Praatgroep Kleurenexplosie

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 Juni 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    staat onder die boom toch echt boom voor farmerama
     
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De kurkeik is gewoon voor de farm. Dit staat er in de faq.
    Speciale boom voor Farmerama
     
    BoerAnnelies en dutchboy vinden dit leuk.
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Maarre ik vind 420 kurk verzamelen met 12 bomen die je met lvl 2 kan winnen toch echt niet makkelijk.......
    en ja natuurlijk doe ik er suzi mest overheen maar turbo mest heb ik bijna niet dus dan duurt het toch 6 dagen voor ik die 420 kurk heb........
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Als je sushi gebruikt heb je met 12 bomen 72 oogst per keer .De basis boom duurt 12 uur dus kun je waarschijnlijk 2 x per dag oogsten . Dan kun je ze in 3 dagen bij elkaar sprokkelen. In fase 3 zitten ook nog 6 xl bomen die duren maar 10.48 uur.
     
    -matthias1952- en dutchboy vinden dit leuk.
  5. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    oke niet opgelet dacht gewone boom duurt 20 uur dus 1x per dag te oogsten...... (bedankt)
    Verwacht je ook niet xD maar deze kurk boom kun je dus met een kastanjeboom vergelijken
     
    BoerAnnelies en dutchboy vinden dit leuk.
  6. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Geen kleurpaletten genoeg op voorraad en ze zijn ook niet meer te koop :wuerg:
    Voor mij dus wel een moeilijk event :cry:
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    ik was er net op tijd bij..... en had zelfs niet genoeg rijlessen....
     
    Sarriette en dutchboy vinden dit leuk.
  8. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    sorry, verkeerd gelezen
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. hetgekkeduo1603

    hetgekkeduo1603 Forumbeginner

    Hier hetzelfde probleem, heb dus maar al 10 kleurmengerijen bijgebouwd (misschien morgen nog een paar bij). En dus ook maar extra kalkoenstallen opgezet om die te voeden...
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. harriejose

    harriejose Forum freak

    Hier word het morgen na 18.00 uur even flink aanpoten. wij rijden nl zaterdagmorgen om 5.00 uur aan naar o_Ostenrijk.Al het gevraagde heb ik gelukkig op voorraad. De laptop gaat uiteraard mee. We gaan het zien.Zal allemaal wel loslopen.:D
     
    Sarriette, dutchboy en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met een beetje ervaring speel je dit event in iets meer dan een uur. Met meerdere accounts misschien wat lastiger. Maar om 8 uur kun je naar bed om goed uitgerust op vakantie te kunnen. Je zit dan alleen nog met minimaal 6x de bomen oogsten, dus zonder laptop is deze niet te doen. Succes.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Leuk, leuk event. Mooie boom en wolkenrij. xD

    Op de markt alles uitverkocht aan rijlessen en kleurpalletjes. Dat is als je 's-avonds thuis komt uit je werk, dan is de mart leeg gestruind. Ik heb bijna geen kleurpallet en geen rijlessen en weinig supervoer, weinig gereedschap om te bouwen. Dus ik hoef niet eens na te denken of ik hier wel of niet aan mee ga doen, scheelt een hoop denkwerk xD.
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Probeer dan wel de eerste 2 zilveren levels te doen. Misschien van fase 3 dan ook nog. Maar in fase 2 zit een nieuwe boom, die net als de Linde verder voorlopig niet verkrijgbaar zal zijn. Verder komen de spelers tot level 43 helaas ook niet.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Gelukkig nog kunnen kopen op de markt wat ik te kort kwam (kleurenpalet).
    Dus toch maar vaker die werkstallen neer zetten.
    Kan dus meedoen met dit event.
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Voor mij dus wel een hoop denkwerk. Rijlessen heb ik meer dan voldoende en kleurpaletten kom ik 19 van tekort. Ik heb nog snel even 2 werkplaatsen voor kleurpaletten bijgebouwd. In totaal staan er nu 6 op de akkers. Dus dat tekort kan ik nog wel binnen de benodigde tijd aanvullen.
    Maar het denkwerk zit ik dan weer wel tegen aan te hikken. Met name dan hoe je op tijd 420 kurk bij elkaar moet sprokkelen. De eerste kurkeiken komen pas in de tweede fase. De xl en xxl eiken krijg je pas als je in ieder geval al een aantal kurkborden hebt gefrabiceerd!
    Ik heb wel veel susi's turbomest. die ga ik zeker inzetten. Susis supermest heb ik iets minder en wil ik ook niet te veel inzetten. Die mest gebruik ik ook vaak voor events waarbij gewassen moeten worden gezaaid.
    Wat een hoofdbrekens allemaal weer.
    Ik ga zeker mee doen, maar ik zie wel hoe ver ik ga komen
     
    Sarriette, dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Misschien heb je hier iets aan Werd ik nml ook op gewezen die bomen duren maar 12 uur ;)
    ik ging er vanuit (niet goed gekeken) dat ze 20 uur duurden totdat daxter mij daarop wees........
     
    DarkDevilDude en dutchboy vinden dit leuk.
  17. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Daarstraks mijn boerenduitensaldo opgebruikt aan kleurenpaletten... nu hoop ik wel dat ik er met de rest raak. Desnoods vanaf maandag maar terug in de verkoop doen als ik te weinig dieren heb.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ja dank je wel. Ik had het al wel gelezen. En dat het maar 12 uur duurt helpt zeker mee, maar....
    het blijft toch wel even rekenwerk. En ik kan best wel rekenen.......vind het alleen minder leuk:oops:
     
    FarmerBroek62 en dutchboy vinden dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Volgens mij kraakt het bijna in je bovenkamertje xD De kurk kan je nog niet kopen, zou wel handig zijn ;). Straks heeft iedereen de kurkjesboom en kan ik voordelig shoppen op de markt :p, scheelt weer. 19 kleurpaletten gaat volgens mij wel lukken. Heb je geen kurk op de vloer liggen in je boerderij, kan je die gebruiken. Nee hoor grapje. :wuerg: Er zijn al tips binnengekomen in dit draadje hoe te handelen met de bomen om snel kurk te krijgen. Gewoon beginnen en de rest komt vanzelf. :music:
     
    Sarriette, tooske58, Errim en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel


    Event nagelezen en ook even mijn schuur voorraden bekeken. Vandaag niet veel tijd aan het spel besteed omdat ik aan het oppassen was. Had al wel een paar dagen extra kalkoenen en geiten opstaan, dus beiden zijn nu mooi boven de 200 stuks. Heb meer dan 800SV in de schuur staan en ook van de turbo en suzi heb ik een voorraad. Op zich moet dat goed komen.
    De geiten zijn allemaal al binnen (baby natuurlijk niet) en de rest gelukkig ook (moest wel even zoeken wat rijlessen waren, maar heb er precies 40 in de schuur staan :D). Wat betreft de kleurpaletten ook mooi op voorraad. Heb altijd 1 werkstal daar van op staan en laats nog een aantal gebruikt om boeketten mee te maken. Gelukkig heb ik een voorraadje haha.

    Dit even moet te doen zijn volgens mij. Morgen ga ik pas beginnen als de BBD is gestart, wat ook niet anders kan want wij gaan morgen een dagje dolfinarium doen:inlove:. Nu maar hopen dat het droog blijft!

    Wat betreft de opmerking hierboven. Ik ga voor de staak en het losse sieritem. Toch weer een mooie die 880TEG per 10uur oplevert. Alle extra TEG is hier van harte welkom.

    Lekker kalkoenen en geiten fokken morgen. Dan zaterdag even kijken hoe ik er voor sta met het SV, anders ga ik nog andere dieren fokken! Yehh, ik heb er zin in!
     
    dutchboy en .Fisherman. vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.