Praatgroep Klimavontuur

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 26 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Dit geld voor mij ook zo. De dieren probeer ik min op 200 te hebben, dit lukte eerder aardig maar door de hoge en vele vraag aan bijzondere dieren ben ik blij als ik die op 50 stuks heb staan. De 'normale' dieren heb ik wel op 200 en hierdoor ook bijna genoeg varkens, maar kippen en geiten voldoende :)
    De gewassen probeer ik op min 1.000 te hebben en dit lukt aardig, de meesten heb ik op 2.000. Merk wel dat ik de laatste tijd veel paddenstoelen gebruik, dus die staan ook regelmatig op om die op voorraad te houden. Wortel en tarwe heb ik meestal 10.000 stuks van en dan de hogere gewassen vanaf de hazelnoot ben ik blij als ik ze op de 500 heb staan.

Doordat ik alles wel redelijk op voorraad hou, hoef ik nu alleen de papaver te zaaien. Maar die staan op het land, dus straks na het oogsten heb ik voldoende :)

herma1234, Errim en schaapje52 vinden dit leuk.
  2. vinc05

vinc05 Forum freak

Je bedoel zeker BOERENKOOL, zie geen bloemkool staan.
    Ik heb alles aanwezig.

3. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Er is natuurlijk ook minder tijd om bij te zaaien en het op peil houden als je met elk event meedoet. o_Ok veel nieuwe dieren die allemaal wat anders eten. Ik probeer alles zelf te doen, maar ik merk wel dat ik het niet meer op peil kan brengen zowel het gewas als de dieren. Ik speel buiten een event met grote velden en dan vliegt het aantal niet echt geweldig omhoog. Daarnaast probeer ik nog een quest uit te spelen wat ook veel gewas kost en dieren. Nu nog 1000 papaver te gaan en dan heb ik dat binnen, maar die is dan ook gelijk weer op niks.:wuerg:

BoerAnnelies en Daxter1966 vinden dit leuk.
  4. Alextheman95

Alextheman95 Regelmatige auteur

Bloemkool boerenkool, pootato potaato, ik heb het allebei gelukkig op ruime voorraad xD

Maar bedankt voor de rectificatie ;)

5. bobje96

bobje96 Forumleerling

Het is een leuk event, maar ik heb niet zoveel tijd om het te halen, heb een drukke week op school, en normaal doet mijn opa het voor mij, maar die is ziek, dus dat gaat niet, en trouwens heb ik ook geen wac in voorraad, en weinig dieren, dus ik zie wel waar het schip strand.
    iedereen veel succes in ieder geval.

6. langeveentje

langeveentje Doorzetter

stuur maar een vinkje krijg je een w.a.c van mij gr

7. snietje1

snietje1 Levende forumlegende

Morgen heb je een WAC :) Succes !!

Daxter1966 vindt dit leuk.
  8. BoswachterAtusia

BoswachterAtusia Levende forumlegende

Wel een heel leuk event met mooie prijzen8)
    En ook weer eens mooi dat er veel wordt gevraagd aan dieren en boomvruchten:p;), heb wel eens gelezen dat veel boerkes er zo veel op voorraad hadden:music: dat ze niet wisten wat ze er mee moesten doenxD. Nu is de gelegenheid om er van af te komenxD:cry:

Iedereen succes ermee,:music: met het zwoegen:oops:, zal zelf niet zo veel behalen :oops:heb niet veel tijd helaas:cry:

Daxter1966 vindt dit leuk.
  9. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Alles voldoende op voorraad dus hoef alleen maar te zorgen dat ik genoeg DI binnenhaal en het eventgewas zaai en oogst, appeltje, eitje dus.
    Mag ook wel eens makkelijk zijn na al dat harde werken van de laatste tijd.xD

10. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Ik heb net even vluchtig gekeken. Ik heb alles wel op voorraad.
    Alleen vraag ik me inderdaad af of ik de diamanten wel zal doen.
    Ik vind het niet noodzakelijk om voor ep / tep of bd zoveel dieren in te leveren.
    Ik begin gewoon en zie wel waar ik strand.
    Ik hoop wel dat ik de staak + items kan halen.xD

owl., BoerAnnelies, DarkDevilDude en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. yvon61

yvon61 Forum-analist

Ik lees nu pas dat er morgen een event is, dus lage start start morgen met de di dat is duidelijk. Maar ga mijn velden niet verbouwen. Heb alles op voorraad + wac, moet gewoon lukken.

12. BoerAnnelies

Dat probleem ken ik ook hoor. Ik werk normaal met de hand en dus op grote velden. Dan probeer ik het een beetje op peil te houden maar ondertussen ben ik ook druk bezig met al mijn openstaande questen en dat zijn er best nog wel veel. Gelukkig heb ik die met de grote hoeveelheden lange gewassen bijna af, of de gewassen al op voorraad. Bij mij gaat het vooral om de dieren en baha (zowel gewassen als dieren). Zo blij met het regenwoud :inlove:!
    Mijn kippen, konijnen en papegaaien zet ik dan een week lang op en dan heb ik weer een mooie voorraad. Mijn voer probeer ik tussen de 200 - 250 te houden. Dan heb ik altijd genoeg en kan ik ook nog wel wat verkopen als de vraag in 1 keer heel hoog is. Maar ja met alle event is er niet veel tijd meer om je voorraden bij te houden haha (en ik sla eigenlijk geen event over). Gelukkig de laatste tijd wat eventen gehad waarbij we geen eventgewassen hoefde te zaaien, hierdoor ben ik wel verder gekomen met mijn questen.

Ik heb je zojuist ook een WAC gestuurd. Die heb je in ieder geval niet meer te kort. Succes deze week met school en het event en beterschap aan je opa. Wel super lief dat hij jou normaal helpt met je spel!

Heb wel zin in dit event hoor. Ik ga gewoon door met volle maan. Moet nog een kleine 1.000 inktviszwammen en dan kan ik het sieritem farao toet-ram-mon halen in de shop. Daarna ga ik verder met de quest 'spookslot'. Ondertussen probeer ik mijn griezelwild op min 5 stuks te houden en dus moet ik er voor zorgen dat ik ook daar genoeg gewassen van heb en dan nog het hondenvoer. Genoeg te doen dus met volle maan. Werk wel altijd op kwartveldjes met WAC, anders schiet het met volle maan helemaal niet op.
    Morgen zal ik dus niet starten met zoveel DI, maar ik ga het denk ik wel redden en anders zet ik mijn rozen weer in met een witte onschuld, stol en SM, dan komen ze wel uit de grond. Maar dat is een laatste redmiddel.

13. Leo.netten

Leo.netten Teller

Denk dat ik maar eens de beurt voorbij laat gaan de wolkenrij brengt niet veel op en vind het teveel dieren kosten.

14. Wendie

Wendie Forumbewoner

280varkens?
    380 geiten?

ik mis de smiley die met een vinger tegen z'n voorhoofd staat :eek:
    fijn, belachelijk veel dieren weer eens

heb net al een post gemaakt dat de OA van het event niet vetgedrukt staat waardoor ik nu pas zie dat er morgen een event begint.... wordt een dure aangezien ik dus nu nog dieren kom in te slaan terwijl ik die zelf had kunnen 'maken' als de OA gewoon duidelijk kenbaar gemaakt was geworden :wuerg:

daisy17858 en VosStiertje vinden dit leuk.
  15. VosStiertje

VosStiertje Gevorderde

Dit vinden wij een mooi event.
    Alle belangrijke items voor de wolknrij zitten in Goud.
    Alle leuke beloningen zitten in Zilver, Goud en Diamant.

Heb je veel tijd en veel voorraad EN vind je het waard, dan speel je het hele event.
    Heb je weinig dieren, dan ga je alleen voor de sieritems (1x1) die gewas vragen.
    Die nemen weinig plaats in op je siertuin of schateiland.
    Of je speelt de meeste fases tot Goud en een enkele tot Diamant.
    Zelfs voor de laagste levels, zijn alle Zilver goed te doen en heb je ook mooie beloningen.

Dit is voor ons een event dat alle mogelijkheden geeft, zo mogen ze wel altijd zijn.
    Top gedaan BP

Hier gelukkig alles op voorraad.
    Alleen het event gewas en de DI's nog bij elkaar verzamelen.
    Wij gaan alleen 2 en 6 tot Diamant doen
    3, 4 en 5 alleen tot Goud en 1 tot Goud of misschien ook Diamant, ligt aan de DI's.

Iedereen veel succes

16. BoerAnnelies

Blinkjes geduld maar weer open getrokken! Ben nog wel bezig met volle maan. Die iets voor 2 oogsten en weer vol zetten. Dan op het andere veld beginnen met het event.

ikky999, farmermikkie en VosStiertje vinden dit leuk.
  17. yvon61

yvon61 Forum-analist

Zag het ook pas gisteravond toen de velden al vol stonden. Heb gewoon alles laten staan, zie wel.

ikky999 vindt dit leuk.
  18. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

o_Ok gewoon volle maangewassen op de hoofdakker. Ik ga ervan uit dat de drops wel goed komen.
    Verder geiten op de WW .Ik begin wel met de gewasopbouw in het regenwoud en bahama.
    Toch lekker dat extra veld voor eventgewassen.
    Ik kijk nooit meer bij events maar altijd bij eventfaqs ,daar was hij wel zichtbaar.

daisy17858 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  19. BoerAnnelies

het is dat ik bij jou lees: VOLLE MAAN. o_O Snel naar mijn boerderij en hop het gewas oogsten en het volgende zaaien met water. Het duurt dan nog wel lang voor ik dat veld weer beschikbaar heb voor het komende event, maar nu kan ik de volgende keer wel het sieritem farao toet-ram-mon aanschaffen of bijna aanschaffen. Ik moet namelijk nog 700 inktviszwammen en dan heb ik alles binnen.
    Dank je voor je bericht haha.

Ik ben ook erg blij met het extra veld op baha. Die is zo om 14uur ook klaar en mijn ww ook. Dan ga ik een begin maken en tegen de tijd dat ik voldoende gewassen heb voor de kwartveldjes zijn mijn andere velden ook klaar :)
    Nog maar enkele minuten geduld!

Alles geoogst en direct die 10 gezaaid op hele velden met SM, mest en water. Ben ik de stol en witte onschuld vergeten te eten :(. Nu doet ie er 1,5uur over. Wachten dus...

Laatste bewerkt: 29 September 2015
    farmermikkie vindt dit leuk.
  20. herma1234

herma1234 Forum-commissaris

80/91 en ik moet het hoofdveld nog leeghalen daar staan nog volle maan gewassen op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.