ik ook mee bezig, maar netzo als jou hou ik graag SV achter de hand. Tegenwoordig probeer ik 200 stuks achter de hand te houden voor je weet maar nooit. In dit geval, als ik alles wil halen is dat niet mogelijk. En ik zou niet weten met welke dieren ik wil fokken. Wil graag 1 fokquest afmaken, maar dat kost zoveel, dat ik tegenwoordig liever de hogere dieren dan dat ik daar een eeuwigheid voor fok.
     
  12. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    de slotjes kloppen idd 260 ,daar zat ik effe fout mee rekende ook de items en die heb je dan al sorry
     
  13. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Ben blij dat ik niet de enigste ben die er geen hout van snapt >:(!!!
    Zover ik het door heb , heb ik genoeg fokdieren om de stallen te bemachtigen.
    Maar je moet dus echt gaan fokken voor de staak.
    De staak van de kip-geit-konijn heb ik al moet dus alleen de nieuwe hebben toch :( ??
     
    theekopje2000 en daisy17858 vinden dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Mijn kwartje is helemaal gevallen :inlove::inlove::inlove:

    Met het vorige neon event was er een website waar je je dieren in kon vullen en dan telde die op wat je te kort kwam of te veel had. Die was echt super ideaal. Daardoor verloor ik bijna geen punten.
    Is of komt die er weer???
     
  15. polkey

    polkey Oudgediende

    Weer alles zitten doornemen, het blijft iedere keer een puzzel om het te begrijpen en blij dat ik niet de enige ben.
    Fokken dus om alle ( eend/schaap/koe ) te doen ( ontvang je de stallen ) en bij de laatste fase 160 slotjes in te leveren en heb je de wolkenrij neon 1

    Edit >>> fout >>Daarna zou het voldoende moeten zijn om 30 slotjes in te leveren voor wolkenrij 2 aangezien je de sieritems al hebt ontvangen in bovenstaande.

    Oh nee, daar zit te verwarring, komt door dat er ineens kippen konijnen en ook geiten meedoen.
    Dus wel 180 voor wolkenrij 2
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2016
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Die maakte miekje9 op de speciale fansite. Ik weet niet of ze tijd heeft dat overzicht te maken dit keer.
    Maar het is niet altijd gunstig om zo min mogelijk overwaarde in te leveren.
    Soms kan je beter 1 dier met overwaarde inleveren, dan 2 dieren een level lager. Of kan je bijvoorbeeld de 2 lagere dieren beter verkopen op de markt, en 1 level hoger dier terugkopen. Dan ben je bij de hogere level fokdieren vaak goedkoper uit.
     
    Daxter1966 en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik dacht dat het vorige keer niet de fansite van Miekje9 was. Toen was het een site waar je je totale waarde in kon vullen, vervolgens welke dieren je in wilde leveren en dan rekende die uit wat je te veel of te weinig had. Zo kon je elke fase precies berekenen. Ideaal vond ik dat toen.

    Wat jij zegt met 'duurdere' dieren klopt wel, alleen moet je die wel hebben. Zelf heb ik toen veel afgerond met de basis dieren, die heb ik wel voldoende op voorraad (niet om zonder te fokken alles in te leveren hoor), maar kom een heel eind. En van de geiten had ik toen de dieren uit de reuze stal, dat is nu helaas niet van toepassing.

    Word anders dit weekend er goed voor gaan zitten en rekenen. Moet mijn schuur nog bekijken hoor.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Net als bij het vorige Neon-event zal http://farmerama-fan-speciaal.nl/ een rekenhulp plaatsen voor dit event.
    En dat is echt wel da fansite van Miekje (en Ron).
     
    Daxter1966, BoerAnnelies en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dan zou het wel eens goedkoper kunnen uitpakken, om de lagere level fokdieren en de gewone dieren te verkopen op de markt en daar een hoger level fokdier voor terug te kopen. (wel even rekening houden met de 10% marktcommissie, die je kwijt bent)
    Het is wel een heel rekenklusje, maar je houdt er wel veel bd aan over.
    Succes!
     
    Daxter1966, BoerAnnelies en daisy17858 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben thuis en het neon schaap zit er bij. :inlove:

    Ik ga natuurlijk als eerste voor het neon schaap, dat is wel duidelijk, dan daarna de 2 andere, de neon koe en neon eend. Dan kijk ik even. Ik wil graag verder fokken voor 2 gouden schapen voor mijn roze scheerstal. Dan heb ik alle verblijven en werkstallen van de schapen, alleen de roze scheerstal ontbreekt nog, als ik die heb is de hele serie compleet. :music:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.