Praatgroep - Maffe Meloenen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Juni 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Hier slaan we deze keer ook over....8)..iedereen die wel meedoet ..succes
     
  2. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik doe precies wat jij schrijft (hopelijk) en dan moet het goedkomen.
     
    blackscorpion64 en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zeg wel hopelijk. Ik ben op 1 account vergeten een WAC te nemen, dus nu kom ik niet meer uit. Een foutje is dus zo gemaakt, maar de berekening klopt. Ik vind het alleen vanaf daar lastiger. De hoeveelheid van de gewassen daarna is ook nauwelijks de moeite voor kwartveldjes, maar vermoedelijk wel het slimst. Dus maar eens kijken hoeveel knechten ik ga gebruiken voor dit event.
     
    -matthias1952-, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  4. mmans

    mmans Forum-hertog

    je kunt die gewassen natuurlijk ook goed blijven tellen en met OF zonder knechten afgemeten blijven zaaien.
    Stel je hebt nog 40 van een gewas over maar je hebt er 100 nodig. Dan mis je er dus 60. Met kwartveldjes en WAC zou je voor die 60: 60/3=20 stuks moeten zaaien. Want de opbrengst per kwartveldje is 3. Je kunt dan OF eerst 20 stuks inleveren (van de 40) en dan de rest zaaien. OF je kunt met de knechten AL je veldjes wegpakken. Daarna 20 kwartveldjes neerleggen. Dan zaaien. Bij beide manieren heb je daarna de benodigde 100.
    En als je van 2 gewassen er 40 over hebt, maar er 100 nodig hebt, kun je dit herhalen. Gewoon nog eens 20 kwartveldjes neerleggen en dan pas zaaien. Dus eerst kijken hoeveel je nodig hebt en daarna de knechten het gewenste aantal vakjes laten neerleggen en dan pas zaaien. Dan heb je er niet teveel. En heb je plek over voor al die andere meloenen ;)
    Het blijft natuurlijk iedere keer even puzzelen, maar met de schema's van Mieke moet dat lukken.
    Suc6
     
    bepsels, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Jep gelezen
    Kreeg al igm van klaartjuh
    Maar ja effe onvoorziene zaken in real
    doe ik later:inlove:


    edit
    Vanavond fase 1-4 helemaal klaar:p
     
  6. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Volgens mij maak je een rekenfout als je 40 gewas hebt en er 100 nodig zeg jij: 20 op kwartveld en je hebt er 100 volgens mij 80 want van die 40 haal je er 20 af om te zaaien. Dus 20 plus 20x3 van kwartveld is volgens mij 80 en geen 100.
    Volgens mij is de formule a+(bx3)=100 Dat wil zeggen 10 inleveren (a) en 30 zaaien (b) anders kom je niet aan de 100.

    Succes iedereen
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er komen er 4 van een veld. Normaal reken je met 3 omdat je die ene weer als zaaigoed nodig bent. Maar als het om de laatsten gaat, hoef je geen zaaigoed over te houden.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Voor de duidelijkheid berekening voor de laatste oogst

    (aantal gewas nodig) - (aantal gewas in de schuur) = aantal : 3 = aantal kwartveldjes dat je moet zaaien als je wac gebruikt
    Wel opletten en altijd naar boven afronden
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  9. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Klopt helemaal ik ging er vanuit dat het niet de laatste keer was (er werd gezegd opbrengst is 3, maar laatste keer is dit 4) anders is het inderdaad 4 voor de laatste keer.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juni 2017
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  10. wima3102

    wima3102 Forumbewoner


    We zijn weer begonnen. Coco bedankt voor je heldere uitleg, deze gebruiken we mooi als leidraad.
     
    eevee60, catootje65 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Mijn eerste fout is al gemaakt, maar gelukkig is het geen fout die niet opgelost kan worden. Heel fanatiek leverde ik fase 1 zilver in en er direct achterna fase 2 zilver. Huh.. ik hou er maar 10 over hoe kan dat dan???
    Niet goed gekeken en dus heb ik nu weer 10 zwarte meloenen, maar ik heb ook 1 zwarte bolmeloen.

    Ik ga gewoon per veld eerst veld spelen. Zo hou ik de meloenen een beetje uit elkaar, hoop ik.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Is er al iemand klaar? xD

    Ik heb al een kruiwagentje vol met meloenen. :music:Ik ga alle velden af en race met de krui over de velden voor meloenen. :)
    Ze smaken heerlijk, dus vannacht maar weer op zoek naar...........xD
     
    eevee60, owl., Sanham en 8 anderen vinden dit leuk.
  13. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Oh oh, dat wordt weer oppassen.
    Opa gaat snel een paar valkuilen graven :music:
     
    eevee60, Sanham, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Das heel handig hoor! Gooi de valkuilen maar vol met meloenen xD, liggen ze voor het oprapen. :D
     
    eevee60, Sanham, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Iedereen veel succes met het event. Ik ga lekker het water opzoeken morgen. En een weekend naar Groningen ;)
     
    eevee60, -matthias1952- en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Wat een gedoe met die meloenen..ben helemaal de kluts kwijt met al die ronde en vierkante dingen. Van de eerste 4 heb ik al 4 velden vol kwartakkertjes staan. Die oogst ik vanavond, en lever alleen de 1e fase van de 4 opdrachten in. Mocht ik dan teveel van de meloenen inleveren waar je er geen meer van bij krijgt, dan heb ik nog reserve. De meerwaarde van die dispensers zie ik niet echt in dus die laat ik er bij zitten. Iedereen veel succes met de meloenenpuzzel:eek:
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ben ik dus niet de enige die die fout maakte:). Gelukkig inmiddels hersteld en ook weer genoeg zwarte meloenen om te zaaien.
     
  18. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Morgenochtend de eerste 4 fases klaar en dan ook voor fase 5 en 6 voldoende om 4x 100 kwartakkertjes met die benodigde 4 soorten meloenen in te zaaien...this ff goed nadenken maar tot nu toe geen fouten gemaakt!
     
    eevee60, rikmark, -Coco1968- en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Ze liggen klaar hoor en opa ligt weer achter een rotsblok met zijn katapult :)
     
    ndvdschee, schaapje52, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. rikmark

    rikmark Forum freak

    Sorry buuf ik heb heel goed gerekend dus ik heb er maar 20 over. :p

    Fase 1 t/m 4 klaar.
    Nu zwarte en gele bol meloenen en de gele en zwarte kubusmeloenen gepoot.
    Pfff... je moet wel heel goed opletten je haalt die meloenen zo door elkaar :wuerg:
     
    schaapje52, eevee60, Sanham en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.