Praatgroep - Kerstavond 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 19 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nog even en we hoeven helemaal niets meer te doen. xD

    Lekker luieren in de stoel bij de open haard en natuurlijk de mooie kerstboom met rode ballen. Cadeautjes onder boom, wat wil je nog meer. We krijgen mooie cadeaus bij de Adventkalender, nu weer mooie prijzen en ook nog prijs bij de cadeautjes uitpakken. :music:
     
    daisy17858, LadyFamerieke, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Daarom sta ik dus een uur eerder op, haha. Maar eens hoor, als je dan net een 24-uursdienst hebt houdt het op. Ik geloof alzeleven dat ik het dan zou zoeken in hulp: dat mijn man of zoon een keer voor me oogst of zo.

    En dit is ook de reden dat ik zo blij ben met dit langdurige eventgewas: daar kan ik net omheen werken. Een eventgewas van vijf uur heb ik geen reet aan, dan staat de boel net vier uur te verpieteren.
     
    eevee60, -Coco1968- en Daxter1966 vinden dit leuk.
  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    En toch bent Hofje niet blij ...:(
    Wordt nu dubbel gestraft omdat Hofje niet elke dag kan/wil spelen ...
    Zal niet te veel erover zeggen /schrijven ..omdat men op dit forum het als verrassing wil houden...
    Maar als je wilt weten ..kun je de post nr 20 in dit draadje van thea1963 even lezen die verwijst naar duitse en engelse forum..
    Dat je dus dan echt elke dag moet inloggen en geen andere dingen kan gaan doen ..daardoor loop je nu van alles mis..
    En dat ..dat vind ik niet kunnen .. maar goed Hofje zal dan wel weer als zeur en gezeur gezien worden:music:
     
    hwjstolwijk vindt dit leuk.
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ja minimaal 21 dagen per maand bij bommel langsgaan en iemand die 4 weken geleden is begonnen met spelen heeft er ook niks aan :oops: xD

    (En maar hopen dat een speler ze niet heeft geruild met het ruil-event :wuerg:)
     
    LadyFamerieke, Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou ja, je kunt toch even inloggen, je prijs ophalen en wat anders gaan doen? Ik snap het probleem niet zo.
     
    LadyFamerieke en eevee60 vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Het hele jaar ...elke dag "moeten" inloggen ...Het hele jaar inloggen ...dus..
    Je kan geen dag of meerdere overslaan ...dus als je ..

    Op vakantie bent ??
    In Ziekenhuis beland ??
    Ziek bent al is het thuis ??
    Internet provider doet het een dag of wat niet ??
    Je PC/Lappie stuk is ??
    Verhuizen en geen internet tijdelijk beschikbaar ??

    Jammer maar helaas ...geen mooi einde jaars/kerst kado ...
    Terwijl je al jaren en jaren of gewoon een trouwe speler bent :eek::oops:
     
    hwjstolwijk, LadyFamerieke en rikmark vinden dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Jemig... het is maar een spelletje. Ik ben ook wel eens enorm veel cadeautjes en missies misgelopen in FV2, toen mijn zoon ineens in het ziekenhuis terechtkwam. Ik kon me er niet druk over maken eerlijk gezegd. Over die cadeautjes dus, om misverstanden te voorkomen.
     
    eevee60, -Coco1968- en HofvanDromen vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat snap ik ..om het spel je niet druk maken ..wel om je zoon :)
    Hofje houd er gewoon niet van ..dat het spel ..zo veel voor mijn gevoel dan he ..dat het ook duidelijk is..
    moeten en verplicht aan het worden is ...

    En verder laat maar ... Denk dat hier er na ruim 7 jaar er een beetje..beetje veel de rek er uit is...:wuerg:
     
    hwjstolwijk en snietje1 vinden dit leuk.
  9. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Jullie spreken we in raadselen hoor!:wuerg:
    En ik weet ook niet waar ik moet zoeken op het Engelse forum :eek:
     
    eevee60, Daxter1966 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Sorry babouska ....ik ga geen linkje neerzetten ..of daad werkelijk het bij naam noemen
    dat zal mij niet in dank worden afgenomen ben ik bang...:oops:

    Wat ik wel mag zeggen denk ik...op engelse forum simpel..
    Gewoon net als bij ons de OA ...en dan daar de laatste geposte dinges aanklikken ...

    En daar laat ik het voorlopig bij :music:
     
    eevee60 en .babouska. vinden dit leuk.
  11. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het topic heet ''Christmas Community Gift'' :)
     
    eevee60, Daxter1966 en .babouska. vinden dit leuk.
  12. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Bedankt! :inlove::inlove:
     
    eevee60, Daxter1966 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  13. Infinity

    Infinity Global Team Leader Team Farmerama NL

    Ik wens iedereen fijne feestdagen en hopelijk kan iedereen genieten van zijn of haar familie. Tevens wens ik iedereen een mooi uiteinde en de beste wensen voor 2018! :D

    Groetjes, Danny
     
    schaapje52, LadyFamerieke, -mikmak- en 9 anderen vinden dit leuk.
  14. rikmark

    rikmark Forum freak

    Kom net binnen dus nog geen tijd gehad om alle pagina's door te lezen, er stond makkelijk event maar zag ook ergens staan maar op 3 velden te spelen.....en dan duurt het gillende gewas xDxDook nog 9 uur :wuerg: pffff....maar we gaan het zien. Ik ga weer duimen dat de drops goed uit de grond komen.

    Iedereen heel veel succes.
     
    schaapje52, eevee60 en boermars vinden dit leuk.
  15. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    lijk mij een leuk event niet al teveel werk

    dus tijd genoeg voor een borrel en een hapje;)
     
    eevee60 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  16. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Toch met al die jaren dat ik speel een keertje aan je vragen: waar kijk je voor de waarde van het product, want tegenwaarde in de schuur is absoluut niet in verhouding met prijzen op de markt?
    Komt misschien dom over van iemand die ook al jaren speelt, maar ben nooit zo actief op de markt en zou dat wel willen worden. Ben nu alleen bang dat ik te duur koop of te goedkoop verkoop.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    In de schuur kun je de (tegen)waarde terugvinden van je gewassen/dieren/vruchten etc.
    Dit is de waarde die gebruikt wordt wanneer je bijvoorbeeld bij een event een bepaalde waarde moet inleveren. (Edit: en ook bij de quest veeteeltbeker.)

    Het loont wel de moeite je daar een beetje in te verdiepen.
    Zo kost hier bijvoorbeeld een papegaaienveer op de markt 4000/5000 bd en heeft een tegenwaarde van 1864.
    Honing kost hier op de markt 3100 bd, en heeft een tegenwaarde van 740.

    Dus is het bij mij veel gunstiger om papegaaienveren te leveren.
    Vooral bij dieren kan je voor bijzondere verrassingen komen te staan. Er zijn een paar dieren die enorm hoge tegenwaardes hebben. Die zijn ook duur op de markt, maar toch veel voordeliger om in te leveren bij een event/in de beker.
     
    Laatste bewerkt: 21 December 2017
    rikmark, eevee60 en kakelot69 vinden dit leuk.
  18. Leo.netten

    Leo.netten Teller


    IK handel veel en dan werk ik met lijsten ik heb ruim 2.4 miljard aan bd dus dat is gemakkelijk praten.
    Ik verdien het meest aan boomvruchten de nieuwe boomvruchten verkoop ik altijd, tot dat ze minder als 1000 bd op brengen.
    Verder verdien ik ook veel met fokdieren kopen en verkopen hoewel dat een beetje moeilijke handel is.
    Dieren verkoop ik alleen tijdens een fok event omdat het voer vaak duurder is al het dier.
    Kocht vanmorgen kamelenvoer voor ruim 8000 bd terwijl de kameel 7000 kost dus dat schiet niet op.
    Nog even opmerken dat er 40 markten zijn en er per markt ook nog eens grote verschillen zijn.
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het gaat dus inderdaad om de tegenwaarde in de schuur. En die is inderdaad niet in verhouding met de prijzen op de markt.
    Hoe beter je de prijzen uit de schuur kent, hoe gemakkelijker is het om te weten wat je het beste kunt kopen op de markt, en wat je het beste kunt inleveren bij events/questen waar je een vrije keuze hebt.

    Lange tijd waren papegaaienveren onder de waarde, maar het laatste half jaar ook niet meer. Verder zijn alle boomproducten veel goedkoper in verhouding, dan de producten die je met een werkstal moet maken. Vandaar eerder mijn opmerking om op te letten dat je maximaal 10x de waarde betaald. Als het voor 3x de waarde wil lukken, zoals farmermikkie aangeeft bij de papegaaienveren, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen. o_Ok al heb je voldoende voorraad, kun je dan toch beter papegaaienveren kopen en inleveren dan kleurpaletten of truffels oid in te leveren. Met de nieuwe questen is het interessant om die producten te verkopen die daar gevraagd worden, als je zelf die questen niet graag eerst wilt doen. Over een paar maanden zakken die prijzen wel weer. Producten verkoop ik verder nooit.

    Voor events waar je voor boomfruit kunt kiezen, is dat vaak het meest interessant. Dat is de goedkoopste productgroep, als je vaak de markt afstruint kun je zelfs nog onder de waarde kopen, al koop ik die op tot 1,5x de waarde in de hoop weer voorraad op te bouwen voor het oogstfeest volgend jaar. Net als Leo verkoop ik boomfruit wanneer ze boven de 1000 BD zijn.

    Bij de fokdieren zijn de dieren die uit de wolkenrijen en reuzestallen komen vaak duidelijk goedkoper, en bij de dieren bijzondere dieren die al lange tijd niet voor een quest worden gevraagd. Maar dat is echt een lastige groep. De dieren uit de mysterieuze stallen verschillen heel erg in waarde in de schuur. Een tegenwaarde van 450 mag natuurlijk meer kosten dan een tegenwaarde van 120.
    De voerprijs moet je dan eigenlijk ook nog in de gaten houden. De neonstallen zijn vaak wel interessant om op te zetten, die zorgen voor veel tegenwaarde, ook al zijn de dieren vaak niet zo veel waard. De honden zijn vaak ook een goede keus, die zijn nog altijd 450 waard en door de gekleurde stallen (en neon) vaak niet zo duur op de markt. Ik probeer deze groep op te kopen tot 5x de waarde en verkoop niet voordat ze 10x de waarde opbrengen.
     
    snietje1, eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. boermars

    boermars Forum-hertog

    ik kan het redelijk volgen, maar die beker aan het einde niet.......is dat in de boom der wijsheid.?
    en ander vraagje off topic: hoe zie je in welke markt je zit?
     
    eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.