Praatgroep - Maffe Meloenen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Juni 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    ik ben in fase 7 aangekomen:)
     
    Laatste bewerkt: 14 Juni 2017
    daisy17858, rikmark, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    veel plezier. groetjes ik denk dat ik verder met SM speel,
    jammer dat ik dan alles kwijt ben wat ik met het carnaval verdiend heb. maar, waarvoor dient het anders dan om het te gebruiken???
     
    Laatste bewerkt: 13 Juni 2017
    bepsels, daisy17858, rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    o_Ok een manier. Alleen zou ik dan ipv de velden vol kwartakkers te zetten de eerste fase overal hebben ingeleverd. Dan heb je vast een startvoorraad van het nieuwe gewas.
    Maar naar aanleiding van jouw berichtje heb ik besloten de dispensers van de eerste 4 fases ook te laten zitten. Zoveel stelt de beloning van de dispensers niet voor en dat scheelt toch aardig gewassen kweken.

    Ik ben gisteren aardig aan het knoeien geweest. Ik was van de gele meloenen 1 veldje vergeten supermest te geven, waardoor ik daar juist een ronde minder van in kon leveren. De aantallen liepen vanaf dat moment ook niet meer gelijk op.
    Vervolgens bleek ik ook nog een vergadering te hebben, dus gentiaan op mijn gewone velden gezaaid en Bahamarama de gewassen zoveel mogelijk verdeeld. Als ik toen al had bedacht dat ik de laatste fase zou laten zitten, en meer tijd had gehad om het na te rekenen, dan had ik vanmorgen voldoende gewas gehad voor de gouden fases die ik van de eerste 4 nog moest doen. Vanmorgen wel alles ingeleverd, gelijk 5 nieuwe gekregen en die ook ingeleverd, nu moet ik nog 2 witte meloenen om de gouden fases af te krijgen.
    Verder heb ik nu op Bahamarama de volgende fase gewassen zo goed mogelijk verdeeld. Farmerama is nog niet klaar. Maar daar heb ik zo ook nog een aantal gewassen voor.

    Om te gebruiken als het nodig is. Maar ik heb besloten hetzelfde te doen. Morgenvroeg en morgenavond moet ik weer weg, en vrijdag heb ik ook maar weinig tijd. Dus vandaag speel ik nog met grote velden en supermest. Op mijn hoofdaccount, de andere ga ik proberen met kwartvelden zonder supermest. Daar was ik gisteren de WAC vergeten, waardoor ik daar nog geen zaden van de volgende ronde heb.
     
    daisy17858, rikmark, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. boermars

    boermars Forum-hertog

  5. Fladdertje7

    Fladdertje7 Forummeester

    Zeker handig die lijstjes...ben inmiddels bij fase 5

    Succes en veel plezier iedereen
     
    daisy17858, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Fase 1 t/m4 zijn hier klaar. De zwarte, witte, groene en gele meloenen heb ik natuurlijk over. Maar dat geeft niet. Ik had vannacht nog wat ruimte over dus heb maar gewoon gezaaid. Nu verder met de gele en zwarte bolmeloen en de gele en zwarte kubus meloenen. Deze staan op kwartveldjes. Vandaag maar eens goed kijken hoe ik uit kom en of ik al een zonmeloen kan gaan zaaien op een groot veld.

    Doordat er zoveel verschillende zijn, moet je wel echt goed opletten hoor. En door de vormen kan ik er geen houtje touwtje van maken. Dat had ik de vorige keer met de erwten wat minder. Daar had je 4 kleuren volgens mij en 3 formaten, iets makkelijker.

    Voordeel is dat we geen DI hoeven en dus in de nacht ook gewoon verder kunnen met deze meloenen :).
     
    daisy17858, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  7. Paulien64

    Paulien64 Regelmatige auteur

    Als je de eerste 4 fasen klaar hebt, heb je toch maar 3 bolmeloenen om te zaaien of ben ik nu gek? Dat schjiet ook niet op. Moet je eerst 2 uur wachten tot je er meer hebt. Doe ik iets verkeerd? Gr en vel succes allemaal! Paulien64
     
    daisy17858, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. boer59

    boer59 Actieve auteur

    • Dubbelposten niet toegestaan, gebruik de 'bewerk' knop als je nog iets wil toevoegen.
    vind het een klote event kost veel supermest

    blij als ik er mee klaar ben hoop vanavond anders morgen vroeg
     
    Laatst bewerkt door moderator: 14 Juni 2017
    Fladdertje7, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is handiger om zo snel mogelijk de zilveren fases in te leveren, zodat je verder kunt met het volgende gewas. Dat ging de eerste ronde dus mis bij jou, maar bij de volgende ronde kan dat alsnog. Ik heb dus gisteren na 2 rondes zaaien van de eerste 4 fases de zilveren ingeleverd. Daardoor had ik van de volgende 4 gewassen de eerste binnen, die gelijk met de 3e ronde van de startgewassen gelijk mee ging.
    Dat is een keuze die je maakt. Doordat we steeds weer met een paar gewassen moeten beginnen hebben we meer de neiging om supermest te gebruiken. Maar we hebben 8 dagen voor het event. Het is een klus om uit te rekenen hoeveel oogsten er precies nodig zijn als je steeds zo snel mogelijk het nieuwe gewas vermeerderd, maar het laatste gewas is, wanneer je eenmaal voldoende zaaigoed hebt, in 1 dag te doen. De 2 gewassen ervoor zijn samen 2 oogsten, dus ook in 1 dag te doen (allebei wel met WAC en kwartveldjes)
    De gewassen ervoor zijn eigenlijk ook maar 2 oogsten, en dus ook in 1 dag te doen, de eerste gewassen hoef je helemaal niet alles op kwartveldjes te zaaien.
    Ik heb gisteren gepost hoe je de eerste 4x zaaien het beste kon doen. En dan zijn de eerste gewassen vanaf de 5 startzaden helemaal af, waarbij de laatste ronde wel 145 zaad van allemaal op kwartveldjes zijn gedaan. Anders is dat een ronde meer.
    Ondertussen kun je dan van de volgende gewassen in totaal al 280 gewas hebben. Niet genoeg om in te leveren of om alle kwartvelden vol te krijgen, maar met 95 per soort kom je dan met halve velden bijvoorbeeld al een heel eind om zoveel mogelijk gewas te krijgen.
    De ronde erna kun je dan wel de eerste fase inleveren en weer op halve velden zaaien. Dan heb je van de volgende soorten weer de eerste binnen.
    En daarom kost het dus zoveel supermest.
     
    daisy17858, Fladdertje7, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Zo, fase 1 tot en met 6 compleet klaar. :music:
    Over een uurtje oogsten en dan hopelijk de 1e Drakenmeloen scoren.
    Kost veel supermest en sushi idd dus nu zuinig aan doen ;)
     
    daisy17858, rikmark, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Hier is fase 1 t/m 4 klaar en kan ik over ong. 1.40 m'n bollen en kubussen oogsten 4x 125 kwartakkertjes.
    Alleen om voorraad te maken gebruik ik sm en susi want met nog 147 uur op de klok gaat dat best lukken ;)
     
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb het gedaan zoals coco onder jou bericht schrijft. Gisteren veel SM gebruikt (wat ik ergens ook jammer vond, maar met deze gewastijden was het niet meer mogelijk om kwartveldjes met alleen water te zaaien, dus ben ik door gegaan met SM gooien). Hierdoor had ik dus van de eerste 4 fases, allemaal zilver ingeleverd en uiteindelijk ook goud. Deze hebben ook op grote velden met SM en suzi gestaan en voor de nacht kon ik er dus een stuk of 90 of meer op kwartveldjes zetten. Deze vanmorgen weer geoogst met WAC en zodoende kon ik verder.
    Van de bolmeloenen heb ik nog niks ingeleverd.
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  13. bepsels

    bepsels Forummeester

    ik vind het een ingewikkeld event. maar dat had ik vorige keer met de erwten ook. Wat een gepuzzel.
     
  14. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Zo doe ik het ook alleen suzie als ik een nieuwe heb met sm
     
  15. Fladdertje7

    Fladdertje7 Forummeester

    Je moet inderdaad wel op blijven letten.
    Maar zou houden ze ons nog een beetje scherp :p
     
    daisy17858, blackscorpion64, owl. en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. boer59

    boer59 Actieve auteur

  17. rikmark

    rikmark Forum freak

    Hier nog een :p ik doe er ook nog water bij totdat je genoeg hebt en dan weer ombouwen naar kwart akkertjes.

    o_Ok aangekomen in level 7. Ga eerst zorgen dat ik 2455 van elk gewas heb en dan lever ik pas in.

    Kan je ook niet in de war komen opa....farmen voor dummies....xD
     
  18. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Hier ook level 1 tm 6 af ben in level 7 bezig. Ik zal wel inleveren voor fase 1 want dan kan ik alvast de laatste meloen vermeerderen.
    Gaat voorspoedig wel koppie erbij houden maar dat maakt het ook wel weer leuk. ;)

    Iedereen veel succes gewenst.
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  19. boer59

    boer59 Actieve auteur

    klaar gelukkig
     
  20. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Wat snel , nu al klaar boer59 :eek: ??

    Ben ook begonnen met grote velden en SM - water en mest .

    Gaat best wel snel dan . Nu kwartakkers .
    En natuurlijk meloenen over ;).

    Vind het wel lastig zoveel verschillende meloenen , goed opletten :p.

    En dan ook nog met de laatste beginnen :wuerg:.

    Maar we zijn op de rit , heb nu 4 dispenser staan.

    Zal heus wel lukken , we hebben nog bijna 6 dagen te gaan.:);)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.