Praatgroep - Kitty's klant

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 19 Februari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Stel je speelt ongeveer 22 uur:
    Kort gewas kan je dan 4 keer zaaien, opbrengst is 4 x 1 = 4 (kwartveld), met wac 4 x 3 =12
    met water en mest 4 uur
    Middel gewas kan je 3 keer zaaien, opbrengst is 3 x 2 = 6, met wac 3 x 4 = 12
    met water en mest 5 uur
    Lang gewas kan je 2 keer zaaien, opbrengst is 2 x 3 = 6, met wac 2 x 5 = 10
    Met water en mest 8 uur

    Met water en mest zeg in 24 uur:
    kort is 4 uur, met wac 6 x 3 = 18
    middel is 5 uur, met wac 4 x 4 =16 of 5 x 4 =20
    lang is 8 uur, met wac 3 x 5 = 15

    Met kort overdag en lang 's nachts heb je 3 x 3 = 9 plus 1 x 5 =5 totaal 14 per etmaal per kwartveldje, de verschillende gewassen voor de drankjes werken dan misschien nadelig ? :(

    Als je om de 5 uur kan oogsten, lijkt het me dat je ver komt met het middelste gewas, 16-20 stuks, minder gewas en drops nodig per molenproduct.

    :D En voor de werkende mensen is het lange gewas ook niet slecht, met als voordeel dat je genoeg (?) drops hebt. Als je dit strak speelt, moet je de wolk kunnen halen ruim voor het einde.
    Misschien is 8 uur ook te doen voor spelers zonder knechten ?


    8) Dit event valt echt reuze mee als je beide velden open hebt gespeeld. Misschien het beste om 1 gewas te kiezen en niet de weg kwijt te raken met mixen.
     
    Laatste bewerkt: 19 Februari 2020
    boermars, jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Lange gewas met water en mest duurt met de rune uit de boom nog net geen 8 uur dus kan 3 keer per dag
    geeft op 2 volledige velden 2020 gewas
    dat is per dag 6000 gewas
     
    -freedom5555- en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    klopt helemaal !!
    Goed te doen toch? Mits je beide velden open hebt.
    Probleem zal wel liggen bij de drops, maar tijd genoeg om die binnen te halen met lang gewas.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Jep goed te doen en rustig 3 keer per dag dat is wel eens anders op vm veld
    en als gewas binnen is........
    dan kan je met alle vm versnellers ook makkelijk drops binnen halen

    en als ik nog een oogstbonusje draai wordt het nog leuker.
    Heb al weer ruim 100 groene draaien staan en nog berg kistjes te openen
    en nog 130 party die mogen met 2 events tegelijk wel terug naar 50 :oops:
     
    boermars, jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  5. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik denk dat er maar weinig spelers elke keer precies om de 8 uur kunnen oogsten, ik in ieder geval niet -.-
    maar inderdaad het eventgewas is te doen......
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga het event op één veld spelen, met lange gewassen. Dan duurt het wel wat langer, maar dan hou ik nog een heel veld over voor de achterstallige quests :D En door me te beperken tot één gewas spaar ik supermest uit voor het vermeerderen, ook niet onbelangrijk met het kruidenevent in het verschiet.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier van me 2 vollemaan velden 140 di's gekregen ( 2 keer 70 stuks), eventgewas staat erop nu eerst maar eens kijken hoe dat dropt
     
  8. Kaatje344

    Kaatje344 Forumleerling

    waar kan ik de rune groeispurt vinden? ik heb al in de boom der wijsheid gekeken maar ik zie hem niet
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2020
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  9. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier 112 drops gekregen , dat valt me mee . Ik wist echt niet hoe ik het volle maan veld weg gezet had .
    Grappig de gewassen hebben ieder een andere opbrengst vandaar dat je bij de roze meer drops in moet leveren. Dat had ik gisteren niet gezien toen ik de faq had gelezen
     
  11. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    De groeisport zit net naast de honingraat, net onder het driehoekje.
     
  12. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Dat geeft niet hoor, als je er een paar uur naast zit dan nog haal je alle gewassen binnen.
    Denk dat veel spelers ook moeite hebben met iedere 4 of 5 uur oogsten. ;)
     
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier gaat om en nabij 22:00 het lange gewas op kwartjes
    Tot die tijd gooi ik er een berg sm op :wuerg:
     
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb becijferd dat je op één veld de rij ook nog kunt halen, al moet je dan wel strak oogsten. Dus op twee velden moet het inderdaad totaal geen probleem zijn, ook niet als je er af en toe een paar uur naast zit.

    Ik speel op één veld, met lange gewassen. Op het andere veld ga ik wat quests wegwerken die (S)SM opleveren, ter meerdere eer en glorie van het kruidenmysterie xD
     
  15. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik vind het maar ingewikkeld met allemaal verschillende hoeveelheden gewas hoor.
    Ik ga nu even uit van de gegevens hierboven en kijk dan even naar de drops.

    Met het korte 18... is met 3x 25 drops dan dus. Het paarse gewas. 75 drops nodig voor 18 gewas 3 oogsten kwartveld
    Met de middelste 20 is dan met 5x 22 drops. Het groene gewas. 110 drops voor 20 gewas """"...
    En de langste 15... met 3x 28 drops. Het roze gewas. 84 drops voor 15 gewas.....

    Dus dan kan je beter 3x kort neerzetten, dan 3x lang? Bijvoorbeeld uiteraard.
    Eh... wacht even hoor... ben ik nou appels met peren...? Dit kan niet kloppen toch? Bliep-bliep.
    Is de laatste farmerama-handytool al uit? :wuerg:
     
  16. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Ik zou me niet te druk maken om de drops. Als je al het gewas bij elkaar hebt, kan je de "gewone gewassen" gaan zaaien, daar werken het griezelwild weer op. Dan krijg je vanzelf de drops wel binnen voor het einde.


    Een berg? met grote velden is dat heel ruim genomen 2 oogsten met suzi en supermest, ergens max 160. hangt af van hoe je de velden kiest. Is goed te overzien toch? En zelfs dan heb je een lading aan gewas over, dus met slim spelen kom je met stuk of 40-50 ook uit.
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2020
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    hier halve akkers gedaan
    Al 18 van die flesjes gemaakt
    Ik vind dat de drops best wel goed vallen
     
  18. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ja drops vallen mee, wordt een lekker snel event zo.
    Genoeg tijd om nog wat aan de quests te werken. :)
     
  19. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik kijk iedere keer welk gewas eer het handigste uitkomt met de tijd. In de nacht dus sowieso de lange erop, overdag afhankelijk van wanneer ik tijd heb voor de volgende oogst.
    Voorlopig 9 flesjes gemaakt.
     
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb er nu vier gemaakt van dat ene veld, maar de komende dag zal het wel iets harder gaan want ik draaide net een 100% xD
     
    pipelepo en gelderblom vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.