Praatgroep Koude vinnen 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 7 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Het zou best kunnen dat men deze keer en met de nieuwe fokstal, makkelijker een hoger dier zal kunnen verkrijgen. De laatste tijd was dat niet zo vet, las ik onlangs. We weten maar al te goed dat BP het speel steeds manipuleert. Ik heb alvast 1500 vissen gekocht en heb goed wat ezels en rendieren. o_Ok heel wat rendierstallen aangeschaft. Met die vissen kan ik misschien nog winst maken omdat velen zonder SV zullen vallen. Dat laatste heb ik nog meer dan 500. Ik ga eens een 20 tal keren fokken (nieuwe fokstal testen) en zie dan wel wat er tevoorschijn komt. Ik ga toch zeker voor de staak. Een paar miljoentjes minder raakt mij niet, ik kan het toch nergens anders uitgeven.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  2. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Als ik zo hier en daar lees, lees ik dat vele van jullie voornamelijk van plan zijn met de vissen te fokken...waarom als ik vragen mag!?
    Dit is immers het fokdier met het laagst aantal punten, op 1 staat het rendier en daarna de ezel...
    Rendieren snap ik dan nog wel omdat ik denk dat daar de hoeveelheid op voorraad minder zal zijn schat ik als ik naar m'n eigen voorraden kijk! Of is het omdat de vis goedkoper is om aan te schaffen op de markt dan de ezel??
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is voor mij inderdaad de reden. Ik kon niet geloven dat er echt met rendieren uit voorraad gefokt ging worden, dus pas de laatste week ben ik met de verkoop gestopt. Toen had ik nog geen idee van de ezels, dus vanwege de prijzen verkocht ik die nog steeds. Ezels zijn dubbel zo duur als vissen, dus heb ik die gisteren nog steeds verkocht. En vanmorgen dus 500 vissen teruggekocht. Ik verwacht daaraan ongeveer genoeg te hebben.
    Mijn normale voorraad is rond de 100 stuks. Met hoge verkoopprijzen houd ik maar 50 op voorraad, ik had dus geen 100 rendieren en ezels op voorraad.
    Ik heb dus wel alle ezels, rendieren en vissen opstaan. Dus 3 rendier ++, 7 gekleurde ezels die 2 per keer opleveren, 3 ezels classic++ en 11 oranje, 2 rode en 5 vis classic++. Dat zorgt er weer voor dat ik de meeste vissen heb, dus ga ik vrijwel zeker niet met andere dieren fokken.
     
    sinkieboy vindt dit leuk.
  4. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Bij mij is het heel simpel sinkieboy, van vissen heb ik gewoon de meeste, de ezels zijn niet zoveel omdat ik kookpotten nodig had voor de quest en daar ook ezels in gaan, rendieren heb ik ook niet zoveel van.
     
    sinkieboy vindt dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De quest staat in de coöperatie. En zoals het er nu naar uitziet, kun je geen gewone dieren inleveren. Die staan niet in de inleverlijst, de tegenwaarde stond wel vermeld in de FAQ.
     
  6. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik wou net hetzelfde zeggen: geen gewone dieren in te leveren, uitsluitend fokdieren o_O
    Dat wordt nog een hele rekensom dan.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  7. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende


    Wat is dat nu weer voor een ongein , dat je geen gewone dieren kan inleveren , wel in de faq zetten , maar niet kunnen inleveren , Zou toch wel graag willen weten hoe dit zit/kan
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  8. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    En veul SV xD

    Mag hopen dat voor de gene die meedoen, dat het een foutje/bug is. Anders is het wel heel erg van de commercie..:wuerg:
     
    daisy17858, .Fisherman. en farmermikkie vinden dit leuk.
  9. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ja Coco, dat laatste zag ik ook al :( Jammer, dat had ik wel makkelijk gevonden, omdat ik alle drie de dieren op 1000 heb staan. Nu dus toch maar fokken :)
     
  10. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    op de markt kan ik de fokdieren vis en ezel niet meer vinden.
     
  11. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende



    Hier idem
     
  12. mmans

    mmans Forum-hertog

    klopt, ik ook niet
     
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    En hier ook idem.
     
  14. boerin5260

    boerin5260 Junior expert

    Hier ook niet
     
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit is inmiddels bekend en er wordt aan gewerkt.

    Of de basisdieren niet ingeleverd kunnen worden zijn we aan het uitzoeken.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  16. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Er staat inderdaad bij de voorbeelden ook de gewone dieren bij, maar er staat wel in de tekst bij de FAQ lever van onderstaande fokdieren in.
    Dus jammer maar helaas.
    En ik net maar denken dat ik bij 1 zilver alleen fokvissen in kon leveren.o_O
    Die stonden alleen maar in het inleverblok.
    Niet in de gaten dat ik alle andere fokdieren al in de hotels heb zitten en er dus geen één in de schuur heb staan :oops:xD
    Nu maar wachten tot de babyboom begint. w8 w8 w8
    pffff mijn geduld is nu al op :p
     
    DarkDevilDude en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. mmans

    mmans Forum-hertog

    het mooie aan het inleveren van de gewone dieren zou die afronding zijn. Als je ze niet kunt inleveren moet je dus nog beter opletten, om zo min mogelijk verlies te lijden!! 2000 voor de kleinste fokvis, 2400 voor de kleinste fokezel en zelfs 2600 voor het kleinste fokrendier. Dan kun je dus vaak veel overwaarde inleveren, als het een beetje tegenzit :(
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De basisdieren kunnen inderdaad niet ingeleverd worden. De faq zal aangepast worden.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  19. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende



    Heel erg veel van goedkoop commercie bedrijven ,
     
    lonnie57, daisy17858 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  20. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Mijn twijfel wordt steeds groter. Ik ga wel fokken met Babyboom.
    Ik denk echter dat ik niets ga inleveren.
    Misschien kan ik nog een paar bd verdienen.;)
     
    schaapje52, DarkDevilDude en BoerAnnelies vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.