Praatgroep Kleurenexplosie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ben al begonnen
     
    dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  2. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    wachten jullie niet op de BBB?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als ik iets eerder had nagedacht, had ik dat niet gedaan. Maar ik heb net de stallen die klaar waren weer gevoerd.
    Voor de eerste fase ben je 3 baby kalkoenen nodig. En daarna kun je de bomen binnen halen (tenminste, als je de gevlekte geiten op voorraad hebt). Die kunnen met turbomest om 11 uur nog klaar zijn, en eerder ga ik vanavond een keertje niet naar bed.

    Maar ik wacht dus wel op babyboom. Ik wou net van veld wisselen, en omdat dat traag ging keek ik op het forum. Daar heb ik gereageerd op de post van Annigjen, waarna ik merkte dat ik er uit gegooid was en vervolgens bij het opstarten had ik het knipperende eventklokje.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik heb nu 4 hotels staan. Vanavond zet ik er meer. Ik wacht nooit op BBD, begin altijd gelijk
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    hier even de 3 baby kalkoenen gefokt en nu wachten op 18.00
    en ja de kurkbomen staan al kan die om 22.00 uur voor 1e keer oogsten
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik moest iets langer wachten voordat ik ruimte had voor de fokstallen. Die van mij zijn om kwart voor elf klaar. Dan kunnen de eerste 72 kurk aangezet worden.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. beereekhoorn

    beereekhoorn Forum prof

    Eerste twee kurkbomen staan er al :) wachten op de babyboom is voor het begin niet echt handig omdat je gevlekte geiten en huiskalkoenen nodig hebt en die had ik nog niet) voor de verdere fok ga ik denk ik wel wachten als ik voldoende huiskalkoenen en gevlekte geiten heb :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Ik heb geluk dat ik steeds voldoende parfum heb (ik heb 18 bomen). :music:
    Ik ben net gestart, en heb dadelijk mijn eerste 2 baby's. Dan de geiten inleveren, de bomen op het land. :inlove:Laat de kurk maar komen...
    Dan is het wachten op de BBD ;)
     
    dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  9. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Altijd weer leuk een fokevent. Ik ga er helemaal voor. De fokstallen staan klaar. Even wachten op het begin van de babyboom en dan oogsten. Vanavond de bomen erop en proberen om alle fokdieren af te krijgen. Ruim 1400 sv in de schuur (zonder te kopen ;))
    De kleurpaletten en rijlessen zijn ook op voorraad. Veel plezier allemaal.
    o_Ok weer even verder fokken voor 'kastelen in het zand'.
     
    dutchboy, Errim en Gozertje vinden dit leuk.
  10. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    heb nu 2 kurk bomen gescoord
    alleen jammer dat het fokken zo moeilijk gaat bij mij. heb al een paar keer in en uit gelogt, en net schoon gemaakt
    hoop dat het helpt

    niet dus
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bij mij gaat het fokken aardig. Niet dat ik veel oversla, maar geen technisch probleem.
    Ik had ruim 100 kalkoenen, en heb net maar 18 meer met gewone kalkoenen kunnen vullen. 2x met huiskalkoen. Ik moet de 20 stallen nog 1x vullen om aan de babykalkoenen te komen.
    De gekleurde geiten had ik er zoveel van dat ik begonnen ben met allemaal zwarte geiten fokken, en nu staan er nog hogere geiten in aangevuld met zwarte. Als ik erop let dat ik er 16 overhoud, kan ik met de rest doorfokken.
    Maar na deze ronde de markt maar eens op, kijken wat de gevlekte en zwarte geiten nu doen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    het is ook geen grote ramp
    de bomen zijn binnen, zie het morgen of overmorgen wel hoe het verder loopt
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    :D

    Ik ben even de weg kwijt hoor :wuerg: Ik heb alle 12 kurkeikbomen binnen :inlove:en weet nu niet meer met welke ik moet gaan knuffelenxD. Ik heb alleen fase 1 zilver gedaan en fase 2 helemaal. Ik dacht ik ga nu voor het sieritem als het zo makkelijk gaat, maar die zit helemaal op het eind in fase 5 diamant :eek: dan kom ik eerst langs de wolkenrij :eek:. Nog een tip Miekje :p
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    De dieren zijn binnen. De 12 bomen staan erop. Morgenochtend dus 72 kurk binnen. Dan nog 1 keer de bomen, de molen aan en volgens mij ben ik dan klaar. :)
     
    dutchboy, bjorke-annika en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ze hebben de hoeveelheid kleurpaletten en kurk aangepast. Met 108 kurk en 27 kleurpaletten kun je het hele event al doen.
    Fase 1 en 3 goud en diamant zijn het minst interessant. Als je 6 bomen susimest geeft, heb je met 2x oogsten alle kurk al binnen.

    Met het fokken ben ik klaar. Ondertussen ook op Bahamarama bezig geweest, en al bijna 100 babygeiten, dus ik heb geen idee hoeveel me dit aan supervoer heeft gekost.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. roodkeelduiker

    roodkeelduiker Actieve auteur

    Zie ik net dat er ineens zomaar een zeurgeit in mijn stal staat. Waar hij vandaan is gekomen weet ik niet, maar leuk is het wel :music:
    Het fokken gaat verder goed: de kalkoenen zijn klaar, nu de rest van de geiten nog.
     
    dutchboy, Stranger... en enk52 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ging even naar de mart en heb voor heel BD kleurenpaletten gekocht. Zit nu aan 86 stuks, nog 34 kopen en dan heb ik de 120, pfff loop nu op 3 pootjes. Als ik toch eerst langs de staak moet om bij het sieritem te komen, dan neem ik de staak ook maar mee. Ik heb 4 hokken op staan, dus nog 30 kopen. Schaap gaat nu maar voor alles :wuerg:.

    @Coco: lees nu je bericht :( Heb ik net 60 kleurpaletten gekocht8). Dat worden hele dure kabouters. xD
     
  18. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Schaapje je hebt maar 27 kleurenpaletten nodig voor het hele event. Kijk nog even naar de faq
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik snap niet helemaal wat je met zoveel kleurpaletten wilt. Want als je in de FAQ leest heb je maar 27 nodig.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Schaapje, jij kunt je hele boerderij nu alvast in de grondverf zetten en morgen afschilderen! :p Verf genoeg.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.