Praatgroep - Maffe Meloenen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 11 Juni 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Miekjes tip op de fansite is aangepast aan het event voor morgen.:music:
    Ik heb er echt veel zin in xD
     
  2. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ik heb het gezien wat miekje weer gemaakt heeft ga het lekker proberen of het allemaal lukt :inlove::)
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Gaat wel lukken blom
     
  4. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    weer die lange tijden sla direkt weer over veel succes voor die mee doen
     
  5. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    geef ik je gelijk in ik hik er ook telkens tegen aan ...ik begrijp ook niet waarom dat we niet meer de keuze kunnen make of 4 uur maar dan het dubbele leveren of 8 uur ...voor paar jaar terug hadden we een periode wel die keus....dan is iedereen tevree de werkende man en de mensen die thuis zitten...
     
  6. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Ik doe helemaal niet mee dit keer, moet dinsdag en donderdag de hele dag werken en zaterdag lekker op vakantie.
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt, zonder jouw opmerking zou ik daar niet aan hebben gedacht. Ik ben het weekend ook weg. Dus proberen hoever ik komen kan.
    Alles er dus in iedere geval af en s'nachts doorgaan in een poging de wolkenrij te krijgen.
     
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ben vanaf morgenavond het hele event weg. Dus ook hier alle akkers ervoor leegmaken.
    Gelukkig voor mij zijn het lange gewassen, en zal het 's ochtends, een keer in de middag, en 's avonds laat vast wel lukken om ergens in te loggen. Dat wordt dus 3 x per dag eventgewas voor mij, hoera dat we geen dropitems hebben.
     
    voesje, -matthias1952-, hildemarc en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Hoezo vakantie?
    Grote kans dat ik na vrijdagmiddag niet meer in kan loggen tot zondagavond. Gelukkig krijgen we geen onkruid meer. Dus ik kan wel gewoon eventgewas zaaien. En inderdaad, puffin op de telefoon, dus als ik even ergens rustig zit met wifi, dan ga ik wel oogsten.
     
    voesje, -matthias1952-, ienemienie en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Jep vakantie, ik ga de meloencocktails maar eens uitproberen op het strand.
    Ipad mag mee in de strandtas dan. 3 x daags 10 minuten oogsten is voor mij echt vakantie, haha.
    Prima event dus, en ongetwijfeld ga ik flink de mist in met de aantallen, maar ik ga het vast wel halen. Miekje's spreadsheet wordt mijn houvast.

    Daarom morgenmiddag maar vast iets royaler dan anders met supermest strooien, zodat ik de 1e avond al de nieuwe gewassen kan inzaaien. En dan maar zien wat er daarna nog lukt. Een goede start is het halve werk.

    Het kleine boerderijtje staat vol met bomen, en heeft de maaidorser, dus daar ga ik 1 x per dag op bezoek. Geen meloenevent.
     
    hildemarc, rikmark, Daxter1966 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Fijne vakantie hoor! Ga maar lekker genieten op het strand.
     
  12. mariaschot

    mariaschot Junior expert

    Ik doe ook niet mee, ik ben nog dood moe van al die events door elkaar de laatste keer. Dit event is dus hetzelfde als toentertijd, dat was vreselijk opletten en op de valreep gehaald, nee ik hou heerlijk rust en leef me wel uit in de tuin.
    Iedereen succes. Groetjes, Maria
     
  13. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Ja de moeilijkheid ligt hem in het steeds te tellen en opnieuw juiste hoeveelheden te planten, zeker als je met kwartakkers en knechtencoupons begint....
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  14. rikmark

    rikmark Forum freak

    blackscorpion64, farmermikkie en eevee60 vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Lekker hoor al die vakantiegangers. Jullie gaan voor de bouwvak aan begrijp ik?
    Dit event word hier ook wat moeilijker om te spelen. Donderdag avond gaan wij naar het Pauper Paradijs (een voorstelling) en zijn we dus de hele avond weg. Zaterdag hebben wij een bruiloft en zijn we dus ook de hele dag weg. Maar vakantie, dat nog lang niet hoor. Hier is de bouwvak erg laat en wij gaan precies na de bouwvak. Heerlijk in september op vakantie!
     
    blackscorpion64, eevee60 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik heb nog even gedacht over een systeem om zonder al te veel heen en weer ombouwen toch zo snel mogelijk de gewassen te kunnen maken. Als ik van de eerste 4 gewassen een redelijke voorraad heb (ca. 200 per soort), bouw ik 4 velden om naar kwart akkers. Het laatste laat ik op grote akkers staan, hierop kan ik dan met supermest de volgende soorten weer snel aanvullen. Pas als ik van de drakenmeloen ook voldoende voorraad heb, ga ik dit laatste veld ook ombouwen naar kwart akkers.
     
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor mij is het alleen een weekendje. Voor het eerst weer alleen met manlief met de caravan weg, de kinderen thuis.
    De vakantie is in de bouwvak, en dan gaat de jongste wel gewoon mee. Met z'n tweeën is het de bedoeling ook de tijd samen door te brengen, en omdat het alleen een weekend is, is er vast niet veel tijd voor spelen.
    Als je knechten hebt, en daardoor gemakkelijk ombouwt, dan zijn de volgende 4 stappen het gemakkelijkst:
    1 Van alle soorten de eerste 5 zaaien met suzimest, oogsten met WAC.
    2 4x 45 velden zaaien, is 315 gewas. Alle zilveren inleveren (270 per soort) = 45 over.
    3 4x 45 velden zaaien en van de 4 nieuwe soorten ook 1 zaaien met suzimest.
    Dit zijn weer 315 gewassen. Als je de juiste soorten goud inlevert, is dat van alle gewassen 170 stuks (dus 2x goud inleveren en 2x nog niet, maar wel van alle soorten gewas inleveren) Dan heb je van de beginsoorten 145 over. En van de vervolggewassen 2x9 zaden en 2x11.
    4 Van alle 4 soorten 145 op kwartveldjes zaaien, je hebt dan na het oogsten precies voldoende van het begingewas om de eerste 4 fases in te leveren. Misschien iets over als je tussendoor 5 gekregen hebt omdat je de zaden steeds hebt opgemaakt.
    De 40 zaden van de vervolgzaden zijn er na deze oogst 280 als je geen suzi weer gegeven hebt. En daarbij nog van 2x2 zaden uit de quest. Niet voldoende om de kwartveldjes allemaal vol te krijgen, maar toch al een mooie start. Wanneer je daar een optimale oogst uit wilt halen, moet je zoveel mogelijk op hele velden zaaien, waar geen heel veld past op halve velden en de laatste op kwartvelden. Ik denk dat het met iets minder ruimte of moeite ook wel te halen is. Maar dit is de snelste start.
     
    blackscorpion64, .babouska. en eevee60 vinden dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Wijziging in de faq al aangepast in de tabellen van de fansitexD
     
  19. pino460

    pino460 Forum-hertog

    Het event Maffe Meloenen is begonnen en iedereen veel succes die mee doen
     
  20. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Terug aanpassing in de faq....o_O
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.