Praatgroep Klimavontuur

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 26 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bassiefarmer

bassiefarmer Gevorderde

Oh, ik had geen idee. Ik ga de OA en FAQ opnieuw bestuderen.
    Dank voor de correctie!

2. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Heb er nu 99/118. Best een mooi aantal.
    Ik had ook mijn hoge werkstallen opstaan in het bos, daarnaast 1 veld met anjers, 1 veld gloeiende schimmen en 2 velden gember.

daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  3. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Hier 104 / 119 ik moet straks nog 1 veld oogsten.

Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  4. -kwiebus-

-kwiebus- Actieve auteur

Nou idd...had hier bahama helemaal volstaan met werkstallen en lange stallen...vandaar dus daaruit geen drops...toch jammer dat dit niet van tevoren bekend was

Nu inmiddels alle velden geoogst en zit op 87 / 81 drops

DarkDevilDude vindt dit leuk.
  5. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ze kwamen sowieso laat met de FAQ waardoor ik al me werkstallen nog op had staan. Dus ik verwacht echt een bonuscode met op z'n minst 100 van elke drop item, want dat loop ik zeker mis nu als ik bomen of anjer had geplaatst.

daisy17858 vindt dit leuk.
  6. -kwiebus-

-kwiebus- Actieve auteur

mmm....bij mij is de wolkenrij van dit event ook al bijgeboekt :) te gebruiken over 141 uur....
    nog wel ff de sieritems ervoor sparen natuurlijk...

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  7. Alextheman95

Alextheman95 Regelmatige auteur

Lekker dan, had hier twee velden met (werk)stallen en de hoofdakker met griezelgewassen die nog geoogst moet worden en de regenwoud staat ook vol met stallen. En dan moet ik dat er weer af gaan halen. Zonde van mijn voer weer!

Sta nu op 31/31, gaat lang duren zo.

8. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Hij staat er al wel tussen inderdaad, maar als je erop klikt kom je bij de quest en moet je hem nog wel vrijspelen ;)

9. farmervrouwtje

farmervrouwtje Regelmatige auteur

Heb ook al 7/13xD
    En daarnaast maar tot donderdag de tijd. Probeer de stekjes en stallen te halen.

Laatste bewerkt: 29 September 2015
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  10. -doppie-

-doppie- Levende forumlegende

bij mij staat beschikbaar voor ...... ,je hebt nog zoveel tijd om hem te halen

11. ikky999

ikky999 Gelegenheidsauteur

Hier dus geluk gehad.
    Had er gisteren niet aan gedacht dat het event vandaag zou beginnen, dus geen stallen gezet,
    had er al papaver en spoken opstaan, bahama gember.
    op de openplek had ik mammoetbomen en gewone bomen en papaver.
    Heb dit alles vanmiddag pas geoogst na half 4.
    Gemiddeld hier rond de 86 DI's van ieder. Dus best wel een goed begin. We doen toch niet alles.
    Vanavond comfordvelden met rozen denk ik, morgen weg en 's avonds pas weer thuis. Is goed voor de DI's.
    Succes iedereen.

farmermikkie vindt dit leuk.
  12. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Wel balen dat de stallen geen DI geven! Dat verklaard wel mijn lage aantal drops en het natuurlijk al te hebben geoogst van mijn XXL bomen. Die kunnen vanavond nog een keer.
    Heb inmiddels de gewassen op kwartveldjes staan, vanavond om 22uur oogsten en dan voor de nacht even kijken wat ik zet. Denk dat ik op baha voor de gewassen van daar ga, want ik kan er nog heel veel gebruiken :).

Haal de andere stallen die klaar zijn er straks nog af, maar laat een paar werkstallen staan omdat ik die producten nodig heb.
    Helaas gaat mijn plan ook niet door, want was van plan om geiten en kippen op te zetten voor mijn voorraad. Dat laat ik nu maar achterwege!

Daxter1966 vindt dit leuk.
  13. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Zo hier ook begonnen en kreeg 127 schoen en 130 doek. Mooie score voor het begin. De 10 staat op het land met alles d'r op en d'r an.
    Nu maar weer even wachten tot dit klaar is.

Succes allemaal en veel speelplezier.

Daxter1966, daisy17858 en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. Sifaka

Sifaka Regelmatige auteur

Gaat goed hoor. Zelf verbouwen. Zelfs met alleen WAC en knechten tijdens de events. Bij mij zijn alle basisdieren boven de 600 (bever niet meer). Alle bijzondere dieren boven de 100. Die wil ik eigenlijk boven de 200. Sinds kort alle gewassen boven de 5000, op Baha minder en de eerste 1 à 2 rijen gewassen boven de 20.000. Zoals afgelopen dagen met de volle maan. Knechten plus WAC en dan vul ik alle korte gewassen weer aan. Tarwe, zonnebloemen, etc. Producten allemaal boven de honderd, maar dat zou wel meer mogen zijn. Konijnen nog niet helemaal aangevuld sinds vorige event.

Weet nog wel dat als je rond level 60 - 70 zit, je dan telkens achter de feiten aanloopt tijdens een event. Tussen de events gewoon niet genoeg tijd om de voorraden op te bouwen. Maar dat gaat goed komen.

En niet elk event alle opdrachten willen doen! Dat scheelt ook heel veel!

Laatste bewerkt: 29 September 2015
  15. DarkDevilDude

11.500 gewas is in 4 keer oogsten binnen met alle velden. Daarom zet ik voor nu vanavond roosjes op en dan morgen overdag weer event gewassen.

Nu met het extra veld op Baharama gaat het nog sneller gelukkig!

Dus eerst even de gewassen binnenhalen, dan zet ik wel bomen op en lang gewas voor de drops.

daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. yvon61

yvon61 Forum-analist

152/150 op dit moment. 22.01 uur. maar wist te laat dat het vandaag begon.
    Tot nu toe alle velden op grote akkers met mest en water = 1660 event gewas, ga zo nog een keer oogsten en dan over op kleine veldjes. Weet nog niet of ik alle dieren inlever, vooral die berg geiten in de laatste diamant, heb ze wel maar beetje zonde voor wat er tegenover staat, of zou ik deze keer eindelijk de ijsvogel eens krijgen? Heb er een hard hoofd in en dan zijn 180 geiten toch wel veel.

VosStiertje en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  17. DarkDevilDude

180 geiten x 2500 BD = 450.000 BD

Mocht je een ijsvogel/ schildpad krijgen, zijn beiden 30.000 BD waard.

Dan 15 ijsvogel/ schildpad maken en je hebt 450.000 BD verdiend, dus ik waag de kans gewoon hoor en lever de geitjes gewoon in (mocht ik tot zover komen betreft de drops).

VosStiertje en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Die drops komen vast wel goed ,zolang je niet teveel stallen zet.S,nachts lange gewassen maakt vast veel goed
    Ik heb net de eerste volle oogst op kwartjes binnen Drops 219/227 ,ik durf dus wel stallen te zetten.

schaapje52 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  19. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Heb voor de nacht mijn boerderij weer klaar staan. Omdat ik las dat je maar 4 keer hoeft te oogsten op alle velden om het event gewas binnen te halen (is dus 2 dagen of 3, ivm niet alles leeg hebben voor event gewassen), heb ik besloten om ook lange gewassen te zetten. Ik heb 1 veld vol staan met gerst en artisjokken, 1 veld met lelies, 1 veld eventgewassen en op baha pinda's, thee en citroengras. Alles staat op kwartveldjes met WAC en inmiddels voor 48uur knechten. Ik heb alle bomen nog overal staan (half regenwoud er vol mee) en er staan denk ik in totaal nog 20 stallen / werkstallen op mijn boerderij.
    Vannacht kan ik dan nog een keer oogsten, rond de klok van 4uur (met knechten prima te doen) en dan zet ik daar waarschijnlijk event gewassen op. Wat inhoud dat ik zo aan die 4 keer oogsten kom. Voor mij zou het wel 5 keer worden omdat ik dus nog van alles overal heb staan. Maar vandaag al een mooi begin gemaakt. Fase 1, zilver is ingeleverd en heb nu bijna 2.000gewassen in de schuur en 277 om 272 DI (gewerkt met veredelde rozen met SM op 1 veld vanavond).

We zullen zien wat er morgen uitkomt :)

farmermikkie, Daxter1966 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  20. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Al mijn veldjes zijn gevuld met comfortvelden en gewassen. Ik heb nu 8 wandeloutfit in de molen gestopt. Nu aan schoenen 132 en doeken 134 in de schuur staan. Ik ben tevreden voor de eerste avond. xD

farmermikkie, Daxter1966 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.