Praatgroep koekjesparadijs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja, ik zit in het kabouterbos bij de Alchemist xD.

    Nog 4 min en dan kunnen wij van start :music:.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik ben van start gegaan. Nu bijna 2,5uur wachten en de eerste oogst is binnen. Dan snel 1 heel veld vol zetten :)
     
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier ook gestart en nu maar 1.13 uur wachten.

    Ik moet wel zeggen dat het gewas anijs er bijzonder leuk uit ziet op het land. Ontzettend mooi gedaan. Hoort echt bij het kerstevent.
     
  4. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Hier ook van start.Omdat ik de 100% die we gisteren kregen vanochtend goed gebruikt heb nu dus minder dropitems (54).
    De bomen langs de randen en bahamarama staat nog met koffie.
    Maar goed wel weer een hoop verkocht op de markt drops heb ik altijd voldoende.
     
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 1 al af
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik nog niet Niet genoeg DI Had er 112
     
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel


    Hoe kan het dat jij maar 1.13 hoeft te wachten?
    Ik heb ze op gewone akkers gezet, met water, mest en supermest. Heb ondertussen een PPJ aan staan en er suzi overheen gedaan.

    Mijn DI is te droevig voor woorden haha heb er 5. Omdat het wel haalbaar is heb ik vanmorgen gewoon alles geoogst en ben ik nu bezig met de tarwe en de haver. Op baha dus kaneel staan. De eerste 300 klaar en al ingeleverd. Molen staat nu aan voor de volgende 400.
    Morgen en overmorgen weer een late dienst werken, dus even kijken hoe ik het beste uitkomt wat betreft het eventgewas.
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Heb je geen stol en/of witte onschuld gegeten voor je supermest, dan duurt het korter. Ik heb allebei ingezet. Ik heb 55 di.
     
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Toch dacht ik dat je je vergiste. Ik heb wel de mestrune en witte stol, en moet bijna 1:50 wachten.
     
  10. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    succes allemaal , hier meel klaar !! ...maar de di,s blijven wat achter ik heb er 112 ...dus nog even wachten met inleveren en diegene met meer di,s kopen messchien wel een mandje ....!!!kan ook hoor ....groetjes tot later .....
     
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb en de stol en de witte onschuld ingezet dan duurt het toch korter? Mijn gewas is nu klaar, begin aan de volgende ronde. Ik ga nu zo kijken hoelang mijn gewas er over doet. Volgens mij stond er 1.13 uur toen ik keek, maar het gewas stond al een tijdje aan.

    Ik heb nu gezaaid met water,, mest, supermest enz en duurt 1,26 uur nu geeft het aan.
     
    Laatste bewerkt: 19 December 2014
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Netjes. Ik heb geen stol ingezet. En moet nu nog een kwartiertje wachten. Soms scheelt 5% meer dan je door hebt. Maar ik weet ondertussen dat ik met een 8 uurs gewas om de 2 uur kan oogsten, zonder gebruik van gewone mest. Die alleen op de eerste 10 gedaan.
     
  13. bassiefarmer

    bassiefarmer Gevorderde

    De nieuwe bonestaakrij met de kastanjes heeft ook nog invloed op de supermest (-5%). En dan is er nog de rune in de boom der wijsheid. Ik zal zo eens kijken hoe lang het hier duurt.

    Edit: Ik heb (met boomrune, witte onschuld, supermest, water en kastanjebonestaakrij): 1 uur 35 minuten.
    Daaraan toegevoegd nog gewone mest: 1 uur 26 minuten.

    Dan zou daar de stol nog bij kunnen, maar dat vind ik de moeite niet waard. Gewone mest vind ik in combinatie met supermest ook de moeite niet.
    Hier was de kastanjerij toevallig vanochtend klaar. Die heb ik dus wel aangezet vanmiddag.
     
    Laatste bewerkt: 19 December 2014
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die nieuwe bonenstaaklijn is morgenvroeg klaar. Dat lukt me niet om daar 4 dagen van te voren al rekening mee te houden. En ik neem meestal meerdere CAT en WAC bij aanvang event, dus heb ik ook geen ruimte voor een stol.
    Om kwart voor 6 oogsten, vermoedelijk daarna eten, anders kost het mij een oogst. Jammer dan.
     
  15. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    de drops zijn binnen nu alleen de gewassen nog
     
    farmermikkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb de bonenstaak met kastanjes niet (niet gehaald), dus doe het zonder de kastanjes.
     
  17. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik had een mandje gekocht en kon de toverbomen oogsten. Scheelt een stuk
     
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Tweede keer zaaien gedaan. Over 2.17 uur kan ik 80 akkers oogsten :)
     
  19. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Vanmorgen nog niet helemaal wakker. Per ongeluk beide goudens slots gebruikt. En de eerste zou na 5 uur pas klaar zijn. Ik heb deze toch maar om half 3 onderbroken om witte onschuld te gebruiken. Scheelt toch weer veel tijd als je kunstmest gebruikt.
    En meestal wacht ik met mijn cadeaus tot na het begin van een event. Nu was ik dat dus vergeten, sorrie:oops:
    Inmiddels ruim 700 anijs binnen. Vannacht zaai ik deze in op kwartakkertjes. Ik gebruik alleen de hoofdakker, woelige weide en bahamarama, dus ruim voldoende. Langdurend gewas hoef ik niet te zaaien, omdat ik verwacht geen problemen te hebben met de drops. Ik heb vanmorgen ook gewoon alles geoogst etc. En nu toch al bijna 100 spuitzakken. Dat gaat wel goedkomen dus.
     
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Is het zo dat je voldoende hebt aan drie velden? Ik zit er namelijk aan te denken om de open plek gewoon zo te laten, zoals ie nu is. Heb daar erg veel werkplaatsen staan en dieren die nog aangevuld moeten worden. Gezien we maar 8.000 event gewassen hoeven en ik er nu 350 heb er weer 2 velden vol heb staan, heb ik voldoende om vannacht op 2 velden met kwartveldjes te zetten :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.