Praatgroep Koude vinnen 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 7 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekekoning

    miekekoning Veteraan

    Dit is een weergave fout, dit zal naar verwachting voor de start van het event verholpen zijn.
    Je hoeft niks vrij te spelen in de apentempel en je kan de stal gewoon in de stad kopen en neerzetten op het gewone land.
     
    daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  2. sanne22011

    sanne22011 Doorzetter

    Hartelijk dank voor je antwoord
    groet
     
  3. irene257

    irene257 Gelegenheidsauteur

    Dat ga je dus nooit redden, 820000 nodig voor de wolk, als je rekent in vissen, is 2628 vissen, is veel
    Dan rekenen in clownsvis, kost je wel 1640 gewone vissen om er te komen
    regenboogvis, theoretisch 147 stuks, maar kost je wel 2352 gewone vissen om er te komen.
    Allemaal nog heel theoretisch, verlieswaarde nog niet meegerekend.
    En natuurlijk babyboom zal helpen, maar toch
    Veel succes, groet Henk&Irene
     
    daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  4. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik ben heel erg benieuwd. Heb nu 940 vissen gekocht, dus moet zeker een eind gaan komen! Hoop dat de baby-boom veel gaat overslaan! :D
     
    Borkie, BoerAnnelies, tinus138 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik heb nog niet gekeken wat ik aan fokdieren heb.
    Als ik echter de aantallen voorbij hoor komen, begint alles te draaien.o_O
    Ik vraag me zo langzaam af of dit event wel haalbaar is voor mij.:oops:
    Misschien ook wel een argument: is dit het sv allemaal wel waard om hierin te investeren. :wuerg:
     
    -ZombieGirl- en schaapje52 vinden dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo we gaan fokken met het rendier, de vis en de ezel. De getallen zijn aanzienlijk zo te lezen en ga zo maar eens even een berekening maken wat dit schaap bezit..... aan aantallen. Genoeg dieren en sv heb ik niet en om nou alles te gaan gebruiken en het dan niet halen, lijkt mij geen goed idee. Schaap denkt na...... en nog eens na.......

    Het nieuwe fokmotel ziet er erg mooi uit en waarschijnlijk erg handig als je heel veel wil fokken in een keer. Krijg je een soort mega fokmotel. :oops: Je kan nu het land gebruiken voor andere dingen op de boerderij, maar ik mis nu al giga mijn ouderwetse fokmoteltje:oops::oops: op het land, jammer. Als ik heel eerlijk ben vind ik dit fokken minder leuk in zo'n mega stal voor fokken. Geef mij maar het oude terug en dan vul ik die wel met het handje. Voor 1 of 2 x fokken in de maand geef ik graag de nieuwe fokstal terug en ben ik bereid om minder land te hebben tijdens het fokken, maar wel meer plezier met het fokken, jammer deze nieuwe mega-fok-stal. :cry:
     
    Laatste bewerkt: 10 December 2015
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Tijdens babyboom leveren 4 gewone dieren mij (héél zuinig gerekend) gemiddeld 2 1e level fokdieren op.
    Dan zou je in het slechtste geval een kleine 300 keer moeten fokken om het hele event uit te spelen. Dus 600 supervoer en 1200 vissen.
    Je krijgt echter ook regelmatig vissen (of ezels of rendieren) terug (zeker ook met de rune in de boom der wijsheid, onderste tak rechts).
    En je slaat regelmatig veel meer over dan alleen een 1e level tweeling.
    Ik schat dat het met 200 tot 250 keer fokken van gewone dieren te halen is.

    Je kunt er ook voor kiezen om alleen level 3, 5 en 6 helemaal te doen, en de andere alleen zilver. Scheelt ook weer.
    Als je besluit te gaan spelen, dan zou ik die levels in ieder geval als eerste gaan doen.

    Tegelijkertijd valt er ook lekker te verdienen dit event. Rendieren verkopen, en zelf vissen, ezels en rendieren op je akkers produceren.
     
    lovely, eevee60, -Coco1968- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. tinus138

    tinus138 Teller

    Hier gaan we eerst nog wel 1 of 2 nachtjes overslapen, op dit moment zeg ik ,ik laat deze event schieten. o_Ok ik mis de oude fokmoteltjes:oops:
     
    daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. Wendie

    Wendie Forumbewoner


    zo had ik het ook gepland

    ik ga dus van me lang zal ze leven niet alles inleveren, vind het nu al belachelijk wat gevraagd wordt voor wat ik dan wel ga leveren.
    o_Ok ik kom dus er niet onderuit om fase 3 5 en 6 helemaal te doen ivm de items en de wolkenrij (toch wel slinks van BP eigenlijk)
    en dan zit je met 1 2 en 4 alleen zilver, maar dan kom ik in totaal op 820.000 tegenwaarde
     
  10. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ach ja.. ik ben soms ook wat kippig ;)

    Als je het zo bekijkt is het nog wel een keer te doen, maar aan de andere kant ben ik het ook wel eens met de opmerking; is dit wel de moeite waard??? We krijgen een staak die per 11uur 700 EP en TEP geeft. We leveren heel veel fokdieren, basisdieren en SV in voor dit event.
    Maar ja ik ken mij zelf langer dan vandaag en natuurlijk ga ik er voor om die staak te halen, is ook een beetje een uitdaging geworden. Wel weet ik zeker dat ik eerst voor mijn doelen ga en dan even kijk wat ik over heb aan basis en fokdieren, misschien dat ik dan nog wat extra SV ga binnen halen uit het event.

    Gelukkig is er vanaf morgen een BBD dus dat scheelt weer aannemelijk met het fokken. Dan ga ik ook ontdekken hoe die mega stal werkt, want tot nu toe lees ik mindere berichten en is het mij nog niet duidelijk.
     
    Laatste bewerkt: 10 December 2015
    farmermikkie vindt dit leuk.
  11. hanweij

    hanweij Gevorderde


    Als ik in de FAQ kijk staat er:

    Geeft iedere 11 uur:
    7000 EP
    7000 TEP

    Scheelt toch een nulletje....;)
     
  12. jennyfarmer

    jennyfarmer Alwetend orakel

    Nu ik zo alles lees gaat dit event het zonder mij doen. Veel te veel moeten fokken en te weinig op voorraad. SV heb ik te weinig en ik ga het echt niet kopen. Knechten kosten al genoeg!!
     
  13. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik kijk nog wel of ik meedoe -.-.Er moet nogal wat ingeleverd wordeno_O Ik heb wel wat fokdieren op voorraad en daar kom ik een heel eind mee. Het ligt er een beetje aan hoe de babyboom morgen verloopt. Gaat dat leuk dan doe ik mee . De staak is goed genoeg ,maar de andere prijzen op de oranje rendier na zijn maar zozo. Ik ben wel benieuwd naar de rendierstal en daar ga ik wel wat van aanschaffen ,want ik heb maar 2 rendier classic + stallen.
     
    schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  14. neva1

    neva1 Forumkenner

    :oops::oops: ik denk dat BP uitgegleden is tijdens de sneeuwpret en is blijven stuiterenxD ... wat een aantallen, ik heb van de vissen, rendieren en ezels wel allemaal 1000 stuks rondlopen maar die ga ik toch echt niet allemaal zomaar inleveren. Ik ga me heel misschien nog voor de sieritems inzetten die geven ook zo wel voldoende punten en voor de rest ga ik mijn SV gebruiken voor roze stalletjes te bouwen. en @ schaapje ik vond het oude fokmotel ook veel leuker.:cry:
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Wat een aantallen. Je kunt dus alles ook krijgen zonder te fokken. Eventueel het supervoer wat je uit de quest kunt halen gebruiken om wat minder dieren in te leveren. Lijkt mij dat er dan leuke prijzen tegenover staan.
    Ik heb voor een miljoen aan vissen gekocht om daar mee te fokken. 500 vissen. Ik hoop dat dat voldoende is.
     
  16. neva1

    neva1 Forumkenner

    ik las ergens dat je tussen 200 en 300 keer zou moeten fokken en dan ben ik zo al mijn SV kwijt maar misschien zie ik het te somber in en valt het mee als je eenmaal bezig bent.8)
     
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt je gewone dieren gebruiken. Fokken is niet verplicht.
    Om het hele event te doen moet je 1.170.000 punten inleveren.

    Om de sieritems met wolkenrij en oranje rendierstal te halen moet je 820.000 punten inleveren. Dat levert je 30 supervoer op.

    Met 1000 ezels, rendieren en vissen van ieder heb je 1.149.000. Als je die 30 supervoer gebruikt om 15x met rendieren te fokken, levert je dat minimaal 15x880 punten op. Maar met babbyboom krijg je er gegarandeert 2 gewone of een extra fokdier bij, waardoor het voordeel groter wordt en je het hele event kunt halen zonder dat het je supervoer kost. Je krijgt dan uit de andere levels zelfs weer meer supervoer. Daarvoor ben je dan wel 3.000 dieren kwijt. Maar dat is BD en dan heb je je supervoer nog.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dat scheelt zeker en volgens mij ben ik echt kippig aan het worden, want gisteren had ik ook al 2 rekenen fouten op het forum gezet :(

    Dat heb je netjes gedaan. Wilde dat ik van alles 1000 op voorraad had. Ik probeer alles op 200 te krijgen, maar dat lukt nog niet eens met al die stallen die niet eens op het land kunnen. Tegenwoordig wel rond de 1.000 kippen, geiten en konijnen (neon stallen) en rond de 300 eenden, maar daar houd het ook mee op.

    Voor nu heb ik 150 rendieren, 225 vissen en 250 ezels. Vind ik zelf al netjes haha. Dus als ik jou was zou ik lekker gaan mee doen het advies van Coco hierboven van harte nemen. Kost je wat dieren maar levert je wel een staak en extra SV op. Vooral voor het extra SV zou ik het doen. Mij gaat het alleen sv kosten.
     
  19. neva1

    neva1 Forumkenner

    Ik probeer ( lukt ook niet altijd) pas de stallen van het land te halen als ik er tegen de 1000 ( vb 800 of zo) heb en dan hou ik er 1 stal op om de overige 200 op mijn gemakje bij elkaar te krijgen. En als er bv geen event bezig is zet ik mijn 2de veldje vol met eenzelfde stal om wat sneller te sprokkelen vb kippen of konijnen ( de anaconda is zo gulzig dat mijn kippen en konijnen verdwijnen als sneeuw voor de zon) . ik ben net een hamster ...mijn dieren wil ik op 1000 hebben en mijn gewassen op 10000, ik ga gewoon het lijstje af: nu heb ik tot en met de tulp 10000 en de rest minstens 5000.
    misschien dat ik toch maar eens kijk hoever ik kom zonder al mijn dieren te moeten inleveren:cry:
    en yeaaaaaah level 90 gehaald:D:D
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zal straks, als babyboom begonnen is, van tevoren goed noteren waarmee ik begin, en wat er uit de 132 fokhotels komt. Dan kan je kijken wat er haalbaar is, op basis van mijn supervoerverbruik, en opbrengst van de hotels. Geen garantie dat jij hetzelfde krijgt natuurlijk, maar het geeft wel een idee

    Succes alvast!
     
    daisy17858 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.