Praatgroep Neon stallen-event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Dit is mijn reken methode...
    Kippen
    2 x zijdekip = 3.800
    2 x bruine kip = 1.400
    = 5.200

    1 x knotsgekke kip = 6.300
    5 x bruine kip = 3.500
    8 x kippen = 200
    = 10.000

    2 x knotsgekke kip = 12.600
    1 x zijdekip = 1.900
    1 x bruine kip = 700
    = 15.200
    of
    2 x knotsgekke kip = 12.600
    3 x bruine kip = 2.100
    12 x kippen = 300
    = 15.000

    1 x soepkip = 20.000
    2 x zijdekip = 3.800
    2 x bruine kip = 1.400
    = 25.200
    of
    4 x knotsgekke kip = 25.200

    1 x soepkip = 20.000
    2 x knotsgekke kip = 12.600
    3 x bruine kip = 2.100
    12 x kippen = 300
    = 35.000

    2 x soepkip = 40.000
    2 x zijdekip = 3.800
    2 x bruine kip = 1.400
    = 45.200

    Missschien ligt dat aan mij, maar ben je niet veel minder SV kwijt (zeker met BBD en het overslaan van dieren) als je voor de iets hogere gaat? Volgens mij heb je zo veel minder SV nodig, zeker als je fokt vanaf de bruine dieren.
     
    Laatste bewerkt: 18 Augustus 2015
    daisy17858, schaapje52 en margo-64 vinden dit leuk.
  2. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Zo ongeveer heb ik ook gerekend, en bij de konijn in totaal 4 konijn, 6 bruine langoor, 6 knuffel, 5 foute en 4 angst, en de geiten 1 gevlekte, 7 zwarte, 9 angora geit en 4 dwerggeiten
     
    schaapje52 en Ekeiram37 vinden dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Denk dat het ook voordelig is om je hogere fokdieren er in te gooien dan van alles te gaan fokken, vooral omdat SV ook best wel wat altijd kost.

    We zullen zien of er een BBD komt, maar anders word het gewoon moeilijk bij de konijnen voor mij. Heb daar namelijk maar 5 knuffelkonijnen, 5 foute konijnen en 5 sneeuwkonijngen. Die sneeuwkonijnen ga ik niet gebruiken, dat vind ik jammer van de punten. Dus heb daar erg veel van nodig.

    Bij de geiten gebruik ik de gevlekte, de zwarte, de dwerggeit en de angora geit en dan bij de kippen ga ik gebruiken de bruine kip, zijde kip en de knotsgekke kip. Soepkip heb ik niet en de kippen die ik daarna heb zijn weer meer waard dan we moeten leveren. Dat ga ik dus daar ook niet doen.
    Maar heb nog steeds wel 1ste fase fokdieren nodig, vooral veel konijnen nodig :( en de prijzen rijzen echt de pan uit als ze al te koop worden aangeboden. Dat ga ik dus ook niet doen.
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je 4 bruine kippen van 700 BD in een hotel stopt, is dat 2800 BD. Een zijden kip is 1900 BD. Het voordeel moet dus komen uit de extra kans op extra fokdieren. Maar met gewone kippen heb je net zoveel kans op een extra fokdier en een hoger fokdier. De winst bij de gewone dieren is dus veel groter. Maar als je een hoger dier krijgt, door het overslaan, kun je die natuurlijk beter wel inleveren.
     
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Zet alvast 3 hotels neer en begin er al vast mee. Ik heb 3 krielkippen waarvan ik er 1tje gebruik voor de laatste fase. De andere 2 probeer ik te verkopen. Ik wil het hele event uitspelen.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kan je ook bijv 3 gewone konijnen en een gewoon schaap samen in een fokhotel stoppen en krijg je dan bijv wel een xxx konijn er uit of klets ik nu echt ergens uit de ruimte? :oops:
     
    Daxter1966, Ekeiram37 en daisy17858 vinden dit leuk.
  7. kato-62

    kato-62 Gevorderde

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    o_Ok even de fan site bezocht. En wat schets mijn verbazing, gieten overwaarde, idem dito bij kippen. Blijft over de konijnen. Heb ik nog 1156 van nodig. Dat is voor mij ongeveer 15 a 16 maal afhalen. Is in vier dagen haalbaar. Heb ze er nu allemaal op staan. Kan vanavond nog 1 keer. Dus mijn supervoer (667) gebruik ik voor de questen, tenminste als er een BBD komt.

    Ben bang dat je een Nublonstik heb overgehouden. Wordt tijd dat je weer met beide beentjes op de aarde staat. (gein)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 17 Augustus 2015
    bearke89 en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. Sillie76

    Sillie76 Forumleerling

    Als je de faq bekijkt en je let op het voorbeeld van de eventklok waar dit neonevent bij tussen staat, zie je ook BBD er bij staan xD Dusssss........ op de handen gaan zitten en wachten tot vrijdag :wuerg:
     
    BoerAnnelies, schaapje52 en bearke89 vinden dit leuk.
  9. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    vannacht nog een keer alle oranje stallen erop zetten dan kan ik woensdag alles inleveren zonder te hoeven te fokken.:p
     
    daisy17858, BoerAnnelies en bearke89 vinden dit leuk.
  10. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Goed gezien!
     
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende


    Ik dacht al, wat heb ik toch in mijn haar zitten, maar dat is de stik. Sta nu weer met 4 pootjes op de grond. xD
     
    daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  12. bearke89

    bearke89 Actieve auteur

    Oei,

    Ik heb erg weinig dieren en fokdieren op voorraad.
    Dit wordt nog eventjes knokken..
    Al hoop ik ook op BBD, dan moet het wel lukken hoop ik.

    met 5,5 mil aan bd, moet ik wel een eindje op weg kunnen komen.
    Daarnaast nog ruim 1500 sv op voorraad.

    De dierenstallen heb ik allemaal op te staan.
     
    daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Die krielkip geeft wel meer punten dan je nodig hebt en de rest van de punten ben je gewoon kwijt. Vind je dat niet jammer?

    Heb je per fase gekeken? Want ik het had eerst de totaal waarde zitten berekenen en toen gekeken wat ik op voorraad had. Maar dat is een andere berekening dan als je per fase gaat rekenen.

    Hier de oranje konijnen er op en die ga ik gewoon vannacht op de iPad nog een keer extra oogsten. De kippen gaan er in de avond weer af en de geiten zijn voldoende op voorraad.
     
  14. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Nee die heb ik gewonnen aan het rad. Heb er niets voor hoeven doen. 1 al goed verkocht en de 2de staat te koop
    Heb de reuze stallen van de geiten ook staan. Dat scheelt toch weer. Wel jammer dat ik de vliegende geit verkocht heb en het sneeuwkonijn. Allemaal dieren die ik had gewonnen aan het rad. Maar ja daardoor wel brigadier kameleons van gekocht. Zo kwam ik weer een stuk verder met die quest. Moet daar nog 1snottiger kameleon en is die ook klaar
     
    Laatste bewerkt: 17 Augustus 2015
    BoerAnnelies en .Fisherman. vinden dit leuk.
  15. Dolfifumi

    Dolfifumi Forumleerling

    Nou nou, niet zo denigrerend Coco
     
    Sifaka vindt dit leuk.
  16. kato-62

    kato-62 Gevorderde

    Heb je per fase gekeken? Want ik het had eerst de totaal waarde zitten berekenen en toen gekeken wat ik op voorraad had. Maar dat is een andere berekening dan als je per fase gaat rekenen.

    Ja, heb alle fases van 1 t/m 6 opgeteld. Klopt allemaal. Bedankt voor de waarschuwing.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  17. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    -Coco1968- zei:
    Dat had ik ook al 2x aangegeven, maar veel spelers schijnen dat niet te snappen. Na je reactie is de volgende vraag er al weer.

     
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het voorbeeld van de faq is van een testserver waar het altijd BabyBoom is dus daar zou ik niet vanuit gaan. Doel van het plaatje is aan te geven op welke icoon je klikken moet voor dit event.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier alleen konijnen te kort.Dus alles vol met konijnen dat is elke keer toch ruim 100 konijnen .
     
  20. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    de markt zit hier helemaal vast bij de fokdieren
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.