Praatgroep Mendel Event 'De perfecte erwt'

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 26 Mei 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rewie

    rewie Gelegenheidsauteur

    Now Now, we kijken uit. Ziet er best wel ingewikkeld uit. Succes alle boeren :)
     
    Borkie, blackscorpion64 en dutchboy vinden dit leuk.
  2. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    ik snap er geen erwt van, moet je de eerste tien zaaien, en die groeien door naar kleine en uiteindelijke grote erwt?
     
    knoepertje, Borkie, Errim en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    als je de eerste erwten inlevert krijg je de volgende serie weer als beloning terug. Deze moet je dan ook weer zaaien, oogsten en inleveren voor de volgende reeks.
     
    Borkie, blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  4. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Wat een leuk event en wat een hoop soorten erwten.:)
    Als ik nog wat over heb na het event maak ik er wel een heerlijk erwtensoepje van:p

    En nieuwe griezelitems met een nieuwe quest en een vernieuwde cooperatie.Dat moet ons toch gaan lukken.
    Succes allemaal en veel plezier op je boerderij.8)
     
    beereekhoorn, knoepertje, Borkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Leuk event volgens mij. :music:

    Hier is mijn plannetje van aanpak, schiet het maar lek als ik iets over het hoofd zie:
    10 zaadjes van 4 soorten op grote akkers met susi, WAC en supermest --> 90 zaadjes per soort.
    Dan lever ik level 1 t/m 4 zilver al in en houd ik dus 50 zaadjes van 4 gewassen over.
    Als beloning krijg je bij zilver al 1 zaadje van de volgende soorten.
    Dan kan ik de 2e generatie gewas vast gaan vermeerderen vanaf dat ene zaadje, en vrijdagnacht dus ook al 2e generatie zaadjes op de akkers zetten.
    Zo kom je nooit met te weinig volgende generatie zaadjes te zitten.

    Want daar zit volgens mij de moeilijkheid: je hebt nog niet genoeg zaadjes van de volgende generatie om alle akkers in te zaaien, als je level voor level gaat inleveren.

    Edit: als je genoeg tijd hebt vrijdag (ik niet) dan kan je een 3e ronde grote akkers met supermest doen, en zelfs level 5 en 6 zilver al vrijdagavond inleveren.
     
    Laatste bewerkt: 26 Mei 2016
    beereekhoorn, BoerAnnelies, ghs4 en 10 anderen vinden dit leuk.
  6. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Denk dat je de spijker op de kop slaat !
     
    Angelique.., Daxter1966, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Toch wel anders kom je aan het eind tekort :p:wuerg:
     
  8. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Wat ik mij dus afvraag is het volgende. Waarom zou je niet voor de volledige inlevering gaan van de eerste 4 fases want dan kan je je dispensers al neerzetten, daar krijg je iedere 2 uur al een erwt uit. Dus met andere woorden je zorgt voor complete inlevering van de eerste 4 fasen en ondertussen heb je dus al een aantal erwten uit de dispensers en kan je waarschijnlijk gelijk 5 tot 10 grote velden inzaaien van de 4 volgende gewassen. Of is dit niet slim ?????
     
    Daxter1966, Borkie, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Die dispenser krijg je pas bij diamant. Dus als je level 1 t/m 4 diamant klaar hebt, krijg je pas je eerste zaadjes uit de dispenser.
    Als je bijvoorbeeld eerst level 1 en 2 diamant doet, kan je wel vast met die dispensers aan de gang. Maar je hebt alle 4 de soorten nodig van de 2e generatie, om in level 5 en 6 aan de slag te kunnen.

    Ik persoonlijk vind 5 tot 10 grote velden met de nieuwe gewassen te weinig. Dan staan de andere akkers met gewoon gewas intussen. Ik heb liever overal eventgewas staan.
    Maar zoals jij het voorstelt, kan het natuurlijk wel. Je doet dan alleen iets langer over het hele event.
     
    Daxter1966, Borkie, annigjen en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Je hebt inderdaad gelijk dat bedacht ik me later, het duurt veel langer voor je weer aan de slag kan met nieuwe gewassen en dan is waarschijnlijk de wolkenrij voor sneller supermest en/of je bufs ook uitgewerkt, waardoor het nog langer duurt.

    Denk dat ik jou strategie ook ga gebruiken om zo snel mogelijk zoveel mogelijk gewassen te hebben.
     
    Daxter1966, Borkie, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Inderdaad zijn de wolkenrij en buffs ook nog een punt dat meespeelt voor mij. (Ik wilde het niet nog ingewikkelder maken, maar dat is ook een reden om al eerder aan de nieuwe zaadjes te beginnen.)
     
    Leo.netten, Daxter1966, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is niet genoeg ruimte om van alle 4 de soorten 50 stuks te zaaien op grote velden, dus is het een kwestie van uitrekenen hoe je het beste uitkomt bij de 2e ronde. Maar beginnen met gelijk alle zilveren levels inleveren zodat je de 4 volgende erwtsoorten kunt zaaien lijkt me een heel goed plan.

    Gelukkig duren alle gewassen even lang, dat maakt het rekenen gemakkelijker.
    Volgens mij moet het met de 2e oogst mogelijk zijn om goud in te leveren.
     
    Daxter1966, Borkie, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    IK ga voor alles zoals gewoonlijjk
     
    beereekhoorn, Daxter1966, Borkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Dit is voor het eerst dat ik enthousiast word van erwten. Vind ze heel vies, maar dit event ziet er smakelijk uit
     
    BoerAnnelies, VosStiertje, Sintra98 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, ik ook. Geen drops nodig, alleen een paar dagen op de juiste manier zaaien op 3 velden.
    Maar ik vind het wel weer leuk om uit te rekenen hoe dat het meest efficiënt kan.

    Tot nu toe ben ik op het volgende gekomen:
    Na de eerste ronde zilver inleveren en die 4 zaden op grote velden.
    Met supermest werk ik graag op grote velden en daar zijn er in totaal 128 van.
    Dan blijven er 4x 31 grote velden over.

    Na de 2e ronde heb je dan van de basis erwten in totaal 276, voor de 3e ronde ben je dan van allemaal nog 18 grote velden nodig (als je WAC gebruikt). Van de mutatie erwten heb je dan 9 uit de eerste zaden en 2 door het inleveren van goud, dus dat is 4x 11 velden.
    In totaal in ronde 3 dus 116 velden in gebruik.
    Op die 44 velden met mutatie erwten doe ik dan nog een keer suzimest, zodat ik na de 3e ronde zilver van 5 en 6 kan inleveren en nog 24 zaaigoed overhoud voor de volgende ronde.

    De 4e ronde kan ik dus de 2 gele erwten zaaien en 24 van de andere mutatie erwten, de basis erwten zijn dan al klaar.
    Daarna goud inleveren van fase 5 en 6.
    De 5e ronde kan ik dan 2x 11 gele erwten zaaien en 43 van de andere mutatie-erwten. Maar 35 zijn al genoeg om die erwten af te krijgen.
    Daarna is de vrijdag wel voorbij, lange gewassen erop en maar zien hoe ik verder ga met de gele erwten.
     
    rikmark, herma1234, lizzy422 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Wat een tactiek weer.
    Geweldig hoe je dit elke keer weer uitrekent.:)
    Ik begin gewoon te zaaien en pak weer de tactiek: Farmerama voor Dummies en als ik er niet uit kom dan print ik jouw Tactiek xD
     
  17. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik doe alles 2 veldjes en zie wel waar ik uit kom.. Ga niets verbouwen. Wel fijn dat we geen drops nodig hebben..
     
  18. BaukeS

    BaukeS Halfgod

    ik snap niet, waarom ze de dispensers niet gewoon uit het spel halen, als het event voorbij is.
    die dingen zijn dan toch zinloos.
    of kan je ze op de wolkenrij zetten op vakjes van 1x1, waar je een random item mag neerzetten?
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb nog nergens kunnen vinden dat ze 1x1 zijn. Dat vraag ik me nog wel af. Als je op tijd kunt oogsten, kan het dan net uit om ze te plaatsen. Als je tussendoor niet oogst, maar om de 5 uur, dan krijg je ep met kwartveldjes en alleen gewassen uit de dispenser.
     
    Daxter1966, Borkie en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Hmm ja, die info voeg ik nog toe.
    Hoewel je aan het plaatje ook kan zien dat ze 1x1 zijn.
    En ze kunnen niet op de wolkenrij, dat hebben we nagevraagd.
    Dus gewoon leuke decoratieve sieritems voor op een boerderijfoto of dergelijke.

    Er is overigens veel vraag naar decoratieve items hoor, in andere landen doen ze daar veel meer mee als wij hier.
     
    eevee60, -freedom5555-, Daxter1966 en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.