Praatgroep Kleine hulpjes 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 31 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farro

    farro Forumkenner

    Ik ben gestart met 1x1 veldjes en dacht dat de WAC hier ook zou werken maar hier krijg ik op 1x1 veldjes slechts 2 vruchten. Is dit normaal of niet? Thanks

    Sorry, lees hier dat WAC, enz... niet van toepassing zijn dit event.
     
    Laatste bewerkt: 1 Juni 2017
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  2. Boerinneke.01

    Boerinneke.01 Junior expert

    Dit klopt de ambachtsproducten werken hier niet.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    In de levels van de bomen zit ook de fruitpannenkoek. Deze geeft 1 extra oogst. Met 200 kwartveldjes is dat maximaal 3x oogsten in 12 uur, is 600 extra oogst. Als je dus 3 dagen uitkiest dat je de fruitpannenkoek gunstig kunt gebruiken, moeten de bomen haalbaar zijn. Hiervoor hoef je niet extra te oogsten. Alleen maar in de goede volgorde in te leveren.
    Ik heb de watersalamander nog niet op mijn hoofdaccount, wel op de andere. Maar dat is dus wel 8x kort gewas extra oogsten. Ik betwijfel dus of ik dat ga doen. Zeker proberen, maar dan toch maar de wolkenrij en de bomen.
    Doordat we eerder een heel veld kunnen gebruiken en van beide gewassen ook een redelijke voorraad krijgen uit de quest, denk ik dat de stal ervoor wel te doen moet zijn.
    Het laatste level boeit me niet zo. Dan liever eerst de wolkenrij. Nog 6 extra is nog 10 oogsten extra, terwijl ik er maar 4 per etmaal verwacht te doen op gunstige dagen.
     
    eevee60, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Volgens mij kan je het beste werken met grote velden en aanvullen met halve en kleine. Ombouwen naar kwart velden heeft geen zin. Zo kan je meer inleveren en met minimale hoeveelheid zaaien. Een heel veld levert 5 op minus de 1 investering, dus 4 per veld. Vier kwartveldjes leveren ook 4 op. Half veld levert 2 netto op. Blijft hetzelfde of zie ik iets over het hoofd?

    PS
    Met pannenkoek wordt het natuurlijk wel interressant om met kwartjes te werken. Maar ik koop geen manden, dus moet ik tot morgen wachten.
     
    Laatste bewerkt: 1 Juni 2017
  5. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Als ik het goed begrijp moet je de fruitpannekoek kopen ??
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  6. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Of bij het questevent waar je vanaf morgen kunt inleveren
     
  7. boerinpetra41

    boerinpetra41 Actieve auteur

    ik ben er ook aan begonnen leuk dat het zonder hulpmiddelen is
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De fruitpannenkoek werkt alleen op de mais, en zou ik dus pas inzetten op het moment dat je het veld maximale grote hebt en 3x mais binnen 12 uur kunt oogsten op kwartveldjes.
    Ik maak eerst het veld groter, als ik dan op de nacht uitkom zaai ik eerst mais en overdag wanneer het uitkomt de rozen voor de eventquest, dan kan ik de dag daarna nog wel eens de fruitpannenkoek inzetten. Wanneer je geen mandjes koopt, heb je er toch maximaal 3 tot zaterdag, dus kun je ze beter inzetten op het moment dat je ze zo goed mogelijk kunt gebruiken dan zo snel mogelijk.
     
  9. 1974birdman

    1974birdman Forum-overlever

    ik had de fruitpannekoek nog niet bestudeerd dus bedankt voor de tip ik ben nu ook bezig om het veld te vergroten en vanmiddag komt de extra quest dus dan kan ik de velden versneld vergroten
     
  10. moppeltje

    moppeltje Forummeester

    Klopt het dat de kwart veldjes maar 2 x oogst geeft ???
     
    eevee60 en mmgorter vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, dat klopt. Het ene zaadje dat je erin hebt gestopt, plus het zaadje dat je bij het oogsten krijgt.
    WAC etc. werkt niet op deze akker, dus het heeft eigenlijk geen nut om op kwartakkers te werken, behalve als/wanneer je een fruitpannekoek activeert. De fruitpannekoek kan je verdienen bij de quest die vanmiddag om 2 uur live gaat, of kopen in een mandje. Maar de fruitpannekoek is niet verplicht voor het event.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En als aanvulling: deze werkt alleen op de mais, niet op de rozen. Dus eerst het veld compleet maken, daarna pas rozen inleveren in de eventquest en de fruitpannenkoek pas activeren wanneer je binnen 12 uur 3x mais op kwartveldjes kunt oogsten.
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  13. riamariska

    riamariska Junior expert

    leuk maar niets werkt nog ik krijg geen eventgewassen ik heb eerst gekeken of het klokje aan was en die was aan dus lange gewassen geoogst maar niets gekregen geen dropitems dus voor niets lange gewassen erop gezet?????
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Helemaal voor niets. Dit event is gisteren al begonnen, en op de plaats op de landkaart waar een caravan staat. Daar moet je de eventgewassen verbouwen. Als je voldoende chocoladerozen hebt, kun je het land uitbreiden. Alleen op dat veld zie je de eventgewassen. Met de mais kun je de prijzen verdienen, maar het land niet groter maken.
    Vanmiddag om 2 uur is er een eventquest bijgekomen in de coöperatie. Als je daar gewassen en boomvruchten inlevert, heb je gelijk een betere startvoorraad gewassen en kun je het land gelijk al groter maken.
    Succes.
    De spiezen komen dus ook alleen van dat veld.
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  15. willemdicks

    willemdicks Forumbeginner

    Hebben jullie gezien, dat de grote uitdaging zit in de spiesen?
    Per molenproduct heb je er 16 nodig.
    De spies komt als dropitem EN BIJ ELKE FOK.
    Ik ben bang dat het weer lots of superfood gaat kosten(!)

    boerwimmels/willemdicks
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is dus handig om je buren al te laten weten dat je graag spiesen wilt als je het papier van de vorige quest bijelkaar hebt.
    Aan de andere kant, ik heb nu 33 spiesen, dat is inclusief de 16 uit de eventquest, maar dan zou ik iedere dag 1 molenproduct bijelkaar hebben. Misschien komt er nog iets meer met de mais s'nachts.
     
    eevee60, mmgorter en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  17. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Moet eerlijk zeggen dat ik meer geneigd ben de quest te doen dan te gaan voor de wolkenrij.
    Ik zie wel hoeveel spiesen ik kan maken in de molen.

    Zal waarschijnlijk ook wel alles willen:p

    Dat carnavalsevent maakt me hebberig xD
     
    eevee60, mmgorter, .babouska. en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Wat hebben ze het weer MOOI gemaakt! En ik vind het een leuk event, wel druk twee tegelijk, maar ik zie wel hoe ver ik kom.
     
    eevee60, mmgorter en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Is er al iemand klaar die het hele veld vrij heeft gespeeld zonder het kopen van mandjes????
    Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :p
     
    DarkDevilDude, eevee60 en mmgorter vinden dit leuk.
  20. Sabine

    Sabine Gevorderde

    ja hoor, het hele veld is vrij zonder mandjes. Elke keer de choc op 0 dan vult hij automatisch aan, scheelt altijd + quest
     
    eevee60, leni1955, mmgorter en 1 ander persoon vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.