Praatgroep koekjesparadijs

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als je het kerstmeel toch al kan maken.:music:
    Heb de molen alvast aangezet voor de 1e 1000.xD
     
    hendrika73 vindt dit leuk.
  2. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik weet niet hoever ik kom, ben vanaf vrijdag 12.00 een paar dagen weg.
    ik kan dus ook geen comforevelden leggen want heb nog geen gewas dan:sleepy:
     
  3. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Hier alles op voorraad van tarwe gierst en haver. Ga zeker meedoen. Ga nu de molen ook maar alvast aan zetten
     
  4. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb de molen alvast aan het werk gezet, maar dat is die wel gewend :D
    omdat die altijd al op hoge snelheid draait:music:
     
    -Nigelle-12 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Geen idee of je vanaf maandag volop tijd hebt. Je kunt de eerste fases doen zonder eventgewas. 8.000 gewassen van 8 uur zijn binnen 2 dagen te spelen. En als je vrijdagochtend wel hele lange stallen en comfortvelden legt, heb je wel veel drops.
     
  6. cadams1944

    cadams1944 Forumleerling

    leuk event, ga ervoor.
    alle ingrediënten staan klaar, de molen is al aan het draaien, nu nog zaaien
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Volgens mij moet dit event voor iedereen wel te doen zijn, tenminste qua gewassen. 8000 is wel te halen. DI is volgens mij ook niet al teveel als ik het goed gezien heb. Ben er het weekend ook niet. 'S ochtens en 's avonds wel oogsten en zaaien. Heb er wel weer zin in, mijn molen draait ook
     
  8. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    ik kom maandag avond pas terug. maar leg inderdaad wel comforevelden voor de drops :p
     
  9. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Super, we zijn weer begonnen, alhoewel technisch gesproken is de molen begonnen.;)
    Ik moet nog wachten tot morgen.
    Zo te lezen wordt het weer een leuk event, ik ben benieuwd en trek de blikjes geduld maar weer eens uit de kast.8)
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Alles even doorgelezen en ziet er weer leuk uit. De bonenstaak is super tof met leuke sieritems en ep en tep.
    Niet heel veel gewassen en met de feestdagen die er aan komen is 8 uur gewas van harte welkom.

    Mijn molentje draait ook :). Nu nog even wachten tot morgen. Ik heb er wel weer zin in. Nog even wat gierst verbouwen en dan kan ik starten. :music:
     
    tinus138, popje4 en -mikmak- vinden dit leuk.
  11. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik heb de molen ook op volle kracht aangezet.
    Ik heb geluk gehad dat ik een molen abo had genomen een tijdje geledenxDxD
     
    -Nigelle-12, tinus138, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier een sloom molentje, maar die komt er ook wel.
     
    tinus138 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    hier ook helaas de molen weer op normale snelheid maar ook dan komt het wel af...... ik ga kijken hoe ver ik kom wil eigenlijk niet al te veel aan de farm verbouwen deze keer maar ik zien wel, suc6 iedereen...
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  14. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Dat is een slim idee want wij zijn allebei op zondag alvast een kerstfeest vieren i.v.m. mijn verjaardag
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ben de hele dag al gierst aan het verbouwen ... en heb nog niet genoeg. Veel dieren op de akkers vanwege de EP's.
    Zal blij zijn als we morgen naar het 8-uurs gewas mogen xD
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  16. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ik ook heb alleen 1 groot probleem ....... De prijs van gierst op de markt...... Kan het niet laten en dan is de gierst weer foetsie......
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  17. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik zal het maar eerlijk bekennen, heb ook wel wat van de gierst verkocht vandaag :oops:
    Heb nu de molen maar aangezet met 800 meel, kan ik daar niet meer aankomen..
    (En ik had vandaag al 500 meel gemaakt, dus schiet toch al op)
     
    eevee60, liaab en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb vandaag wel wat gezaaid, maar absoluut nog niet genoeg voor mezelf. Op hele velden zonder WAC schiet het niet echt op.
    Dus morgenmiddag knechten, kwartveldjes en volop zaaien. De molen heb ik ook nog niet aangezet. Ik ben van plan om zaterdag pas fase 1 in te leveren, dan heb ik de maaidorser wanneer ik de kwartvelden vol met eventgewas heb en maar 3x op een dag hoef te oogsten. Morgenmiddag gaat bij mij de molen wel aan.
     
  19. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Ik zie dit niet als probleem, maar als mooie bron van verdienste. Heb voldoende voorraad en kan mijn BD flink aanvullen.
    Prijs van tarwe zit op het dubbele, haver op 55BD en gierst doet het ook niet gek met net boven 100BD.
    Mijn BD saldo stijgt sinds het laatste fokevent toch al flink. Veel eenden verkocht voor meer dan 2100BD. Een ook schapen voor 1600BD.
    Ruim 3x zoveel als normaal. o_Ok dadels kost relatief veel: 79BD. Opmerkelijk andere bomen zijn een stuk goedkoper.
    En de laatste dagen heb ik ook gehandeld in chocoladepannekoeken, langos en mago-sinasappel-smoothie, rode bowl.
    De laatste 2 kan ik ook zelf maken, dus dat schiet wel op. Hou wel voldoende op voorraad voor de update van Bahamerama die er aan zit te komen.
     
    Laatste bewerkt: 18 December 2014
    schaapje52 vindt dit leuk.
  20. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Leuk event
    8000 eventgewassen ,600 drops en de haver ,tarwe en gierst zijn goed te doen en als beloning een TEP gevende bonestaak:music:

    Een tip voor boeren die geld willen verdienen met tarwe ,boven level 40 zijn en een gouden slot leeg hebben is dat je met een haverbroodje 25% meer opbrengst hebt.
     
    Laatste bewerkt: 18 December 2014
    tinus138, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.