Praatgroep Mendel Event 'De perfecte erwt'

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. **BOERIN**

    **BOERIN** Forumbewoner

    is het dan verstandig om met de grote akkers verder te gaan of weer de kleine akkers neer te zetten?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Tjonge jonge ik dacht dit wordt een makkie maar als ik het zo lees komt er nog een hoop denkwerk bij kijken Pffffff. Ik volg de goede raad van mijn mede spelers maar op eerst zilver inleveren voor die Gele Erwt en die weer zo snel mogelijk vermenigvuldigen. Ik hoop niet dat ik hier een erwten allergie van over hou. succes iedereen :p
     
    daisy17858, Borkie, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is verstandig door te gaan met grote akkers. Je krijgt door het gelijk inleveren namelijk nooit echt veel zaaigoed, en voordat je het weet heb je teveel van een soort. Pas bij de gele erwten kun je een veld met kwartveldjes zaaien zonder dat je dan teveel gewas krijgt.

    Het is natuurlijk wel gunstig om uit te rekenen hoeveel zaaigoed je hebt en hoeveel velden, dan kun je een deel op halve velden zaaien. Maar dat is heel veel rekenen, terwijl je ook op hele velden die eerste 400 en 450 gewassen kunt doen.
     
  4. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    O mennnn...hoe dom kan je wezen!! :mad:
    Zaai ik m'n nieuwe zaadjes verkregen uit het event...verwijder ik akkers en wat denk je weg ingezaaide akkers nu moet ik dus wel eerst ook goud inleveren om nieuwe zaadjes te krijgen :cry:
    Nou ja gewoon blijven lachen en vooral doorgaan!! :wuerg:
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En gelukkig kun je goud inleveren. Maar vooral door dit soort vergissingen ben je de dispenser nodig.
     
  6. Snowdrops1

    Snowdrops1 Forum-analist

    En ik dus ook....:cry: Nu heb ik ze gewoon plat gegooid met van alles:p
    Daar pas ik dus nu wel dubbel voor op.... heb al een fout gemaakt bij de start door geen susi supermest te gebruiken... :wuerg:
     
  7. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    heb direct al niet goed ingeleverd waardoor ik niet tot level 4 door kan en mis dus een aantal startgewassen.....
     
  8. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik stop toch echt even met suzi super voor fase 5 en 6 wel voor de gele erwten, anders gaat het wel heel hard met de suzi :cry:

    Dan maar wat langer over het event doen, anders ben ik dit weekend al klaar, wat moet je dan nog xD
     
    daisy17858, Borkie, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik doe ook alleen maar suzi zolang ik maximaal 11 gewas van een soort heb. Dus nu ik de eerste ronde de 10 vergeten ben, heb ik die de 2e ronde ook niet gedaan. Zonder suzi kan ik zo ook goud inleveren. Maar ik gebruik straks wel weer suzi op de andere zaden.
     
    daisy17858, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  10. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    C&R event? Is dat het ruilevenement? Bij dispensers denk ik aan die dingen waar b.v. zeep uitkomt. Komen uit deze dispensers dan erwten? En zo ja, hoeveel?
     
    Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Iedere 2 uur 3 stuks.
     
    Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  12. jtkoehoorn

    jtkoehoorn Doorzetter

    Ik heb het vast niet goed gelezen, maar kun je de erwten niet zaaien op bahamarama?
     
    daisy17858, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, alleen op Farmerama.
     
    daisy17858, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  14. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Zo de eerst 4 fases tm diamant af fase 5/6 staan op ieder 24 erwten op 24 grote akkertjes en de eerste 2 gele staan op.
    Na dit rondje ga ik denk ik over op kwartveldjes behalve voor de gele die nog 1 rondje met alles zodat ik de laatste gele kan bemachtigen. Iedereen veel succes, Coco je tactiek liep als een speer. ;)xD
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Gefeliciteerd. Je loopt me nu precies een ronde voor door effectievere supermest. Ik heb zojuist de 3e ronde gezaaid.
    Wees voorzichtig met wat je op de kwartveldjes zaait. De eerste gewassen ben je dus helemaal niet meer nodig.
    Straks heb je 24x 7 van de gekleurde mutatie erwten, dat is 168. Als je daar 125 van inlevert om aan meer gele erwten te komen, heb je 43 over. Die zou ik op grote velden zaaien. 35 grote velden is al voldoende van ieder om ook daar diamant te kunnen halen, en dan heb je 2x 11 gele die je ook op grote velden kunt zaaien.

    Helaas is 1 rondje van de gele nog niet genoeg. Je kunt aan 99 stuks komen met suzimest en je bent er 100 nodig om de laatste erwtensoort te bemachtigen.

    En hier zit dus weer de denkfout in dat je 4x 35 grote velden kunt zaaien. Zoveel velden zijn er niet. Dus is 43 kwartveldjes de snelste oplossing als je knechten hebt. 41 is voldoende, maar dat is lastiger zaaien.
     
    Laatste bewerkt: 27 Mei 2016
  16. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Vissen xD
     
  17. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Goed idee vissen alleen eerst efffe vergunning regelen anders komt oom agent centjes vangen. xD
     
    BoswachterAtusia, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  18. pino460

    pino460 Forum-hertog

    Andere optie is zeevissen lekker met ligstoel op het strand xD geen vergunning nodig ;)
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    o_Ohhh dat wist ik niet, dit bied mogelijkheden hhhmmmmm :D
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  20. -corry1944-

    -corry1944- Gelegenheidsauteur

    waar kan ik die dispensers vinden die moet je toch neer kunnen zetten ben bij fase 5
    -corry1944-
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.