Praatgroep Mendel Event 'De perfecte erwt'

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoswachterAtusia

    BoswachterAtusia Levende forumlegende


    Daar sluit ik bij aan blackscorpion64,:) ga ook voor alles met farmerama voor Dummies:wuerg::p
    Lijkt me weer een mooi event en gaan gewoon kijken hoe ver we komen:)
    Iedereen succes ermee
     
    daisy17858, beereekhoorn, stien56 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Spacepuppy

    Spacepuppy Gelegenheidsauteur

    Maar Ron... er zijn tig spelers die geen ruimte meer hebben op hun eilanden daarvoor.. Mag er wel eens extra ruimte bij komen haha
     
    blackscorpion64, Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  3. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Klopt ik kan ook nog wel een paar eilanden gebruiken sier items bomen en stallen genoeg.
    Maar dat is juist het leuke vind ik de juiste keuze te maken. Maar voor mij is het wel mooi zo, nog meer eilanden er bij en het gaat op werken lijken.
     
    daisy17858, beereekhoorn, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. rikmark

    rikmark Forum freak

    Hier nog een die zich aansluit bij farmerama voor Dummies :wuerg:
    Als jullie nu alle tactieken berekenen en noteren kan ik morgenavond zo gaan starten. :p:D:D
     
  5. Snowdrops1

    Snowdrops1 Forum-analist

    Ik dacht ook slim te zijn en had vanmorgen na het oogsten alles eraf gegooid en overal bomen geplant.... :)
    lekker voor de dropjes! :p Tot ik las dat er geen dropjes komen... :oops:
    Dus alle stallen en velden maar weer teruggeplaatst, was hard werken:wuerg:
    Maar heb er weer zin in en ben benieuwd hoever ik komxD
     
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    De spelers die om decoratie vragen gebruiken de siertuin niet om EP te maken, maar voor de sier.
    Ze hebben doorgaans een volle inventaris en combineren items op de siertuin bijvoorbeeld op kleur, op type dier, op hoogte... plaatsen hekjes en strobalen. En hebben lol in het maandelijks, soms wekelijks, veranderen van de tuin.
    En ze willen altijd dat dit type event-items die na afloop nutteloos worden als decoratie worden behouden.

    Meer velden zit er niet in denk ik, zeker niet voor sier-items.
    Maar goede kans dat je deze dispensers later dit jaar voor een paar BD kan terugverkopen aan Farmerama tijdens een C&R event.
     
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Voor de dummies onder ons. (ik hoor er zelf ook bij)
    Ik ga nog eens nachtje slapen over een werkinstructie voor dit event
    o_Ok zal ik de tabel maken morgenochtend misschien dat ik dan in ene het licht ga zien:sleepy:
     
    daisy17858, voesje, BoerAnnelies en 9 anderen vinden dit leuk.
  8. m.kreuning

    m.kreuning Regelmatige auteur

    Hier ook nog een 'dummie'. Vrijdag en zondag feestjes, dus gewoon beginnen en zien hoever we komen. En hopen dat het niet in de (erwten)soep loopt; wil graag de stallen/stekjes!
    Klopt het dat de sieritems afzonderlijk, samen meer opleveren dan op de wolkenrij?
    En de dispensers, als je die verwijderd en niet ergens wil neerzetten, blijven ze dan wel in je inventaris staan? Sommige decoratieve items verdwijnen als je ze van het land haalt. Dat vindt ik altijd jammer. Veel speel en griezelplezier allemaal!
     
  9. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    De sier items afzonderlijk geven ieder 11 uur 5450 ep of tep.
    De wolkenrij geeft iedere 12 uur 5000 ep en 5000 tep.
    En het voordeel is de wolkenrij kost je geen plek op schateiland of siertuin.
    Als je dit spel lang genoeg blijf spelen heb je sier items te veel.
     
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Decoratieve items blijven altijd bewaard.
    Waar jij op doelt zijn de cadeau-items met een 'lading'. En eventuele event-items met een lading.
    Een lading betekent dat je die 3 keer of 5 keer of 10 keer kan oogsten.
    En inderdaad, die kun je niet afbreken om in je inventaris te zetten. Die verdwijnen voorgoed bij het afbreken.

    Maar de dispensers gaan in je inventaris en blijven daar wachten op zonnger tijden.
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De beste tactiek is wat Farmermikkie gelijk aangaf. Gelijk na de eerste ronde de zilveren levels tot fase 4 inleveren, zodat je vast met de volgende soort aan de gang kunt. Op de zelfde manier met fase 5 en 6 zo gauw je daar genoeg van hebt.
    En bij fase 7 telt het zelfde.
    Door steeds de erwten op het land te zetten die het meest gemuteerd zijn, aangevuld met de eerdere erwten, kun je het event het snelst spelen.

    In totaal kom ik op 12 rondes. Natuurlijk gaat dat met supermest veel sneller dan zonder, maar zonder supermest is het met 3x per dag oogsten dus ook erg goed te doen. En daarbij ga ik wel uit van gebruik van WAC en bij de hoeveelheden tot en met 11 velden per soort gebruik van suzi. Maar deze keer ga ik niet op kwartveldjes werken en niet alles van het land halen, hele en halve velden gecombineerd kan ik dit event met de hand doen.
     
  12. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    ik ga alle 3 de weiden gebruiken op de open plek komen er 40 grote akkers te liggen, op de woelige weide en hoofdakker gaan er de halve akkers erop
    na de eerste oogst worden van level 1 t/m 4 zilver gelijk gedaan zodat ik gelijk de volgende generatie al kan gaan uitbreiden.
    na de 2de oogst wordt de hoofdakker omgebouwd naar grote akkers en de gouden opdrachten van de eerste 4 levels inleveren, de open plek en woelige weide moeten dan naar kwartakkers omgebouwd of halve akkers, ligt eraan hoeveel ik van de zaadjes over heb
     
    Laatste bewerkt: 27 Mei 2016
    daisy17858, farmermikkie, owl. en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hoeveel gewassen wil je gaan verbouwen voor de ep/bd aan het eind?
    Wanneer je in de 2e ronde de 50 overgebleven zaden van de eerste ronde op halve velden zaait, heb je met WAC 250 stuks.
    Voor goud moet je 100 van ieder inleveren. Voor diamant ben je dan van ieder nog 260 nodig waarvan je er al 150 hebt.
    Naast de 44 grote velden in de 3e ronde voor de volgende generatie, heb je aan 28 halve velden per soort al genoeg voor het event.
    55 kwartveldjes per soort kan natuurlijk ook, maar dat is vooral interessant als je die geen supermest meer wilt geven omdat je vind dat je dan voldoende ruimte hebt voor de volgende soorten.
    Persoonlijk kies ik er voor om zoveel mogelijk grote velden te gebruiken, dan kan ik vandaag in totaal 5 rondes met supermest doen. In ronde 4 moet ik dan nog wel wat van de eerste soorten verbouwen, maar omdat ik dan fase 5 en 6 zilver al in wil leveren, heb ik daar voldoende ruimte voor.
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    3 blz lezen gaat mij wat ver. Maar eh geen DI?
    Veel gewassen, waarvan we er 4 krijgen en 7 kunnen halen uit het event. Heeft het nu om met kwartveldjes enz te werken? En dan kan ik nu gewoon oogsten begrijpt ik???
     
  15. BoswachterAtusia

    BoswachterAtusia Levende forumlegende

    Zoals ik het begrijp, is het het beste om gewoon met hele akkers te werken met WAC en eventueel supermest:).
    Nou we gaan het wel zien vanmiddag.... hoop dat ik ze op tijd erop kan zetten, want ben verder niet meer aanwezig:oops:de avond.
    moet wel te doen zijn lijkt mij:music:;)
     
  16. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Voelt toch een beetje raar... gewoon oogsten vanmorgen, terwijl er straks een event start...o_O
    Ik ga gewoon met grote akkers werken. De tips van mikkie en Coco neem ik graag aan, ik hoef niet de snelste te zijn want ik moet het weekend toch werken.
    Straks gewoon zoveel mogelijk zaaien en daarna natuurlijk Volle Maan niet vergeten.xD
     
    rikmark, daisy17858, beereekhoorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Zou toch wel heel lekker zijn als er nu eens extra (gouden) ambachtslotjes kwamen. Nu starten er vanmiddag 2 events en dan is het kiezen. Ik heb standaard WAC en CAT aan, maar ook iedere dag paasjam. Nu wil ik eigenlijk witte onschuld en griezelwild aan. wat een keuzes toch altijd.
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, de keuzes zijn heel beperkt waardoor veel ambachtsproducten nooit gebruikt worden omdat je daar een ander ambachtsproduct voor moet laten zitten.
    Standaard gebruik ik ananastaart. Die heb ik vanmorgen gewoon aangezet voor de oogst van de bomen en de gewassen op Bahamarama.
    Net voor de eerste oogst eventgewas moet ik die vervangen voor een WAC.

    Verder zaai ik nooit zoveel, dus de CAT gebruik ik al bijna nooit meer. Soms de 2e en 3e dag van een event.
    De paasjam gebruik ik ook ongeveer dagelijks en vaak ook een valentijnspot voor snellere stallen. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld de tijger, maar ook de oranje muizen en andere stallen van 10 tot 11 uur, 3x per dag oogsten.
    Die valentijnspot moet straks verwijderd voordat ik de tijger weer kan voeren.
    En regelmatig gebruik ik met een event een witte onschuld en een stol, zodat het opstarten zo snel mogelijk gaat. Maar doordat ik vanmorgen wel gekozen heb voor de paasjam, blijft de stol dus op de plank staan.
    Griezelwild gebruik ik bij een volle maans event ook regelmatig, maar de nieuwe gewassen duren niet zo erg lang en hebben al wel het voordeel van de WAC, dus laat ik vandaag de griezelwild ook zitten. Eerst dit tijdelijke event, en volle maan voor zover er ruimte voor is.
     
    rikmark, daisy17858, beereekhoorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Alles staat te groeien over 46 min. gaan we maar weer eens kijken. Iedereen veel succes met dit event. :D
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  20. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Bij mij duurt het een klein uurtje.... Nu eerst maar eens de FAQ echt uitpluizen! xD
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.