Praatgroep - Nederwereldsaga overkoepelende event

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 13 Oktober 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Hoe langer het gewas, hoe groter de kans op drops. Daarom vanavond beter rozebottels dan rozen (al dan niet veredeld, dat maakt als voorbereiding niet uit voor de drops).

Als het event eenmaal is begonnen, zijn veredelde gewassen in het voordeel, omdat ze in minder tijd toch een bepaalde kans geven op een hoeveelheid drops.

carinakiki en Dorette58 vinden dit leuk.
  2. thea1963

thea1963 Forum freak

de totalen:

race 1

13 keer lichtgevende brandstof xl t/m stap 39 = 2600 griezelige huttetut, 143 di's en 104 dracula orchidee
    2 lichtgevende brandstof t/m stap 41 = 148 gr. huttetut, 8 di's en 12 dracula orchidee
    1 lichtgevende brandstof xxl bij stap 42 (voor dubbele vliegtuigfiche) = 360 gr. huttetut, 26 di's en 12 dracula orchidee
    2 lichtgevende brandstof t/m stap 44 = 148 gr. huttetut, 8 di's en 12 dracula orchidee

race 2

20 keer lichtgevende brandstof xl = 4.000 gr. huttetut, 220 di's en 160 dracula orchidee

race 3

11 keer lichtgevende brandstof xl t/m stap 33 = 2.200 gr. huttetut en 121 di's en 88 dracula orchidee
    1 lichtgevende brandstof xxl bij stap 34 (voor dubbele vliegtuigfiche) = 360 gr. huttetut, 26 di's en 12 dracula orchidee
    10 keer lichtgevende brandstof xl = 2.000 gr. huttetut, 110 di's en 80 dracula orchidee
    1 lichtgevende brandstof 74 gr. huttetut, 4 di's en 6 dracula orchidee

race 4

23 keer lichtgevende brandstof xl = 4.600 gr. huttetut, 253 di's en 184 dracula orchidee
    2 lichtgevende brandstof = 148 gr. huttetut, 8 di's en 12 dracula orchidee

race 5

21 keer lichtgevende brandstof xl = 4.200 gr. huttetut, 231 di's en 168 dracula orchidee
    1 lichtgevende brandstof = 74 gr. huttetut, 4 di's en 6 dracula orchidee

minimaal nodig totaal voor de wolkenrij:

20.912 griezelige huttetut ( 17 oogsten eventgewas van je hoofdakker en woeilige weide)
    1.162 di's (komen alleen van je gewassen en bomen van je hofdakker en woelige weide)
    856 dracula orchidee (vollemaan gewas)

Laatste bewerkt: 15 Oktober 2020
    carinakiki, aubry47, -freedom5555- en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. Dorette58

Dorette58 Forummeester

Ah, goed om te onthouden, dankjewel!

farmermikkie vindt dit leuk.
  4. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

farmermikkie, vraagje wat is jouw ervaring,
    De hortensia van 22.45 of het riet van 22.15 , deze geeft wel vele malen meer ep of toch voor het langstdurende gewas.

carinakiki vindt dit leuk.
  5. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Veel events die bij elkaar horen zo te lezen. xD

Ik heb even minder tijd as dagen en volgende week door extra werken. Sla dit dus maar even over.

Iedereen veel speelplezier en succes. :music:

carinakiki vindt dit leuk.
  6. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

We kennen het belang van de ep niet (die formule geven ze niet vrij). Maar de ep telt wel een beetje mee.
    Ik weet het antwoord op je vraag niet, het zal erom hangen.

Je zou het kunnen uitproberen, 1 akker met riet en 1 akker met hortensia. Maar 1 akker is eigenlijk te weinig om er echt conclusies aan te verbinden.
    Als je dit een paar events achter elkaar uitprobeert, en het ene gewas levert iedere keer meer drops op dan de andere, dan wordt het wat zekerder.

Ik laat zelf de keuze afhangen van wat ik nodig heb voor quests, of wat veel opbrengt op de markt.
    Heel veel verschil zal het niet uitmaken, het zijn beide hele lange gewassen.

Boeretrien1 vindt dit leuk.
  7. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Kan je lekker 18 dagen vm doen en aanvullen zonder last te hebben hiervan
    Jij hebt straks geen quest meer over in de schuur

carinakiki en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

Dank je wel. Dan ga ik dat eens proberen. Je hoort het tezijnertijd wel.

farmermikkie vindt dit leuk.
  9. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Jammer dat dit event niet te spelen is op de vm velden:cry:, ik heb daar voorraad genoeg en ben op de farm bezig met de questen uit de coop8)
    Echt heel jammer:(

carinakiki en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. schaapje52

18 dagen VM open. Echt waar.

Boeretrien1 vindt dit leuk.
  11. miekje9

Ja schaapje daar gaan we niet om liegen

schaapje52 vindt dit leuk.
  12. schaapje52

Oh dan ga ik in de avond lekker verder met de quests. Dank je wel, dat had ik nergens gelezen vandaar mijn reactie.

13. miekje9

Laatste bewerkt: 13 Oktober 2020
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  14. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Mijn ervaring is dat een gewas dat relatief veel EP geeft (zoals de roos, de varen, het hopplantje of riet) iets meer drops geeft dan een normaal gewas van dezelfde duur. Hortensia duurt wat langer dan riet dus uiteindelijk zullen die twee elkaar niet veel maken.

En die ene startoogst blijft een momentopname natuurlijk. De ingestelde droprate is een gemiddelde waarvan flink afgeweken kan worden, zowel positief als negatief. Als je nou tien of vijftien keer achter elkaar hortensia's oogst zal je gemiddelde de ingestelde droprate wel gaan benaderen, maar de meeste spelers zullen slechts één keer hun allerlangste gewas inzetten en daarna overgaan op (veredelde) rozen of anjers of zo. Zo werk ik tenminste altijd wel, en mijn ervaring is dat ik na een paar anjeroogsten vrij precies kan voorspellen hoe vaak ik moet oogsten om aan de gewenste hoeveelheid drops te komen. Ergo: ik vind anjers veel interessanter dan hortensia of riet xD

-freedom5555- en -matthias1952- vinden dit leuk.
  15. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Vraagje. Ik heb nu spelt vrij gespeeld. maar doen jullie kwartakkers, of grote velden?

16. miekje9

kwart akkers met je langste gewas qua tijd

Maris2020 vindt dit leuk.
  17. Maris2020

Maris2020 Forum-expert

Oke, dan moet om 20.30 spelt erop....als ik goed gerekend heb....Maar ik heb er maar 100 van natuurlijk. De rest wordt dan aangevuld met rogge en prei

vinc051 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  18. enk52

enk52 Levende forumlegende

fogcrow is inderdaad een nevelkraai

Volgorde weet ik niet maar het lijkt me wel logisch dat het zo is.

19. miekje9

de kleuren van de fiches die geleverd worden komen dan toch overeen met de kleuren in het speelscherm neem ik aan lijkt me wel zo logisch

-matthias1952- vindt dit leuk.
  20. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Kwartjes. Je krijgt immers maar één drop per veld maximaal dus hoe meer velden hoe beter.

carinakiki en Maris2020 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.