Praatgroep - Kerstavond 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 19 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    ZilverProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 5.0004.100 EP
    1.500 BD
    1 Ster
    25 Engelenbloem
    3 Supervoer
    13
    GoudProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 10.0008.400 EP
    3.100 BD
    2 Sterren
    100 Engelenbloem
    5 Supervoer
    13
    DiamantProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 30.00027.000 EP
    10.000 BD
    3 Sterren
    300 Engelenbloem
    10 Supervoer
    13
    6ZilverProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 10.0007.400 EP
    2.800 BD
    1 Ster
    10 2017Kerstbal
    1 Knechtencoupon (3h)
    13
    GoudProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 20.00014.000 EP
    5.300 BD
    2 Sterren
    25 2017Kerstbal
    2 Knechtencoupon (3h)
    13
    DiamantProducten (farm/baha) met tegenwaarde van 40.000

    Uit de FAQ.................
     
    daisy17858, Borkie, BoerAnnelies en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het is al gelukt, met een mix van eieren, melk en honing. En nou niet zo stom wezen om als een gek te gaan bakken xD .

    Met dank aan de twee gulle gevers van een lentekrans (ik was die dingen echt in no time kwijt haha)
     
    daisy17858, Borkie, Daxter1966 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. john-j

    john-j Forum-hertog

    Ik ben het met je eens.
    ik zou het fijn vinden als er minder event zouden zijn dan kun je tenminste iets opbouwen.
    En je word bijna gedwongen om elk event mee te doen omdat ze in elk event wel iets doen wat ik dan niet heb bv een boom.
    Ik ben elke keer de boerderij compleet aan het ombouwen dat begint me af en toe de keel uit te hangen.
    En ik doe ook alles nog zonder knechten dus kost het nog meer tijd.
    mvg john-j
     
    daisy17858, Borkie, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Maar je bouwt ook op tijdens de events. Zo heb ik tijdens het vorige event genoeg rozen verzameld om eens flink te kunnen gaan veredelen, en tijdens het fokevent heb ik best wel veel BD verdiend met mijn overtollige geitjes, en een wolkenrij gewonnen die me nu in staat stelt om te leveren voor de bomen van de ondersteunende quest. En tijdens een event level ik ook veel vaker dan wanneer ik geen event speel.

    Dat ombouwen is wel een dingetje, dat heb ik ook regelmatig met de hand gedaan en dat is inderdaad een rotklus. Om nog maar niet te spreken van het oogsten, zaaien en water geven van 588 kwartveldjes :cry:. Gelukkig heb ik nu een paar blijvende quests op het punt dat ik ze alleen nog maar hoef te leveren, met als beloning 12, 24 of 36 uur alle knechts. En ik heb wat coupons op voorraad.
     
  6. Betsy64

    Betsy64 Forumleerling

    Aangezien ik thuis alles in de kerstsfeer heb nu ook hier de boom versieren. Leuk event, ik heb er zin in!!:inlove:
    Gezellige kerstdagen iedereen! :D
     
    daisy17858, janniekwak en eevee60 vinden dit leuk.
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Het plaatje bij de quest laat ook papegaaienveren zien, dus lijkt me van wel.
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, daar zijn ze dan. De engeltjesbloemen en rode kerstballen. :music:

    Leuk event weer met mooie prijzen, alleen die tijd, pffff 9.30 uur. Maar goed, met deze drukke dagen is het misschien wel fijn met zo'n tijd van het gewas. Hier nu alles maar weer vol zetten en ja ik doe het dit keer op halve veldjes. Kijken of dit weer beter dropt.

    Iedereen veel succes met het event en veel speelplezier. Schaap begint zoals gewoonlijk morgenavond pas en kan dan alleen zaaien en dan vrijdagavond weer oogsten. Moet ik dan gelijk maar beginnen met een ander lang gewas of dan toch maar eventgewas zaaien?
     
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dat is een moeiijke vraag
    Ik zou bijna zeggen lang gewas of bomen van 20 uur
    Maar we weten niet hoe goed het event gewas de drops gaat geven

    Maar ik zeg iets zaaien voor de drops
     
    daisy17858, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik zeg net als miekje je langste gewas of bomen van 20 uur.
    Je kunt ook nu bomen van 20 uur zetten, die oogst je morgen en laat je dan nog een dag staan.
    Daarna kun je dan 's nachts ook eventgewas zaaien, omdat het zo'n lekker lang gewas is
     
    daisy17858, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank jullie wel. Ik heb nu bomen staan op de hoeken en rondom, daarnaast nu weer rozenbottels gezaaid op halve veldjes. Morgenavond dan weer rozenbottels zaaien en laat ik de bomen ook nog staan. Gaat goed komen. :music:
     
    Daxter1966, -Coco1968-, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zit er ongeveer hetzelfde voor als jij (dat stomme werk ook). Ik zet er morgenavond 25 op op grote velden met WAC, sm, Susi's en water en dan zet ik de opbrengst op kwartveldjes met water voor de volgende ochtend. De rest van de velden zet ik dan op met rozen, die heb ik een beetje veredeld dus die zijn dan ongeveer tegelijkertijd klaar. Dan vrijdagochtend oogsten dus (met de hand dus half uurtje eerder opstaan), en dan kan ik mijn eerste volledige event-oogst klaar zetten. Met eventgewassen ga ik door tot ik genoeg heb, en dan ga ik over op rozen. Allemaal met de hand dit keer, want met de kerst en de twee dagen daarna ben ik toch vrij. Of ik trap een 1-uurs couponnetje aan als ik in een luie bui ben.

    Edit: met deze werkwijze niet vergeten je WAC aan te zetten, vrijdagochtend. Daar leg ik altijd een briefje voor neer, op mijn toetsenbord :p
     
    Laatste bewerkt: 20 December 2017
    Daxter1966, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. john-j

    john-j Forum-hertog

    inderdaad ook het oogsten en zaaien van kwartakkers is ook zo iets.
    Het begint natuurlijk dat je een event moet ombouwen zoals nu en dat je dan gelijk kwartakkers plaatst ivm de drops.
    coupons heb ik ook wel maar een coupon gebruiken bij een gewas van 9.30 uur is ook zonde omdat je in 5 minuten klaar bent.
    ik ben toch voor minder events.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Daarom spaar ik ook 1-uurscouponnetjes, die gebruik ik oa voor het ombouwen en voor als ik een keer moet oogsten en zaaien en wateren als ik om half zes moet beginnen op mijn werk. In dat laatste geval scheelt het me toch al gauw een half uur klikken xD
     
    Daxter1966 en eevee60 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Waarom op grote velden en met supermest. We krijgen toch uit de quest eventgewas. Ik geloof dat ik ergens hierboven 450 heb gelezen. Is toch zonde dan van je sm, die kan je beter vasthouden voor noodgevallen. Denk ik hoor, maar ik ben zeker geen expert op dit gebied. Ik denk dat ik gewoon een kort gewas zaai en dan later op de avond het lange gewas voor de drops.
     
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh verrek Schaap, je hebt gelijk. Dit ging over mijn ouwe planning, toen ik er nog vanuit ging dat ik al die producten toch niet kon leveren. Maar ik heb inmiddels een hele zooi melk en eieren en honing gekocht, dus ik kan wel leveren. Nou, dat scheelt dan weer een tussenfase he, bedankt dat je me hebt helpen herinneren!
     
    Daxter1966, schaapje52 en eevee60 vinden dit leuk.
  17. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik zet morgen gelijk event gewas en voor de nacht weer event gewas.

    Mooie prijzen:inlove:
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Belangrijk verschil, jij oogst op vrijdagochtend. Dat vind schaap niet te doen voor werktijd. Daardoor kan die een event vaak niet halen.
    Wanneer je morgen moet werken, kun je morgenavond eerst iets opzetten wat je kunt oogsten voordat je gaat slapen, dan eventgewas, en dat de volgende ochtend oogsten en weer zaaien.
    Ik ben er achter dat ik met 10x oogsten op grote velden het eventgewas bij elkaar moet hebben. Dat scheelt een heleboel werk als je niet zo ruim in de knechten zit. Maar dat kost wel veel WAC, ik weet niet of je zo ruim in de BD zit. 5 oogsten op kwartveldjes en je bent er ook. En dan kun je de dagen uitkiezen die je het beste uitkomen.
     
  19. boermars

    boermars Forum-hertog

    ik heb het idee dat het echt makkelijk te halen is, maar neem geen risico hoor.
    Even plannen wanneer ik die bonus er tegenaan smijt, een eventgewasbooster.
    Volgens mij bijhet vorige eventverkregen.
    Gevonden bij consumptiegoedern.

    en bedankt voor de tip dat we eerst het eventgewas moeten inleveren bij de quest in de cooperatie, Dan krijg je er 25 terug!
    groet en suc6!;)
     
    daisy17858, eevee60 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  20. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    En als je dan ook nog fase 5 doet, heb je er nog 425 bij.;)
     
    daisy17858, eevee60, boermars en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.