Praatgroep - Kerstavond 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 19 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Leuk event, en fijn dat deze als makkelijk gekwalificeerd wordt. Kan ik, hopelijk, toch ontspannen de feestdagen in :).
    Ben alleen wel benieuwd hoe de dieren reageren als ze drie keer hetzelfde kado krijgen. Hopelijk kunnen ze ruilen xD.
     
  2. hildemarc

    hildemarc Forum-analist

    Leuk event, ben heel blij met al die cadeautjes:D
     
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Voor spelers die al meerdere jaren spelen zou het idd niet al te moeilijk zijn, maar spelers die de bekers nog niet zo hoog hebben / in de boom zal het geen makkelijk event zijn op 3 veldjes met het hoge aantal di's

    PS: de prijzen van die reto sier-items zijn wel absurd hoog, bijv. voor een oud burencadeau 59 TG :wuerg: xD
     
  4. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Leuk event, inmiddels geprobeerd me goed voor te bereiden.
    Alleen soms, wanneer ik naar m`n questen kijk en zie wat ik allemaal nog nodig heb en moet doen dan wil ik de draad nog wel kwijtraken in wat ik allemaal nog moet doen of nodig heb. Plus daarbij de snel opeenvolgende events die mij bijna geen gelegenheid geven om aan mijn questen te werken. Hebben jullie dat ook en hoe gaan jullie daar mee om ?
    Iedereen alvast veel s6 met kerstEvent ;)
     
    daisy17858, keukendeur64, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Leuke wolk . Ik ga ervoor .De hele lange gewassen passen mij nu wel .
    Er zitten 85 kerstballen in de ondersteunende quest en voor de wolk hoef je maar 12 vakjes te openen . Dan heb je 660 kerstballen en 6000 eventgewas nodig
     
    daisy17858, rikmark, riekje111 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Ik ga proberen tot zondagavond op grote velden te werken en dan te zien hoever ik sta. Ik vind het echt zonde om knechten te gebruiken voor kwartakkers met gewassen die zo lang duren.
     
    daisy17858, snietje1, keukendeur64 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Aan de questes doe ik meestal niet zoveel. Af en toe kijk ik of ik weer wat kan inleveren. Aan boomvruchten wil ik minimaal 3.000 en aan gewas minimaal 10.000 hebben staan. Als dat meer is dan lever ik wel in.
     
    daisy17858, boermars, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Mm ja ik maak me geen illusies dat ik oogsten kan overslaan, het blijft hard werken maar hopelijk minder spannend. Nou ja we gaan het zien, ik ben nog niet veel verder gekomen met de beker in de boom. Misschien wordt het dan toch spannend, o nee :oops:.

    Als ze weer een moeilijk event organiseren weet ik in ieder geval dat ik die beter kan overslaan (met uitzondering van wat kleine prijsjes die soms wel te halen zijn) en verder kan werken aan jammaker en de bekers in de boom.
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ik vang de drops in een mandje watten kennen ze niet stuk :):D
     
    daisy17858, rikmark, riekje111 en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De kwalificatie moeilijk , makkelijk die BP meegeeft gaat meestal niet echt op . Een fokevent die je in een half uurtje kunt afronden krijgt moeilijk en een heel zwaar zaaievent makkelijk mee.
    Om de wolk te halen moet je 660 kerstballen en 6000 eventgewas hebben . Er zitten 85 kerstballen in het ondersteunende event dus als drop moet je nog 575 binnenhalen .Een goede start is dus belangrijk .Levels die de anjers vrij hebben of daaronder zitten kunnen het beste 20 uur bomen zetten . Gewassen boven de anjers , gewas op kwartjes .
     
    daisy17858, rikmark, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ok ja het fokevent heb ik overgeslagen, vooral omdat ik mijn hard bij elkaar gespaarde supervoer niet in een klap wilde opmaken voor een wolkenrij. Maar als je het supervoer hebt, dan is het inderdaad niet zo moeilijk. Het is in die zin relatief ja, het begrip moeilijk en makkelijk.

    Ik heb nog geen anjers, dus dat worden dan de bomen. Ik kan er alleen nog niet drie velden mee vullen. Ik mag blij zijn als ik één veld vol krijg met 20 uurs bomen. Alleen al voor dit soort dingen ben ik blij met al die stekjes. Als het geen nieuwe boom is, dan is het wel een boom waarmee ik komende events beter kan voorbereiden.
     
  12. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je zou natuurlijk een vrachtje bomen kunnen kopen . De walnoot kost 450 bd .
    De boomvruchten die je daarvan oogst kun je weer duur verkopen en dan goedkope terugkopen om je bekers mee te vullen .
    Of walnoten net zo goed droppen als bv mispels weet ik niet want ik zaai door mijn hogere level een heel lang gewas
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik zou bij elk event waar je de wolkenrij niet denkt te halen gewoon voor de sier-items gaan zodat je je sier-tuinen ermee kan vullen zodat je toch wat sneller levelt ;)
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    Een makkie!
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik maak me niet druk om de blijvende quests. Die zijn niet voor niets blijvend. Leuk om iets te doen te hebben wanneer je klaar bent met een event. Dan ga ik dus altijd wel verder met de quests in de coöperatie.
    Daar moet je een eind mee kunnen komen. Van 125 grote velden krijg je 500 gewas. Dan moet je 15x oogsten, dat is 3x per etmaal en behoorlijk op de klok kijken. Met een WAC krijg je al 750 gewas, dan is het 10x oogsten en dus in 5 dagen te spelen met 2x per dag oogsten. Het aantal drops zal net zo hoog zijn als op kwartveldjes, je bent alleen wel langer onder de pannen.
    Nu ik dit zo neerzet, denk ik er hard over om het ook zo te proberen. Op de hoekjes bomen laten staan en de 3 megastallen.
    De eerste 450 gewas komen uit de quest, dus de 10e oogst hoeft niet eens meer alles gezaaid.
    Je bedoeld dus vanaf de rozebottels, daartussen zitten allemaal kortere gewassen, zodat je beter anjers kunt zaaien dan het laatste gewas dat je vrijspeelt.
    Persoonlijk zou ik geen bomen kopen, ik heb op mijn andere account wel alles opgezet wat ik heb, dat is ongeveer anderhalf veld.
    Als ik op dat moment niet gedacht had dat ik morgen toch met kwartveldjes aan het werk zou gaan, zou ik niet hebben omgebouwd.
     
    daisy17858, stien56, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben al lang blij dat Baha niet meedoet. Ik heb nog steeds de kristalwatervallen niet open (het oerwoud sinds een paar uur wel, hoeraaa!) en ik ben er vrij zeker van dat een simpel gebrek aan akkers flink heeft bijgedragen aan mijn slechte resultaten vorige week. En het lange eventgewas vind ik ook fijn. Vrijdag en zaterdag moet ik gewoon werken en dan is het een lekker rustig idee dat er geen engelenbloemen staan te verpieteren terwijl ik sta te strijken xD .

    En voor de rest zie ik wel hoe ver ik kom. Haal ik de wolkenrij dan is dat leuk, haal ik hem niet dan hark ik gewoon toch zoveel mogelijk cadeautjes en sieritems binnen. Alleen de ondersteunende quest gaat een probleem worden: ik heb bij lange na niet genoeg producten. Wel genoeg om twee keer zilver te halen en ik heb ook genoeg fokdieren, dus die bomen gaan in elk geval wel lukken.
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is ongeveer 155 honing voor de hele quest. Misschien lukt dat met een beetje handelen? Je kunt kijken of 1 van de andere boomproducten in verhouding goedkoper is.
     
    daisy17858, eevee60, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik praat inderdaad over de rozenbottels waarschijnlijk omdat ik de gewassen naar tijd heb ingedeeld . Zelf zou ik wel bomen kopen als ik een laag level had omdat er events genoeg komen en ze dan weer gebruikt kunnen worden . De boomvruchten kun je verkopen of gebruiken
     
  19. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ja ik verwaarloos de siertuin de laatste tijd een beetje xD. Waarschijnlijk sinds ik de cerberus aan het rad gewonnen heb. Sindsdien loop ik met een boogje om de tuin, ik houdt niet zo van grommende geluiden geloof ik :eek:.
     
    daisy17858, riekje111, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Of iets van 383 eieren ...had ik zo beetje gedacht :wuerg:
    Hier gaan niet de bomen der op ...die doen het gewoon niet goed hier:(
    Bij andere account haal ik ook altijd goede resultaten met anjers of frambozen...

    Hoe ik in vredesnaam die DI moet krijgen :oops:..je ken nou niet nog een keer lang gewas tussendoor doen..
    9.30 uur ...allemachies...:wuerg:
     
    daisy17858, rikmark, eevee60 en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.