Praatgroep - Knuffels en teddyberen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 2 Februari 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Misschien heb je al wat aan de veredeling gedaan tafeltennisster?
    Ik zaaide op de overige 2 velden veredelde uien en kreeg na een nachtje (om en nabij 10 uur) ongeveer 100 DI per veld.
    Paddestoel met water ongeveer 5 uur leverde op de 2 velden samen 70 DI, gerbera 68,tulp 60,.
    Dus genoeg DI maar proberen het gewas te zaaien die door jouw op tijd geoogst kan worden
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  2. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hier geen bonussen, De Roze Hof heb nu eenmaal weinig geluk met dat soort dingen -.- Verder alleen bij de 1e gewassen sm en susie erop gedaan en verder heel rustig en op zijn Hofjes sloompies gespeeld...

    0ok geen bijzondere start gewas erop gehad ofzo. In de nachten vaak gewoon een 12 uurs gewas ..Heb er niks bijzonders voor gedaan of hoeven doen...

    Kreeg net uit een veldje kool(wat 6 uur duurt volgens mij) zelfs 47 Di ...
    Tis een wonder maar Hofje heb over de DI of drop rate echt niets te klagen dit keer8)
     
    vinc051 vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hoe dan? De drops spuiten zo ongeveer de grond uit. Wat heb je dan neergezet op de akker en de woelige weide?
     
    vinc051 vindt dit leuk.
  4. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Hier ook alleen supermest enz gebruikt voor de eerste 2 ronden met ventgewas.
    Daarna geen extra wel soms mest als dat qua tijd beer uitkwam.
    Op de akker en de woelige weide gewassen die qua tijd het beste uitkwamen en voor de nacht veredelde uien.
    Tafeltennisster wat heb jij op de overige velden gezet??
     
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik had in eerste instantie gele erwten op beide akkers (voor een quest), maar al heel snel heb ik op de weide gewoon weer stallen neergezet. De drops zijn geen enkel moment gaan achterlopen, ondanks het feit dat ik jack had aangesproken om wat sneller klaar te zijn.
     
  6. Hoi

    Ik ben level 97 en mijn langst durende gewas is 19 uur
     
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Had je die dan ook bij start van event op alle 3 de velden staan? En in de nachten in het Bos en Hoofdakker?
    Kortere kon deze keer ook, bijv de met water en mest durende voor zo beetje 12 uur ofzo...

    En op kwart akkertjes?
     
    Laatste bewerkt: 7 Februari 2023
  8. Nee, ik ben een tijdje weg geweest en weet niet zo goed meer hoe ik dergelijke Events moet aanpakken!
    Heb ook niks omgebouwd...

    Kan je me een aantal tips geven?
    Bedankt iig voor je hulp!

    Voor de laatste nacht nog even lange gewassen op kwartjes gezet!
     
    Laatste bewerkt: 7 Februari 2023
  9. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    1. Lees de faq die een dag voor het event al wordt geplaatst. Die is altijd zeer uitgebreid, maar het belangrijkste wat je voor de voorbereiding moet weten is van welke velden de drops komen en of ze van bomen, gewassen of stallen komen. Meestal komen ze van bomen en gewassen.
    2. De velden waar de drops vanaf komen zet je vol met kwartjes van je langste gewas (in jouw geval anjers denk ik) zodat ze op tijd klaar zijn voor de start van het event. Als je bomen wilt gebruiken zet je 20-uurs bomen neer (geen upgrades).
    3. Nadat het event officieel van start is gegaan controleer je eerst het eventklokje of het event wel echt loopt, want soms is er wat vertraging en dat zou zonde zijn van je drops/
    4. Nadat je je anjers of bomen hebt geoogst kijk je in de faq op welke velden je de eventgewassen moet zaaien. Je krijgt er meestal 10 als startvoorraad en die zet je op hele velden met water, mest, susi's en supermest. Eventueel kun je de werking van de supermest verhogen met witte onschuld en stollen. Vergeet je WAC niet!
    5. Na oogsten heb je nu 100 eventgewassen en die vermeerder je nog een keer zoals hierboven. Nu heb je voldoende eventgewassen om op kwartjes te zetten. Vergeet nog steeds de WAC niet!
    6. Als de eventgewassen niet voldoende drops opleveren kun je 's nachts langere gewassen neerzetten. Anjers zou ik dan niet doen, die duren weer te lang waardoor je te weinig tijd over houdt om eventgewassen te zaaien. Rozen kunnen bijvoorbeeld wel.
     
    hendrika73 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. Waaauw heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord, daar kan ik zeker wat mee het volgende event!
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.