Praatgroep Kleine hulpjes 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 31 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, ik nog niet. Ik heb geen wekker gezet. Nog 2 oogsten te gaan, rond half 4 heb ik het veld vrij. Vannacht om half 4 was ik wel wakker, als ik toen had geoogst en om 7 uur was opgestaan toen ik gewoonte getrouw wakker werd, ipv me nog een keer om te draaien omdat het toch lekker zaterdag is, dan had ik om kwart over 10 mijn velden vrij gehad. Het kan dus wel.
    Ik ben nog even aan het twijfelen of ik vanmiddag nog een keer korte gewassen zet, dan kan ik verder met de quest en morgen mijn eerste fruitpannenkoek nemen voor meer gewas.
     
    eevee60 en mmgorter vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier gaat het nog niet zo snel. Ik heb nog niet eens het hele veld open. Ik moet nu nog die van 700 en die daarna komt. Ik denk dat ik lekker voor de quest ga, leuke dieren die je kan halen. Te veel gewassen en spiesen nodig om dit te gaan halen.
     
    eevee60 en mmgorter vinden dit leuk.
  3. mmgorter

    mmgorter Junior expert

    eevee60 vindt dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is dus ook erg lastig om het veld nu al helemaal open te hebben. En het is verstandig om de eerste 3 levels van de eventquest inderdaad al in te leveren. Dan kun je misschien al wel een stukje verder open maken. In ieder geval 150 chocoladerozen extra verbouwen zodat je ook de wezel kunt scoren en verder kunt naar de volgende fase van de eventquest is ook handig. Dan heb je daar met de mais uit de eventquest gelijk de fruitpannenkoek te pakken. En dan kun je kijken hoe je het gaat combineren. Er was ook een sieritem dat je erg leuk vond. De laatste fase van de eventquest is volgens mij minder interessant, dus de spiesen die je hebt kun je gebruiken voor het event. Dat is de manier waarop ik het ga doen. Als ik niet voldoende spiesen heb, verbouw ik wel een keer extra chocoladerozen voor de stallen, heb ik wel voldoende spiesen, dan is eerst de wolkenrij aan de beurt, dan de stallen van goud en diamant en dan de rest van de quest en daarna de extra kisten die je na de wolkenrij kunt verdienen. Maar of ik zover kom heb ik ook mijn twijfels over. Ik vind het wel leuk dat dit weer een oneindig event is, zodat spelers die er geld in stoppen toch door kunnen gaan zolang ze willen.
     
    -matthias1952-, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb ook nu de eerste 3 levels open van de quest en ben nu weer bezig met de rozen om die in te leveren in zilver van level 4 en kan daarna zilver level 5 openen. Het sieritem met de caravan vind ik erg leuk, maar die is heel ver weg.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik zou eerst het land helemaal gaan openen. Ongeacht waar je verder in wilt leveren. Die 150 voor de eventquest komen daarna wel. Meer ruimte is meer verbouwen. Vergis je niet in de fruitpannenkoek, die werkt alleen op de mais, niet op de rozen. En kun je het beste inzetten wanneer je het veld helemaal open hebt. Uit de quest krijg je bijna voldoende mais voor level 5 van de quest, dus daar hoef je je minder druk om te maken. Succes.
     
    eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank voor je hulp. Dan ga ik eerst verder met het land openen. :)
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  8. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Nog een veld om te openen en dan voor opdracht 5 de mais kweken voor de speciale bomen waarvan ik er nog een niet heb, de stallen heb ik allemaal dus die sla ik over behalve zilver om verder te komen natuurlijk.
    Level 6 sla ik ook over.

    De wolkenrij ben ik zeer benieuwd naar of die te halen is, inmiddels heb ik wel 2 pannenkoeken in de opslag.
     
    Laatste bewerkt: 3 Juni 2017
    eevee60 vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Volgens mij moet de wolkenrij te halen zijn. Die was zonder de extra quest te halen, en als je de pannenkoeken gunstig inzet, leveren ze meer mais dan opdracht 5 kost. Als je 6 overslaat ben je geen extra drops nodig, op het kleinere veld kreeg ik op beide accounts in 24 uur al genoeg drops voor 1, dus in 10 dagen zijn dat er 10.
    Als je al 2 pannenkoeken hebt terwijl je 4 zilver nog moet doen, heb je dus 2 mandjes gekocht. Je kunt dan vanaf morgen 5 dagen een pannenkoek nemen. Met de rozen er dan achteraan heb je de hele eventquest erbij, muv de laatste fase, want dat ligt aan de drops. Je hebt 4 dagen de tijd om te kijken of je die wel of niet erbij kunt doen.
     
    eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  10. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    Nou hier ook laat begonnen, kleinkinderen over de vloer, lekker gezwommen en heb het laatste veld ook nog niet open.
    Niet goed gelezen geloof ik, en gisteren heeeeel veel cadeautjes gevangen, dus ik vind het wel goed. Ziet er weer leuk uit trouwens
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  11. -miekedo-

    -miekedo- Regelmatige auteur

    Ik had vanmorgen het hele veld open, heb de quest gedaan daar waren 400 rozen te verdienen. Nu verder voor de 1600 van de volgende quest. Had er niet zo veel over maar heb in die tussentijd de mais er bij gezet.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Schaap zit weer niet op te letten :oops:, pff. Dit event duurt tot 10 juni en niet zoals ik dacht tot as maandag. Ik dacht al hoe je dit voor elkaar moet krijgen, geen idee in zo'n korte tijd. :wuerg:
     
    eevee60, herma1234 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  13. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    En het aanvullend event "Een knallende barbecue" duurt tot 7 juni. ;)
     
    eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    :) Dank :)
     
    eevee60 en hendrika73 vinden dit leuk.
  15. caatje-l

    caatje-l Junior expert

    Kan die pannenkoek echt niet vinden. Moet volgens de faq te vinden zijn linksboven maar zie niets???
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    De pannenkoek kun je alleen activeren op het eventveld. Staat links onder boven het rode mandje. Als je deze hebt geactiveerd komt hij te staan bij de andere buffs waar je ook bv. de WAC hebt staan.
     
    eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Man man wat zit ik toch te knoeien met dit event. Zit ik alsmaar te zaaien om 700 rozen bij elkaar te krijgen. Hoef ik helemaal geen 700 in te leveren. :oops: Had ik vanmiddag dus al in kunnen leveren. :wuerg: Nu nog 1 veld openen en dat is dus 800 en geen 1500 inleveren. Eindelijk is schaap wakker aan het worden. :oops:
     
    eevee60, Sanham, mamiagk en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik heb helemaal niets gekocht, dat doe ik niet bij events, deze komen uit de quest.
    Opdracht 5 hoef ik alleen de laatste nog, de pannenkoeken komen daaruit.:)
     
    eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. yvonneke40

    yvonneke40 Forumbeginner

    wat is de meest optimale indeling van het speciale event veld?
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    volledig veld
    44 grote velden en rest halve en kleine
    behalve als je de pannekoek gaat gebruiken dan is kwartveldjes beter
    als je knechten hebt gewoon de knechten in laten delen
     
    eevee60, -Coco1968- en Reggaefeeks vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.