Praatgroep Mendel Event 'De perfecte erwt'

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die staan bij je sieritems.:)
     
    -matthias1952-, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  2. -corry1944-

    -corry1944- Gelegenheidsauteur

    bedankt gevonden had al gekeken maar toe stonden ze er niet
     
    daisy17858, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Opdracht 1 t/m 4 voltooid en natuurlijk te enthousiast geweest met de eerste soorten erwten, dus teveel over gehouden.
    Das natuurlijk niet zo'n ramp, maar die susi supermest had ik me kunnen besparen...:music:
    Heb nu de 1e gele erwten gepoot, dus maar weer wachten. Ga nu niet de fout maken door de tweede soort erwten teveel te poten.
    Eerst maar eens rekenen hoeveel ik daar straks nog van moet, voordat ik ze klakkeloos in de grond poot.;)
    Gaat iig wel lekker zo!:D
     
    kimmie2012, astrid1960, rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik kan niet inleveren....:cry:..telkens als ik naar de coporatie ga..loopt alles vast..:wuerg:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik meende al te begrijpen dat je de 2e ronde allemaal suzi hebt gegeven omdat je ze de eerste ronde was vergeten.
    Die 120 suzimest heb ik me bespaard. In totaal gebruik ik nog geen 120 suzimest.
    Ik heb de eerste gele erwten ook gepoot. En 24 van al die andere erwten, en vervolgens wel netjes per soort uitgerekend hoeveel ik van de eerste soorten erwten moest poten. Er is nu nog 1 soort waar ik straks 30 van tekort kom, dus ik kan om 8 uur diamant nog niet allemaal inleveren.
    Probeer het eens via het eventklokje, dat werkt bij mij prima.
     
  6. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Dat bedoel ik nou ; er is altijd wel een helpende hand:).
    Bedankt coco1968 , ga weer verder ;)
     
  7. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    coco bedankt. is gelukt....maar hoe kom ik van zilver naar goud ....:eek:..ben ik dan zoooo dom?..kan ook niet verder naar 2
     
    Laatste bewerkt: 27 Mei 2016
  8. ine1960

    ine1960 Actieve auteur

    Heeft al iemand uitgerekend hoeveel je van elke soort nodig hebt?
    Ben pas begonnen, hadden vandaag begrafenis en dan wordt het ongemerkt toch weer laat. Bijkletsen met familie die je al heel lang niet meer hebt gesproken.
     
    -matthias1952- en daisy17858 vinden dit leuk.
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het gaat hier goed met de gewassen. Heb voor het gemak wel even een knechtencoupon van 3 uur vanmiddag geactiveerd. Met de kids die heerlijk buiten aan het spelen waren, vond ik dat wel zo fijn :)

    Heb zilver tot en met 6 ingeleverd en heel fase 1 klaar. Heb nu de gele erwten er ook op staan, daar nog wel even suzi over heen gedaan. Maar begrijp dat we er daar 3250 / 950 van nodig hebben, dus dat is best nog wel wat. Vermoed dat ik wel andere erwten over ga houden, want ik reken het niet precies uit. Hou het wel in de gaten.

    Vind de opzet van het event wel leuk. Heb dat ding wat 1 veldje in beslag neemt ook op gezet, toch maar 1 boom er af gegooit haha.
     
    -matthias1952-, daisy17858, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    De vergunning is in orde hoor en ik denk dat ik maar weer een BBQ aansteek.
    Iemand honger?;)
    Erwtensoepje erbij is ook wel lekker denk ik.
     
  11. Ellen1973

    Ellen1973 Gevorderde

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Hier last van een technische storing, gevolg.. mijn 11 grote groene en 11 grote rode erwten zijn verdwenen. Maar een melding gemaakt.. kan ze nu dus niet saaien en van level 1 t/m 4 gouden levels opgelost. Hoop dat het wordt opgelost, anders moet ik met de dispenser aan de slag... pfff

    Zijn op een ander veld terecht gekomen.. ik kan weer door :)
     
    Laatst bewerkt door moderator: 27 Mei 2016
    astrid1960, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  12. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik ben ook nog niet zo gewend aan het nieuwe uiterlijk van de eventen. voorlopig nog niet gelukkig hiermee. misschien komt het nog, hopen maar. succes iedereen.
     
  13. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    Yep..zooo dom...:oops:
     
    blackscorpion64, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  14. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 t/m 4 klaar! :D
    18 grote akkers kleine groene erwt
    18 grote akkers grote groene erwt
    18 grote akkers grote rode erwt
    3 grote akkers met kleine rode erwt staan...over een ruim uur kan ik die weer oogsten.
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De pijltjes voor de volgende en voorgaande fase zitten nu boven het inleverscherm.
    Zilver, goud en diamant moet je op het juiste plaatje klikken.
    Ik vind de manier waarop je van de ene naar de andere gaat ook nog niet logisch, het gebeurd dat als je fase 1 zilver inlevert, dat je naar goud wordt gezet, maar die wil je niet leveren, dus ga je door naar fase 2 en dan staat deze vast op goud, terwijl er nog een slotje op zit. Dan moet je dus eerst op het zilver teken klikken.

    Succes.
    Ja, op de eerste bladzijde:
    Dit zijn de totalen.
     
    blackscorpion64, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  16. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    Ik begrijp er echt helemaal niets van! Ik heb nu de eerste van het event klaar, dus alle drie en wat doe je dan? Ga je verder met die gewassen die we gekregen hebben of moet je nu wat anders zaaien! Hoe kom je nu aan die andere gewassen, die je niet gratis gekregen hebt? Ik heb al 10 x de faq gelezen en snap het nog niet. Alleen maar inleveren staat er, ja.... hoe kom je aan de gewassen, die je moet inleveren? Moet ik nu echt overslaan dit keer? zou ik wel balen vinden! Wie kan me helpen? gr. Paulien64
     
    Borkie, -matthias1952- en Farmer121965 vinden dit leuk.
  17. Farmer121965

    Farmer121965 Veteraan

    Sorry, ik kan je niet helpen want begrijp er zelf geen moer van.
    o_Ogst hier eventgewassen en zie in de inventaris veel eventgewassen op 0 staan.:cry:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je moet de gewassen die je gekregen hebt gaan zaaien, en de andere gewassen ook. In totaal ben je van alle gewassen die je in het begin gekregen hebt 400 nodig. Dan heb je de eerste 4 levels compleet.

    Je kunt het beste nu verder eerst alleen zilver doen, zodat je in de eerste 4 fases de 4 verschillende erwten krijgt die je nodig bent voor fase 5 en 6. Daarna kun je verder goud en diamant inleveren.

    Wanneer je voldoende gewassen hebt kun je bij fase 5 en 6 zilver inleveren, daar krijg je dan 2 soorten gele erwten. En wanneer je daar voldoende hebt, fase 7 zilver inleveren voor het laatste eventgewas. Alleen van dit laatste eventgewas moet je veel inleveren, daarom is het handig te zorgen dat je die zo snel mogelijk krijgt. Op de velden waar je dan niet de nieuwste hebt staan, kun je de eerdere gewassen planten tot je genoeg hebt.
     
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de ´bewerk´ knop als je iets wil toevoegen
    Met andere woorden je krijgt de andere event erwten door de zilveren levels in te leveren ieder level geeft dan 1 nieuwe erwt. Na zilver inleveren van 1 tm 7 dan heb je al de erwten voor het event. ;)

    Stand van zaken tot nu toe.

    Om 00:30 nog een keer oogsten dan heb ik fasen 1 tm 6 tot diamant af en ongeveer 320 gele erwten op de akkertjes staan.
    We gaan goed. Morgen weer vrolijk verder.

    Iedereen veel succes. :)

    o_Oeeeppss grote oeps rekenfoutje geen 00:30 maar 01:30 dat wordt gewoon morgen ochtend hahahahahahahaha xD
     
    Laatst bewerkt door moderator: 28 Mei 2016
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb er zojuist knoflook opgezet, met water en mest. De mest is nu nog betaalbaar, dus gelijk mijn mesthoop weer vol gegooid.
    Morgenvroeg om 10 uur kan ik weer verder, ik heb geen zin om op tijd op te staan, dus dan kan ik daarna 2 rondes doen.
    Precies de 5 rondes gedaan die ik in de planning had. De eerste 4 fases zijn af, van 5 en 6 zilver en goud.
    En weer de suzimest vergeten, dus morgenvroeg zaai ik 77 halve velden met grote gele erwten en kleine gele erwten.
    Daarnaast nog 12 halve velden van de erwten voor fase 5 en 6.
    Na de eerste oogst heb ik dan de eerste gele erwt en kan ik alle andere velden weer vol zetten met de grote en kleine gele erwten.
    Die denk ik morgen dan ongeveer af te krijgen, en dan heb ik de rest van de week voor de gele erwten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.