Praatgroep kuikenoppas

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 5 Januari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Ik denk ook niet dat de kameleon dit weekend al als fokdier komt.

    Ik zag al wel dat ik heel weinig aan voorraad heb van wat er gevraagd wordt, maar we zien wel hoe ver we komen.
    Vooral schapenwol wordt nog een uitdaging om te halen, daar heb ik er nog maar 25 van.
     
  2. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik snap niet goed hoe ze in de faq tellen met donsveertjes en schapenwol voor de molen ?
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je moet in de molen 54 dekentjes maken van 2 schapenwol en een donsveertje. Daarnaast moet je ook gewoon schapenwol en donsveertjes inleveren in de quest. Er staat dus netjes hoeveel je voor de molen/dekentjes nodig hebt.
     
  4. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    oww, dacht al dat de molen 350 uur moest draaien :wuerg: niet blond , wel een beetje dom:sleepy:
    maar 108 uur is ook veel
     
  5. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Wel verrassend zo'n event zonder gewassen, weer eens wat anders, maar 18 kameleonhokken...:music: daar zal wel iets moois op volgen...;)
    Suc6 met het event, zal alles zelf moeten bouwen, brouwen, fokken, enz. schuur vertoont een behoorlijke leegstand :cry:
     
  6. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    Waar komt het gerucht vandaan dat er dit weekend een babyboom zou zijn? Ik zie nergens een aanwijzing ...
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is al ongeveer 2 jaar iedere maand een babyboom, en morgen start een fokevent.
    Tot nu toe is bij ieder event dat aangekondigd stond als breeding-based een babyboom gevolgd.
    Het is dus alleen een aanwijzing en gerucht, de OA moeten we allemaal nog afwachten.
     
  8. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik vind het een aardig pittig event.
    Ik heb niet zoveel donsveertjes en schapenwol op voorraad, de markt is leeg en zelf produceren kost tijd.
    Ik zal nog eens goed kijken wat wel haalbaar is, want ik denk niet dat ik het helemaal haal.:(
     
  9. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    mijn probleem is dat ik niet zoveel supervoer heb , dus ik weet ook niet hoever ik kom.
    heb verder wel alles genoeg op voorraad.
     
  10. lammetjes

    lammetjes Actieve auteur

    dan kun je als alternatief lekker BD verdienen op de markt met je donsveertjes en schapenwol
     
  11. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    De markt liep hier in 1x weer vol, wel 3 pagina's. Gelijk mijn slag geslagen.
    Veel te duur natuurlijk, maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen.:D
    De donsveertjes en de schapenwol is binnen.
    Nu nog de gefokte eenden en kippen en natuurlijk niet te vergeten de baby's.
    Sv heb ik hoop ik genoeg inmiddels 739 gespaard.
    Misschien gaat het toch nog lukken, ik ben inmiddels wel bijna blut, geen bd meer over.:oops:
     
  12. Dolfifumi

    Dolfifumi Forumleerling

    Valt wel mee mikmak. Voor de eerste 3 fasen ben je voor het fokken 60 supervoer nodig ( zonder overslaan) en krijg je er 92 terug. Daarna wordt het een beetje veel SV gebruiken. Ik verwacht daarom een babyboom.
     
  13. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Bijvoorbeeld aan mij!! Ik had maar 44 schapenwol en 30 donsveertjes. Wel snel een aantal werkstallen opgezet. en een stuk of 40schapenwol en ongeveer 15 donsveertjes gekocht. De rest (als ik het goed heb uitgerekend, tenminste) krijg ik dan wel uit mijn werkplaatsen. Ik kan in ieder geval al een flinke start maken met de dekentjes, zodat ik dan niet op het laatst in tijdnood kom. Ik ga nog wel even nadenken over wat ik echt hebben wil en wat haalbaar is. Ik heb ongeveer 360 sv, en uit de quest is ook nog wel wat te halen, maar ik wil ook nog wel een voorraadje houden om met de kameleons te kunnen fokken.
    Vandaag erg bezig geweest met plaatsen nieuw modem (KPN). Was heel eenvoudig, werd gezegd,...ja ja..dus niet. Gelukkig nu wel een
    werkende tv, werkend internet (hoera!) maar nog geen werkende telefoon. Morgen verder.
    Wat ik hiermee wil zeggen is, dat ik weinig tijd heb gehad om de FAQ uitvoerig te bekijken. Ga ik nu dus uitgebreid doen.
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dan is het vooral belangrijk om op tijd de molen aan te zetten. Het event levert je ook 140 supervoer op. Om aan de baby's te komen ben je 196 supervoer nodig. En ik verwacht met een babyboom met die 98x fokken ook de gevraagde dieren te hebben. Al is de babyboom natuurlijk niet zeker.
     
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb ook een vraagje? Zie ik het nu goed of zit ik verkeerd te rekenen.

    Je heb 12 bruine kippen nodig en 18 zijden kippen is totaal 30x fokken, dus krijg je 30x een baby kip.
    Je hebt 18 woerden en 12 kuifeenden nodig is ook 30x fokken, dus krijg je 30x een baby eend.
    Je hebt nodig 36 baby kippen en 62 baby eenden, is totaal 98, dan kom je toch 6x een baby kip en 32 baby eend te kort met fokken.
    Dan moet je toch 6x extra fokken met de kip en 32x met de eend om die extra 38 (6+32) te krijgen? Of kijk ik nu ergens over heen?
    Dit alles zonder overslaan of het moet 38x overslaan zodat je wel extra moet fokken.
     
  16. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Leuke afwisseling, dit event. Ik ga er helemaal voor. Sv genoeg op voorraad, de fokdieren moet ik nog wel fokken. Donsveertjes en schapenwol ook op voorraad, (schapenwol maar net)ik heb toch de werkstallen maar alvast weer opgezet. Als de prijs nog wat oploopt kan ik altijd nog wat bd verdienen.
    Morgen meteen de molen aanzetten, kost toch 4,5 dag om de dekentjes te maken, dus heel veel speling is daar niet voor.
     
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je rekent juist met veel overslaan. Want hoe kom je aan 18 zijden kippen? Dat is wel iets meer dan 18x fokken.
    Hetzelfde telt voor de kuifeenden. Het is in ieder geval zeker dat je 98x moet fokken om de baby's te krijgen. En als je veel dubbele krijgt, dan kan het inderdaad zijn dat je ook voor de verkoop hebt. Heb je pech en sla je nooit over en krijg je zonder fokrune geen extra fokdier en 4 gewone terug dan kost je dit event 84 bruine kippen is 334 gewone kippen en 102x fokken met de kip. Daarnaast voor de eend nog 66 kuifeenden is 264 gewone eenden en 78x fokken. Dat is in totaal 180x fokken.
    Gelukkig slaat iedereen ook zonder fokrune en babyboom wel over, hebben veel spelers vanaf level 61 ook de fokrune voor extra fokdieren of 4 gewone dieren terug.
     
  18. Dolfifumi

    Dolfifumi Forumleerling

    Schaapje, voor 18 zijden ben je 72 bruine kippen nodig
     
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik snap al wat ik vergeten ben, hihi. Ik ben de voorronde van het fokken vergeten voordat je bij de 18 zijden kippen bent. Ik dacht al ergens gaat het fout, maar zag het even niet. :oops: Dank je wel voor je antwoord Dolfifumi en Coco :)
     
  20. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Heel mooi event . Gelukkig kon ik vanmiddag op de markt kopen wat ik nog miste. Heb ook de scheerstallen die ik heb erop gezet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.