Praatgroep Kleine knechten-vakantie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 19 November 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    hier event ook afgerond, ik vond het goed om te doen ,en ben erg blij dat ik het nu eens echt helemaal heb afgerond ....:D
     
    vinc051, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. Landa75

    Landa75 Junior expert

    Afgerond?! Hoe doe je dat?!
    Ik oogst me suf... heb nog maar 3 boompjes uit de progressiebalk kunnen krijgen. Heb mijn boerenrad-draaien opgespaard. Maar krijg net uit 8 partydraaien en 43 normale draaien slechts drie schamele boompjes! Hoe kun je hem dan afgerond hebben?! Mis ik iets?
     
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gebruik je wortel appel chutney (ambachtsproduct om 2 extra gewas te krijgen uit ieder akkertje dat je oogst)?
     
  4. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Landa
    De Oude suikeresdoorn krijg je als beloning in diverse stappen van dit event.
    Hij kan ook uit de boerenradspecial (dag 1 en 6) komen, en uit mandjes.
    Morgen is dus dag 6

    Heb je al eikel koekjes ingeleverd op de voortgangsbalk daar krijg je voor iedere opdracht 1 oude suikeresdoorn.
    Zie ook bovenstaande aanwijzing van de WAC bij farmermikkie

    Als je de boom geplant hebt kun je met een sproeikop ( via het zaaimenu)de groei versnellen.
    In alle gevallen kun je beter wachten met oogsten tot de boom volgroeid is, dan krijg je het hoogste blad.
     
  5. Landa75

    Landa75 Junior expert

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Ja, dat heb ik dit weekend zeker gedaan.
    En ik gooi er supermest op.
    Alleen de tip om alle stallen te verwijderen, heb ik nog niet gedaan.....
    En ik moet overdag werken, dus ik kan helaas geen 5 oogsten per dag redden. Met een beetje geluk 3...

    Volgens mij is vandaag de 6e dag om de bomen uit het rad te krijgen. Mandjes doe ik niet aan....
     
    Laatst bewerkt door moderator: 26 November 2019
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan inderdaad vanaf vanmiddag 14:00 uur weer sommige eventitems uit het rad krijgen. Die kans bestaat tot morgen 13:59 uur.
     
    boemer49 vindt dit leuk.
  7. Landa75

    Landa75 Junior expert

    Lieve Moderator,

    Bedankt voor de waarschuwing, maar ik begrijp niet waarom ik deze krijg?
    Wat is dubbelposten? Ik heb volgens mij gereageerd op 2 verschillende berichten?
    1x op Vince en 1x op Farmermikkie.... althans, dat dacht ik... nu staan beide berichtjes in één berichtje?
    Oh... ik begrijp het even niet meer...
     
  8. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Je mag geen 2 berichten onder elkaar plaatsen bij 1 forum zonder tussenkomst van een andere forumvolger. Dat noemen ze dubbel posten. Als je op 2 berichten tegelijk wil reageren zal je beide berichten op de reageer toets moeten drukken en daarna kan je erop reageren (als ik goed heb onthouden.)
     
  9. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    dubbelposten is dat je 2 posten onder elkaar zet zonder dat er iemand anders tussen staat.
    Je kan dat voor komen door bij beide op reageren te drukken en te beantwoorden maar dan niet tussendoor te plaatsen.
    0ok kan je altijd wat toevoegen door op 'bewerk' te klikken. Die staat onderaan je post . Je komt dan weer in je scherm en kan je wat veranderen of toevoegen.
     
  10. Landa75

    Landa75 Junior expert

    Oké. Dank je voor jullie antwoord Enk en vanDijk! Duidelijk. Nogmaals excuses.
     
  11. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het is alleen maar fijn als je het vraagt. Dan kunnen we het uitleggen.
    Veel succes nog met het event. Ik hoop dat je nog een stukje verder komt.
     
    Landa75 vindt dit leuk.
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Heb je dan op de andere 2 velden wel kwartveldjes liggen of hele velden want dat scheelt ook enorm. Er was berekend dat je 19x moest oogsten om de staak te halen. Als je vanaf de eerste dag 3 keer per dag geoogst zou hebben moet je een heel eind zijn gekomen.
    Vandaag is dag 6, dus 6x3 = 18 keer.

    De bomen laat je op je land staan met die sproeier zoals hierboven benoemt is, dan als hij een rood blad aangeeft, oogsten en die lever je in bij de plusjes. Maar voor de staak moet je toch alle eventgewassen binnen halen.

    Ik draai ook lekker aan het rad. Heb nu 15 bomen bij elkaar gekregen uit het rad. Die gaan mooi vannacht op het land, laat ik ze 12uur staan. o_Ogst ik ze morgen en dan leveren ze mij het volgende per boom op. Dat is meer dan het rad mij meestal geeft, vooral omdat ik nog zoveel draaien heb staan.

    Rood suikeresdoornbladEP: 19440BD: 1296
     
    Laatste bewerkt: 26 November 2019
  13. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    Annelies, jij bent toch al bijna uitgeteld. voor wanneer is het nu precies?

    wie heeft nog drops nodig????
    stuur maar een duifje naar

    -matthias1952-

    slaap lekker en morgen gezond weer op.
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Klopt, voor december, dus eind van de maand. Maar ik loop er nog gewoon. Andere mind set deze keer ;)

    Als iemand nog een DI nodig heeft, kan ik er morgen ook nog wat weggeven.
     
  15. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    En ja het is gelukt :D Alle plusjes gevuld en de wolkenrij binnen. Was een leuk event en goed te doen. Heb maar 1 dag met alleen maar veldjes hoeven spelen, voor de rest gewoon bomen en stallen laten staan :music:
     
    -matthias1952-, BoerAnnelies en janniekwak vinden dit leuk.
  16. janniekwak

    janniekwak Levende forumlegende

    Goed gedaan, gefeliciteerd:)
     
    Dahlia76 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.