Praatgroep Kleurenexplosie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Schaapje doe ik toch graag voor jou je blij maken:p
     
    dutchboy, schaapje52 en pandarum12 vinden dit leuk.
  2. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ik denk niet dat die er armer van zullen worden...
    ... in elk geval is dat altijd eigen risico, er staat niet voor niets onder:

    Alle info in deze F.A.Q. was correct op het moment van testen.
    Sommige informatie kan met het live gaan alsnog veranderen. Wij zullen de F.A.Q. indien nodig zo snel mogelijk met de juiste informatie bijwerken.
    Dank jullie voor je geduld en begrip, en vergeet niet om af en toe te verversen (F5) en vervolgens te controleren op bijgewerkte info (in het bijzonder de vertaling en eventuele aantallen).
     
    dutchboy en -matthias1952- vinden dit leuk.
  3. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Dat is nog eens een meevaller, heb 50 kleurpaletten op voorraad. Was al weer druk bezig met produceren ervan en nu heb ik er al genoeg :)
     
    dutchboy, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Als ik goed kan tellen moet er 119 keer gefokt worden om je babydieren bij elkaar te krijgen. Dit vergt 252 Kalkoenen en 224 geiten. Suppervoer heb je 238 nodig waarvan je 95 terugkrijgt. Dan spreek ik enkel nog over de baby's. Klopt dit?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor het hele event klopt dit helemaal.
    Dat wil zeggen. Zonder rekening te houden met babyboomrune en babyboomevent.
    Het aantal gewone dieren is naar alle waarschijnlijkheid stukken lager.
    Je moet 63x met kalkoenen fokken. Je bent maar 30 huiskalkoenen nodig. Dus kun je ook met huiskalkoenen fokken, en je krijgt bij het fokken regelmatig 2 of 4 gewone kalkoenen terug. Ik heb ongeveer 100 kalkoenen en niet van de gevraagde kalkoenen op voorraad, en heb toch goede hoop het te halen. Heb nu wel kalkoenen opstaan, maar gisteren ook nog vrolijk kalkoenen verkocht.
    Ik heb meer dan 224 gevlekte geiten, dus geiten ben ik helemaal niet nodig. Maar ik moet wel 56x met de geiten fokken.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  6. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Dat dat ermee bedoeld wordt is duidelijk uit de tekst. Ik ken de afkorting (nog) niet dus vandaar (nogmaals) mijn vraag... wie of wat is TEG (Tropische Ervaring Gevalletjes???)...
     
    dutchboy en lammetjes vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De ganzen zijn precies op 1 juni in het spel gebracht, als er dan gezegd wordt 4 tot 6 weken, verwacht je de ganzen toch niet echt binnen 3 weken? 4 vond ik ook wel snel met dit fokevent in gedachten. Maar dat we voor de bouwvak vermoedelijk nog met ganzen gaan fokken lijkt me duidelijk. Dus ongeveer gelijk na het zomerevent wat volgende week begint.

    TEG is gewoon een typefout.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. amandeltje

    amandeltje Actieve auteur

    Poe, dat zijn inderdaad heel wat minder kurkjes en paletten. Kan ik er weer heel veel verkopen. Misschien een leuke aanbieding voor jouw, schaapje?
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Hoe je de fokdieren samenstelt, doet niet veel ter zake. Je moet 119 keer fokken om je baby's = 238 SV. Je krijgt er 95 terug, dus je hebt nog 143 SV extra nodig. Bij het vorige fokevent, lagen de getallen véél dichter bij elkaar.

    Dit las ik in een reactie van jou: "De babydieren en zwarte geiten heb je ongeveer voor het supervoer." Dit klopt dus toch niet?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die leest dit vanavond pas. De vraag is hoeveel er dan nog te koop is, en hoeveel ze ervoor over heeft. Misschien heeft schaapje wel bijna genoeg om de meeste fases te kunnen doen. Dus wel voor het sieritem en de xxl bomen te gaan. Als ik haar reactie goed begrijp heeft ze niet zoveel belangstelling voor de bonenstaakrij en de kalkoenen en supervoer en overige zaken die je daar aan kwijt bent.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. amandeltje

    amandeltje Actieve auteur

    Tsja, ik wil álles hebben. Zowel de bonenstaakrij (TEP's), als het item (TEP's) als de bomen. Dus ik ga voor het hele event. Ik had dus gisteren al meer dan honderd palets gekocht op de markt (dus door mijn centjes heen). Maar ik ben blij dat ik er weer heel veel van kan verkopen. En ondertussen maak ik er zoveel mogelijk bij. Dat gaat wel lukken met mijn 15 werkplaatsen (ik wist niet dat ik er zoveel had) xD
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Zo, ik moest even met reageren wachten om een dubbelpost te voorkomen, want ik weet niet hoe ik alsnog een reactie kan citeren in een bestaande reactie van mij. Je hebt helemaal gelijk dat dit event meer supervoer kost om het helemaal te spelen dan die van de veulens en kalfjes. Mijn reactie over de babydieren en zwarte geiten had betrekking op de laatste fase. Spelers die de bonenstaakrij halen, kunnen de laatste fase ongeveer net zoveel supervoer krijgen als dat het kost. (35 babygeiten en 67 supervoer).

    Dus na de reactie dat je behalve fase 1 en 3 goud en diamant ook fase 5 wel kunt laten zitten, heb ik gereageerd dat je voor het supervoer van fase 5 de babydieren ongeveer kunt fokken, ik de gevlekte geiten ruim voldoende heb, dus daarmee de zwarte geiten wel heb, en ik de kleurenpalets er wel voor over heb om de xxl bomen en het sieritem te bemachtigen. Door het weglaten van fase 5, is mijn reactie niet zo duidelijk geweest, plus dat ik een keer geen citaat heb gebruikt, anders had je het wel begrepen zoals ik bedoelde.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Ik vraag me tevens af waarom er een moeilijkheidsgraad in de FAQ staat. Heb je supervoer genoeg, en kan je alles kopen (of heb je het op voorraad), dan is het een gemakkelijk event. Fokken met parfum gaat héél snel. Heb je niet genoeg, en je kan je het niet kopen, is het gewoon niet haalbaar. Het is het één, of het ander.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De moeilijkheidsgraad is standaard toegevoegd. En er staat ook niet dat dit event moeilijk is, maar gemiddeld. Wat er gisteren stond weet ik niet, niet op gelet. Maar de combinatie om in de 2e fase bomen te krijgen, die je niet moet vergeten op te zetten, en na het oogsten mee naar de molen moet, waarbij je dan ook nog aardig producten nodig bent, maakt het event niet eenvoudig.
    Gewoon een avondje gaan fokken en inleveren is er deze keer niet bij. En zoals eerst in de FAQ stond dat je 4 kurk per kleurenbord nodig had, zonder Suzimest de bomen 9 keer moest oogsten in 6x 24 uur, was het ook zeker wel opletten geblazen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  15. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Dit is duidelijker, ik had het anders bekeken, sorry.
    Ik weet wel dat er niet staat, dat het moeilijk is, er staat "Gemiddeld / Medium"
    Het kan best zijn dat het standaard geplaatst wordt, maar ik blijf erbij, dat je zonder voldoende middelen het niet kan halen (ik bedoel het gehele event, daar is die maat voor opgesteld).
    Vaak is de tijd om je gewassen te telen en de DI te halen bepalend, dat beslist of je het haalt of niet. Nu lijkt me dat helemaal geen probleem te zijn.
    Voor mij geen zorg, ik heb alles voldoende in huis, ik haal het met de ogen dicht... :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De gemiddelde speler weet de weg naar de markt wel te vinden. Er is dus vanuit gegaan dat de produkten wel voldoende te koop zullen zijn. Zelf 40 rijlessen produceren, daarna de kurkeiken op het land zetten, oogsten, molen aanzetten en daarna pas inleveren, is volgens mij onmogelijk. o_Ok al is het niet nodig om de eerste stap af te ronden voordat je met de volgende begint.
    Tot level 43 (daar krijg je pas de rodeoranch) is het volgens mij onmogelijk om het event te halen, zonder voldoende voorraden en markt ook. Maar dat bepaald natuurlijk niet echt de moeilijkheidsgraad. Al heb ik tot nu toe weinig aandacht besteed aan die moeilijkheidsgraad.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik zit er bijna klaar voor. Hier nog even kleine klusjes doen en dan hoop ik dat het 2 uur is
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    heb gisteren de FAQ gelezen en alvast wat kleurenpalets aangeschaft, erg blij nu om te lezen dat er niet meer nodig zijn en dat ik niet het volledige aantal gekocht hebt:eek:, had me een boel geld gekost. De kalkoenen en geiten staan op voor extra voorraad en met 175 sv moet het toch wel lukken, de vorige keren is het ook goed gekomen. Succes allemaal voor straks!
     
    dutchboy en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  19. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Het is nog niet begonnen
    Inmiddels wel. Succes allemaal
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nu wel.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.