Praatgroep Lunarama

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 25 September 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Dankjewel Thea voor het rekenwerk ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Je hebt ze allemaal nodig. Tussen de linker- en de rechterhelft van dek 1 zitten overal muren en tussen de onderste- en bovenste helft van dek 3.
    Linkerhelft van dek 1 - lift 47
    Rechterhelft van dek 1 - lift 36
    Onderste helft dek 3 - lift 21
    Bovenste helft dek 3 - lift 8
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  3. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Sorry, toch een foutje gevonden in je berekeningen voor het communicatiemiddel zijn geen alienchips, maar luidsprekers nodig. Dus bij de totalen 200 chip minder en 200 luidspreker meer nodig. o_Ok ben je de nublonje van dek 3 vergeten, dus totale gewassen die nodig zijn 16.000 nublonje. Hopelijk heb ik wel goed gerekend, want is wel veel om rekening mee te moeten houden. :oops:
     
    Borkie, LadyFamerieke en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik zal vanavond nog een tabel toevoegen met waar welke gekleurde sleutels zitten.
    Uit de faq die wij ontvingen was dit niet duidelijk dus heb hier bij het maken van de plaatjes met nummering geen rekening gehouden. Sorry.
     
    Borkie, LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Alvast bedankt Ron, ik ben er voorlopig maar vanuit gegaan dat elk vakje waar chip of luidspreker gevraagd wordt een sleutel bevat. Nu dus alleen even afwachten welke kleur, waar zit. :music:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dank je wel, heb het verbeterd :)

    totaal benodigd:

    16.000 nublonje - 1000 nublonje (ondersteunende quest) 15.000 nublonje
    1.550 alien-chip (uit gewassen, bij fokken, als burencadeau)
    1.160 alien-luidsprekers - 450 alien luidsprekers (ondersteunende quest) 710 alien luidspreker (van bomen, bij fokken, burencadeau)
    640 alien-bedrading - 240 alien bedrading (ondersteunende quest) 400 alien-bedrading (van stallen, werkplaatsen, fokken, burencadeau, toverboom)

    Hier zet ik op alle akkers van alles wat (wat een aantallen weer pfff :wuerg: )
     
    Laatste bewerkt: 25 September 2018
    Borkie, owl. en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Het is een leuk schaapitem. :music:

    Maar dat knutselen gaat niet lukken. Moet ik de bedrading aan de chip vast solderen om geluid uit de luidspeaker te krijgen voor een SOS oproep uit te kunnen laten gaan in de ruimte. xD Ben bang dat je eerder vuurwerk gaat zien in de ruimte. Dan race ik met mijn ruimteschip zo naar beneden. :wuerg:xD
     
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Goede middag allemaal
    Eerst ga ik 2 weken op vakantie alles prima
    Nu naar de tandarts en lekker lunchen en halve forum in paniek
    Ik heb nog niks gezien maar zal aan het werk gaan ergens vandaag
    dus .........

    [​IMG]
     
    Butsmuts, Borkie, Sanham en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Rustig aan Miekje... ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik snap er ook nog helemaal niks van
    Heb gezien dat ik 3 plattegrondjes ga maken en dat het veel beestjes kost meer niet
     
    Borkie, LadyFamerieke, hendrika73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. boerinpetra41

    boerinpetra41 Actieve auteur

    ik sla deze even over moet veel dieren inleveren en die heb ik niet op voorraad
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    Ik vraag me af wat zetten jullie nu op de velden qua bomen en stallen eerst was het alleen lange gewassen zaaien voor de drops of de event gewassen maar tegenwoordig moeten we de drops ook van de stallen en bomen krijgen en nu vind ik het lastig wat ik precies moet inzetten vooral als het event gestart is wat laten jullie dan staan aan bomen en stallen? En vooral welke brengen de meeste drops op?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. boermars

    boermars Forum-hertog

    Eerste eractie is overslaan, omdat je zoveel beestjes moet leveren en ploeteren voor de drops.
    En er is ook nog BB op komst, die vind ik belangrijker eigenlijk....
    even nachtje slapen erover.
    suc6. voor degene die er wel voor gaan!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik doe ook niet mee , ook al is de wolk prima . Veel te veel leveren van wat ik weinig op voorraad heb .
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Als je toch gaat babyboomen krijg je ook drops per fokken als ik me niet vergis

    Omdat je toch gewas gaat zaaien doe ik voor de drops van de bomen vanavond deze zetten en dan stallen of pakhuizen tijden event
     
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Bomen, gewassen en stallen brengen inderdaad 3 verschillende drops op, die je alle 3 nodig hebt.
    Je zult dus de komende week alle 3 op je akker moeten hebben.

    Omdat we ook eventgewas nodig hebben, komen die drops voor een deel al uit het eventgewas.
    Ik kies ervoor om vanavond alle akkers vol te zetten met bomen van 20 uur of langer. Dan hoeft dat tijdens het event niet meer of nog maar weinig.
    Dus gaan morgen na 14 uur al die bomen er weer af, en stap ik over op eventgewas en stallen.

    Hoeveel drops er uit stallen, bomen en gewas komen, is even afwachten. Dat hangt er maar net vanaf hoe ze de droprate hebben ingesteld.
    Dus kan niemand je nog advies geven wat voor stallen of welk gewas je het beste kunt zetten tijdens het event.

    Hoe langer een gewas/boom/stal duurt, hoe groter de kans op een drop. Maar hele lange stallen/bomen/gewassen tijdens het event is meestal niet handig. Dan kan je beter iets doen wat de helft van de tijd duurt, en dan 2 keer in dezelfde tijd oogsten.
     
    Borkie, LadyFamerieke en maansteen8 vinden dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Als één en ander klaar is zal ik jouw bericht daarover citeren in mijn startpost zodat het toch op pagina één komt.
     
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Super Ron

    Het schiet al op

    2 plattegrondjes al klaar
     
    Laatste bewerkt: 25 September 2018
    Borkie, hendrika73 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Ik moet dit event helaas overslaan, want ik heb de benodigde spullen niet. Succes voor diegene die het wel gaan spelen!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je kunt er ook voor kiezen om alleen de vakjes te doen die je wel kunt, voor zover die dan bereikbaar zijn. De prijzen die je bij ieder vakje krijgt, zijn ook leuk.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.