Praatgroep Kerstdagen (Event 22 -28 december)

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 December 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Dit gaat een pittige klus worden denk ik zomaar vooral omdat het gewas maar 25 ep oplevert dus de drops mogen wel behoorlijk hoog afgesteld worden om dit te kunnen halen. Dit noem je ook wel blij maken met een dode mus.;)
    Inderdaad eerst maar voor de wolkenrij en de rest zie ik dan wel.
    Maar ik ga ervoor.
     
    Daxter1966, sproetje06, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Sinds 2 dagen kan ik de rozenbottels zaaien, dus deze gaan erop voor de nacht. Hopelijk geven die morgen een goede start voor de drops. Verder ga ik ook eerst voor de wolkenrij en daarna stallen en stekjes. Zie wel of ik het event kan uitspelen, gezelligheid gaat voor op het spelletje :)
     
    Daxter1966, bepsels, sproetje06 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Leuk heb er zin in. Jammer dat het 9 uur duurt het gewas. Ik ga dan ook eerst voor de wolkenrij en sieritems. Scheelt dan toch weer
     
    Daxter1966, rikmark, kimmie2012 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Die 25 ep is per kwartakker, dus 100 ep per grote akker.
    Ter vergelijking: broccoli duurt 16,5 uur en levert 100 ep per grote akker, dus op de farm is het eventgewas een stuk beter. Op Baha is het eventgewas is iets slechter dan gewoon gewas.
     
    hildemarc, rikmark, sproetje06 en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    JEEEEEEEEEJ meer drops vanwege de kerst!!!!
     
  6. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    gelukkig een langdurend gewas, hoef je met de feestdagen niet constant naar de farm om te oogsten.
     
    beereekhoorn, bepsels, sproetje06 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. FarmerJuline

    FarmerJuline Regelmatige auteur

    ook ik ga het proberen, ben morgen en vrijdag vrij, dus een goede start moet ik al kunnen maken ;) En met kerst dan maar de hele lange gewassen zetten, voor de DI.

    Ik wil deze keer ook eens een goede start maken met de DI. Wat raden jullie aan? 20-uurs bomen? En geen xxl? Stallen eraf halen en al een lang gewas planten. Anjers?
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor de beste start geen xxl-bomen, en zoveel mogelijk 20-uurs bomen. Anjers met water (zo duur is water niet) doen er 15 uur over.
    Morgenmiddag om 14 uur start het event, dus voor 11 uur vanavond hoeven de stallen er niet af.
    Persoonlijk ben ik gek op stallen, dus ik zet de stallen op met de meeste ep (allemaal meer ep dan de anjers).
     
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik adviseer je vandaag voor 18 uur alles vol te zetten met 20 uurs bomen (dus geen xl of xxl). Als je niet genoeg bomen hebt, kan je bijvoorbeeld goedkope walnootbomen bijkopen.
    Voor eventuele overgebleven akkers je allerlangste gewas (dus als je langer hebt dan anjers, dan het langere gewas). Alles op kwartakkers, voor een grotere hoeveelheid drops (van 4 kwartakkers kunnen meer drops komen dan van 1 grote akker).
     
  10. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    En ik adviseer je juist niet alles met die 20 uurs bomen neer te zettenxD
    Sinds dat bomen neerzetten gedoe is in gevoerd komen bij mij de DI juist slecht...
    Hofje maakt dus tegenwoordig weer lekker ouderwets een mixje....zooitje bomen , zooitje stallen, zooitje kwartakkers...

    En tis en lijkt een leuk gebaar...de DI random gedoe hoog afstellen....maar ze hadden ook gewoon de helft aan DI kunnen vragen8)
    en ruim 17000 ....9 uurs gewas....allememachies:(....Hier er nog is even over nadenken doet:wuerg:
    Maar veel succes voor iedereen die er voor gaat:)
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ongeveer 18000 eventgewas met 3000 per keer is dus ongeveer 6 oogsten. Met 3 oogsten per etmaal, in 2 volle dagen te spelen.
    Ik denk dat ik dus de bomen weer laat staan.
    en dat gemixte zooitje doe ik dus ook. Geen kwartakkers, vreselijk met de hand, en geen gewassen op Farmerama. Ik ben gek op de stallen.
     
  12. GI-Frank

    GI-Frank Gelegenheidsauteur

    Hallo, ik zie het niet staan, misschien lees ik er overheen hoor, maar kunnen we op alle velden het eventgewas zetten?
     
    blackscorpion64, daisy17858 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  13. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Coco dank je:) ....eeuwig en altijd even de feiten op een rijtje zetten...Zo blij mee:)
    6x oogsten dat moet wel lukken bij Hofje...
    Hmmm en toch ....Vind erg veel... voor spelers zonder knechten ...ist geen kerst...meer kerst voor BP van de knechteverkoop enzo..
    maar dat mag ik vast niet denken:oops:

    Ja dat kan....
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Lange gewassen, dus 3x per dag oogsten, dat moet zonder knechten ook nog ongeveer te doen zijn. Met een 4-uurs gewas is dat een stuk beroerder. En met 2x per dag oogsten, moet je ook een heel eind komen, als de drops maar ruim genoeg zijn afgesteld.
     
    blackscorpion64, daisy17858 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  15. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    bah 9 uurs gewassen.......
     
    blackscorpion64, daisy17858 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  16. FarmerJuline

    FarmerJuline Regelmatige auteur

    hahahaha heerlijk die verschillende adviezen :pIk ga ook voor een mixje, denk ik. Ik ga mijn korte stallen eraf halen en de 20 uurs bomen laten staan. En mijn lange stallen mogen dan ook blijven staan.
     
    Laatste bewerkt: 21 December 2016
    blackscorpion64, sproetje06 en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je leest er inderdaad overheen, en ik over deze vraag. Je kunt op alle velden eventgewas zaaien en overal komen drops en de drops komen overal uit.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  18. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Ik laat altijd mijn bomen staan. Dieren heb ik nu nog staan, maar tijdens het event gaan ze eraf totdat ik alle gevraagde eventgewas bij elkaar heb. Voor vannacht zet ik de trosgierst. Bij mij komen de drops dan beter dan wanneer ik allemaal 20-uurs bomen neerzet.
     
    blackscorpion64, sproetje06 en daisy17858 vinden dit leuk.
  19. Tuintje57

    Tuintje57 Forum-expert

    In het regenwoud zet ik altijd bomen waar ik de TEP items weg heb gehaald.
    Voor de rest gewoon het hoogste gewas, brengt mij het meeste aan drops op, is mijn ervaring.
    De fabrieken laat ik wel staan.

    P.s. De winter is vandaag begonnen.
     
  20. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Reageer ook maar even;)
    Ik denk dat je het gewoon uit moet proberen.
    Bij mij leveren de bomen meer op als de trosgierst, bij anderen hoor ik andere verhalen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.