Praatgroep Lunarama

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 25 September 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Hier uit alleen oogsten 20/24 uur gewas op kwart akkers, 2 velden stallen en 20-uurs bomen op de hoekjes:
    431 chip
    69 luidsprekers
    77 bedrading.
    Hier zit een tevreden mens :).
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier incl de ondersteunende queste; chip 219, luidspreker 580 en bedrading 362.
    Vrijdagochtend ga ik een weekend weg tot zondagavond, hoop dat ik toch een eind kom met het event
     
    Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Uit mijn toevallige voorbereiding het volgende gekregen bij de beginoogst...
    122 chips
    108 luidsprekers
    135 bedrading

    Stand na de tijdelijke quest...
    122 chips
    558 luidsprekers
    375 bedrading

    Nu eerst maar ff het eventgewas opkrikken...:music:
     
    Daxter1966, hwjstolwijk en bjorke-annika vinden dit leuk.
  4. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    870 luidsprekers
    259 bedrading
    Had overal bomen neergezet.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    hoe kom je door de liften eigenlijk
    met de sleutel of moet je dat vakje met 200 gewassen vrij spelen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  7. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    bedankt
     
    Borkie en harm-jan70 vinden dit leuk.
  8. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik ben incl. wat er uit de quest kwam begonnen met de volgende aantallen:
    417 chip, 531 luidsprekers en 279 bedrading.
    Ik heb nu alles op kwartakkers volgezet met eventgewassen, om deze zo snel mogelijk compleet te krijgen en zo min mogelijk knechten te gebruiken. Dit zou ik morgenavond dan compleet moeten hebben. Daarna gaan de stallen en bomen er weer op en grote akkers met lang gewas voor de drops.
    Alles wat uit voorraad geleverd moet worden heb ik gelukkig.
     
    Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  9. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Geweldig. Zoiets bedoelde ik om Miekje te bedanken voor al haar werk. Ik ben zelf niet zo handig.
     
  10. SnakeheadIII

    SnakeheadIII Gevorderde

    Ik had eerst moeten lezen i.p.v. gelijk beginnen....
     
    Borkie, -matthias1952- en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  11. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    hoeveel uurs stallen zou ik t beste kunnen zetten?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ik doe vaak een stal die je smorgens en savonds kan oogsten
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    het ambachtprodukt voor de stallen was iets met roze toch??
    Doe je de stallen met of zander upgrade??
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    valentijnsverrassing dacht ik
     
    Borkie en vinc051 vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Vakje 34 heb ik vrij gespeeld, mar ik kan nog niks doen bij de vakjes 47 en 21 (de liften dus). Zal wel iets fout doen lijkt mij maar het is voor mij nog een raadsel wat dat is.

    Als ik op 47 ga staan, dan zie ik rechts in mijn beeld dat ik 160 van die dingen nodig heb en ik heb er 350. Als ik op vakje 21 ga staan dan zie ik precies hetzelfde.

    Morgen ga ik mij even inlezen in dit event. Voor nu heeft het mij veel schuurvoorraad gekost. De extra quest heb ik volledig gedaan waardoor ik geen SM en suzi heb ingezet, maar alles direct op kwartveldjes kon zetten. Mijn stallen heb ik voornamelijk verwijderd. Op de watervallen staan ze nog en hier en daar op de gewone farm ook. Een aantal bomen zijn weg, maar over het algemeen heb ik veel bomen staan. Verhouding aan DI is nu:
    197 chip, 369 luidsprekers en 350 bedrading.

    Morgen ga ik kijken wat ik het beste kan doen voor dit event.
     
    Laatste bewerkt: 26 September 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Heb je ook de route naar de liftdeuren al helemaal vrij? Want je kunt alleen inleveren bij vakjes die liggen naast een al ingeleverd vakje.
    Je kunt het kleurenschema van de looproute gebruiken: Groene dubbele stippellijn betekent ingeleverd en vrijgespeeld. Blauwe dubbele stippellijn betekent: in dit vakje kun je inleveren (maar bij de liften en gekleurde deuren moet je dan ook nog aan de extra voorwaarde voldoen). Rode dubbele stippellijn betekent: dit vakje kun je nog niet doen omdat het niet aan je route past.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. Roos

    Roos Forum-hertog

    Het verschil tussen groene en blauwe stippellijnen is niet voor iedereen te zien.
    Ik had wel rood gezien als wat nog niet mag, maar blauw/groen-onderscheid is voor mij nauwelijks te zien.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  19. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ja, dat helpt wel. Lekker overzichtelijk. Maar ik zou in het spel wel willen kunnen zien wat ik wel en nog niet gedaan heb. En dat is voor mij dus niet te zien. Het is dat ik het nu lees over die kleuren, maar voor mij is het verschil toch echt te klein. Er is bij mij al heel veel groen... maar dat heb ik dus niet allemaal gedaan. Een deel daarvan is dus blauw blijkbaar. Niet zo handig.
    Maar dank voor je reactie uiteraard. :)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. -carrie57-

    -carrie57- Forumkenner

    Ik heb het hele dek 2 vrijgespeeld, alles is groen, maar ik kom toch niet in de liften. Ik heb genoeg draad maar er blijf een slot op zitten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.