Praatgroep Met een grote knal 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 29 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Nee hoor, want mijn slotjes zie ik wel. Zal ff opnieuw inloggen...
    Ben met de laatste vuurwerkbloemen bezig, dus heb die tijd nog wel nodig! o_OxD

    Edit: Daar is ie weer! :p
     
    schaapje52 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  2. fifatien

    fifatien Forumleerling

    Hoi Farmermikkie,

    Je schrijft over WAC. Eigenlijk heb ik geen idee wat dat is. o_O
    En heb je met kwartveldjes meer opbrengst dan met de supervelden? Ik heb het zelf nog niet uitgerekend.
    Groetjes..
     
    farmermikkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    WAC is wortel-appel-chutney.
    Deze zorgt voor 2 extra gewas op ieder (kwart)veld. De oogst is daarom net zo groot als op comfortvelden zonder WAC. Alleen zijn de gewassen wel veel sneller klaar. Vanaf level 40 kun je de WAC zelf kopen op de markt.
    Regelmatig is ze ook met een event te verdienen. Comfortvelden zijn vanaf level 60, en vooral geschikt als je iets langer niet kunt spelen of kortere gewassen nodig hebt.
     
    DarkDevilDude, fifatien en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik ben Farmermikkie niet maar weet wel de antwoorden Wac is wortel .appel chutney.
    Wac geeft 2 meer opbrengst per veldje
    Op een groot veld is dat 5 + 2 = 7
    Op een kwartveld is dat 2 + 2= 4
    min dat ene zaadje inleg heb je dus van een groot veld 6 opbrengst en bij een kwart 3
    Neem het hoofdveld daar kun je 44 hele velden leggen plus 26 kwartvelden dan heb je 44 x 6 + 26 x 3 = 342 opbrengst
    Leg je kwartjes dan is het 202 x3 =606 opbrengst
     
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Bij mij is het event klokje ook weg (ook na het refressen)
    misschien komt het dat ik op ipad speel? Maar ach was toch al klaar :)
     
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hoi fifatien,
    Ik zal je een WAC (wortel-appel-chutney) sturen, dan kan je het eens uitproberen. Gebruik hem op een moment, dat je veel gewas wilt verbouwen (hij werkt niet op bomen en stallen).
    Je kunt vanaf level 40 ambachtsproducten op de markt kopen. En als je zelf ver geleveld bent bij de jammakerij, en het recept met tulpenguldens hebt gekocht, kan je zelf WAC maken.
    Hierboven hebben collega-boeren al uitgelegd, dat de WAC je 2 extra gewassen per akkertje oplevert bij het oogsten. Daarom is het vooral interessant om dit te doen bij de kleine kwartakkertjes.
    Dan krijg je van bijvoorbeeld de hoofdakker een opbrengst van 606 gewas, in plaats van de normale 202.


    Om de WAC te gebruiken, ga je op je akker naar de schuur. In de schuur klik je op voorraadkamer. Daar zie je al je ambachtsproducten op een plankje staan. Je zult er ook hebben gekregen van de winteradventskalender, als prijs bij events, of als kadootje van je buren.
    In de schuur kan je je ambachtsproducten activeren.
    Eenmaal geactiveerd, kan je bij je wapen links op de akker, zien welke producten op dat moment actief zijn. En als je daar met je pijltje boven het ambachtsproduct gaat staan, zie je hoelang hij nog geldig is.

    Mocht je nog vragen hebben, of hulp nodig hebben, stel ze vooral. Daar is het forum voor.
     
    schaapje52, DarkDevilDude, fifatien en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Bij mij was ie gisterenavond even weg. Ik stond gewoon ingelogd en in 1 keer was ie verdwenen. Heb mij toen even uitgelogd, pc opnieuw opgestart en daar was ie weer. Maar vanmorgen was ie ook even weg. Kan een bug zijn. In ieder geval ben ik klaar en het event stond nog wel in de coöperatie.

    Al die mensen die vragen hebben over WAC, antwoorden genoeg en mocht je er nog 1 nodig hebben om een event af te maken, stuur maar een duifje. In het verleden ben ik door de WAC ook veel geholpen door ander boeren om een event te halen.

    Succes voor de boeren die nog even moeten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. fifatien

    fifatien Forumleerling

    Hallo Coco, Daxter en Farmermikkie,
    Dankjewel voor de uitleg.
    Dit wist ik echt niet. Ik ga dat gelijk proberen, ook die kwartveldjes.
    Bedankt ook voor de WAC. :)
     
    BoerAnnelies, Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  9. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Yes , ik heb het gered.
    Ben klaar , alles ingeleverd.
     
    annigjen, Borkie, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Gefeliciteerd hoor! Is het toch gelukt. :music:
     
  11. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Ja , dank je wel.
     
    annigjen vindt dit leuk.
  12. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Toch gehaald gefeliciteerd
     
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    feli knoepertje
     
  14. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Event volledig afgerond! :p

    Nu nog ff de mysteriestallen en raadselbomen opzetten... en morgenochtend hopelijk een mooie verrassing erbij! xD

    Edit 05-01-16:
    Goedenmorgen! :)

    Uitslag mysteriestallen Draco:
    2x ooievaar, mol, kiwi, duif en..... kip oranje (mooi voor de weeklijst!) :p

    Uitslag raadselbomen Uele:
    beuk XL, mispel XL, dadel XXL en 2x pijnboom XL

    Altijd welkom! xD
     
    Laatste bewerkt: 5 Januari 2016
  15. -miekedo-

    -miekedo- Regelmatige auteur

    Gefeliciteerd!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Gefeliciteerd
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.