Praatgroep Mendel Event 'De perfecte erwt'

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hier staan de eerste gewassen ook op de 3 accounts. Ging lekker snel dit keer, niet teveel nadenken, gewoon 40 grote akkers met eventgewas met (bijna) alles erop en eraan.
    Bij mikkie heb ik gekozen voor Paasjam vanochtend ten koste van de stol. Plus gewone mest erop. Dus daar doen de gewassen er 7 minuten langer over. Maakt niet veel uit.

    Veel plezier en succes allemaal!
     
  2. Ellen1973

    Ellen1973 Gevorderde

    Lees meerdere keren over eerst de zilvere levels inleveren, maar zonder dispenser (diamante level) volgens mij geen nieuwe erwt die je kan planten. Geen idee hoe lang de dispensers erover doen.. dus denk dat ik snel level 1 volledig wil afronden
     
    blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  3. **BOERIN**

    **BOERIN** Forumbewoner

    iemand al klaar xD:cry:
     
    kimmie2012, blackscorpion64, voesje en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Volgens mij zoals ik het lees krijg je bij fase 1 zilver 1 grote groene erwt en volgens mij kan je die gewoon planten. We zien het over een half uurtje wel laat het wel even weten. :p
     
    daisy17858, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je krijgt juist bij het zilveren level het eerste zaad van de nieuwe erwten. Hierdoor kun je die al vermenigvuldigen ipv daarmee te wachten tot de eerste 400 gewassen bijelkaar zijn.
    Bij goud krijg je dan 2 van de nieuwe erwten. Wanneer je van de eerste 4 fases gelijk zilver inlevert en na de 2e oogst goud, dan is dat de snelste manier om een begin te maken met de nieuwe erwten.
    De dispensers zijn niet echt nodig, alleen maar wanneer je alles inlevert zonder eerst te zaaien. Je krijgt van die soorten geen nieuw eventgewas.
    En de dispensers doen er 2 uur over.
     
  6. Ellen1973

    Ellen1973 Gevorderde

    Ga maar naar het event, en hou je muis op de erwt. Melding alleen te planten na dispenser
     
    blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  7. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Begrijp er niks van -.- De een zegt dit ... de ander dat o_O.
    Erwten op het veld :D straks oogsten en dan is er vast wel iemand die een stap verder is en raad geeft ;).
     
    daisy17858, blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  8. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    wat een boel vakjes met eventgewassen! Denk dat ik nog wel een keer het spoor bijster ga raken:oops:
     
  9. Ellen1973

    Ellen1973 Gevorderde

    We merken het wel :)
     
    blackscorpion64 en Borkie vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik denk dat het inderdaad heel goed opletten is om geen erwten te zaaien die je helemaal niet meer nodig bent.
    Een WAC aanzetten, suzimest op de eerste erwten en als je dan straks oogst gelijk zoveel mogelijk zilveren levels inleveren.
    De 4 nieuwe soorten gelijk weer inzaaien met suzimest en dan de andere velden verdelen over de gewassen waar je dan nog 50 stuks van hebt.
     
  11. pandarum12

    pandarum12 Forum-analist

    Ik vind al die uit- en meedenkende spelers zo geweldig. Jullie helpen mij enorm met al jullie tips!:D
     
    blackscorpion64, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  12. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Nu het goede nieuws, de nieuw ontvangen erwtjes kun je gewoon planten op je akkertjes.
    Dus probeer zo snel mogelijk tot met fase 6 zilver in te leveren dan kun je al een begin maken met de gele erwten daar moet je de meeste van maken. ;)
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tot en met fase 7 zilver dus. Daar krijg je pas de gele erwt waar je het meeste van moet maken.
    Maar ik ben blij dat je vast bevestigt dat de erwten gewoon gezaaid kunnen worden.
    Mijn wolkenrij was niet klaar en ik heb geen stol ingezet, dus ik moet nog een half uur wachten.
    Ondertussen al veel stallen van het veld en passend gewas op gezaaid, de laatste gewassen waren hooi, die zijn dan weer tegelijk klaar met het eventgewas.
     
  14. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Dat klopt maar je moet wel eerst meer dan 75 van de nieuw ontvangen erwtjes maken en van de eerste twee gele zelfs 100 dus dat moet eerst voordat je naar de laatste gele kan weet niet of ik dat al haal vanavond ik hoop het wel.

    Is toch wel een grappig event met die erwtjes xD
     
    Borkie, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik vind het ook wel grappig.
    En van de gele 100 is inderdaad lastiger dan de voorgaande fases. Maar als je het goed speelt, en er het maximale uithaalt, moet het na 6 rondes lukken om fase 7 zilver in te leveren. Wanneer je iedere keer na een uur klaar bent deze 6 uur met wolkenrij, dan is dat dus rond 8 uur vanavond.
    Mij gaat het niet lukken. Ik houd het op 5x 1,5 uur.

    Maar afgezien of het vanavond al lukt, je kunt in 12 oogsten het event af hebben als je zo snel mogelijk de zilveren levels doet en die erwten gelijk weer zaait. Dus ook als je ervoor kiest om alleen de eerste ronde supermest te gebruiken en daarna om de 5 uur oogst, blijft het slim om eerst de zilveren levels te doen.
     
  16. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Mij ook niet hoor moet ook nog eten tussendoor (in ieder geval geen erwten of erwtensoep xD)
    Wat ik mij afvraag gaat jou berekening ervanuit dat ik na deze ronde wanneer ik 81 van de nieuwe erwten heb dan al 75 inlever voor de volgende de grote gele en de kleine gele??? of maak je er nog wat meer??? Want dan hou je maar 6 erwtjes over van de tweede nieuwe soort zeg maar.

    Terwijl ik dit nalees gaat het lampje branden tuurlijk de nieuwe en de 4 erwten waar je er zes van hebt die plant je dan weer aangevuld met de overige die je nog nodig hebt. Duuuhhh ben een beetje blond vandaag.
     
    Laatste bewerkt: 27 Mei 2016
    daisy17858, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het lukt mij de eerste ronde alleen maar om zilver in te leveren, dus dan heb ik van alle 4 soorten maar 1 zaad.
    Deze ga ik zaaien met supermest, dus dan heb ik er 9. Vervolgens lever ik ook goud in bij de eerste 4 fases.
    Dan heb ik van de gemuteerde gekleurde erwten dus 11. Deze op grote velden met wac en suzi levert me 99 op. En daarvan lever ik dan inderdaad gelijk 75 in. Dan kan ik 4x 24 grote velden zaaien met de gemuteerde gekleurde erwten en gelijk de eerste grote en kleine gele erwt zaaien. De velden die ik dan over heb gebruik ik voor de eerste erwten die we gekregen hebben.
    Die moet ik in de 4e ronde dan ook nog een paar zaaien.
     
  18. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Yep dat dacht ik al dat was ik ook van plan was alleen effe vergeten goud in te leveren thx voor tip oeps
     
    daisy17858, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Helaas ben ik bij de eerste ronde de suzi vergeten.
    De gemuteerde erwten staan wel, en alle velden zijn ook weer ingezaaid met de eerste erwten, maar de berekening die ik voor mezelf op papier had, klopt dus niet meer. Volgende ronde kan ik wel goud inleveren. En ik heb bij de gemuteerde erwten nu wel aan de suzi gedacht.
     
  20. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Oeps zonde , maar maakt niet zo uit, dit ga je zeker redden. Is goed te doen dit event en nog leuk ook .xD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.