Praatgroep Kerst event feestdagendrukte 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 18 December 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik had 165. Gisteravond zoveel mogelijk opgezet wat vandaag om 2 uur klaar zou zijn. Zijn we naar de kerstmarkt gegaan. Wel een hele leuke dag gehad, en dan maar wat later beginnen. Ik kan de eventgewassen nu precies 1x oogsten en dan zaaien voor de nacht.
     
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Zo, de start is gemaakt.
    De stand is nu: 3857 anijs, 1156 kardemom en 315 drops.
    Ik heb slechts 110 supermest gebruikt, en geen witte onschuld of stol. Wel dankbaar het adventskado van +1 aan het gebruiken nu.

    Ik ga over 4 dagen (als de bonestaakrij met de kastanjepoppetjes weer actief is voor snellere supermest) kijken hoe het gaat met de drops. Dan kan ik altijd nog met veredelde gewassen extra drops regelen, met supermest over de gewassen.
    Vannacht gaan er lange gewassen op, ik denk uien en gember. En dan morgen weer eventgewas.

    Ik vind het wel vreemd dat de kadootjes in de FAQ's in Nederland en Duitsland verschillend zijn. Ik begreep dat er in NL inderdaad Draco stallen gewonnen zijn met de koekjes. Dan vind ik het interessant om na inlevering van het event nog verder te gaan met kadootjes maken. Zonder mysterieuze stallen en mysterieuze stekjes denk ik dat ik niet verder zou gaan.

    Edit: het zijn geen lange gewassen geworden vannacht, vanwege de huisdiertjes morgenochtend. 2 velden met kardemom, 1 veld met narcissen en 2 velden met gember. We zullen zien wat het doet morgenochtend.
     
    Laatste bewerkt: 21 December 2015
    daisy17858 en sproetje06 vinden dit leuk.
  3. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Aangezien het aantal benodigde drops onverwacht een stuk hoger is komen te liggen heb ik zojuist met behulp van veredelde anjers op comfort-velden mijn DI opgekrikt tot 676. Hoef ik me daarom niet meer druk te maken.
    Dankzij de veredeling zijn de anjers meteen klaar.
    Het aantal supermest is dankzij de mammoetbomen nog ruim boven 5800 stuks.
    Voor de eventgewassen verwacht ik ook geen probleem, dankzij de oogstbonus van afgelopen weekend.
     
  4. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier de eerste 40 koekjes ingeleverd. Molen draait weer voor 28 koekjes
     
    daisy17858, sproetje06 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  5. deerman54

    deerman54 Forum freak

    waar staat ergens de melding dat er zaken betreffende gewassen en drops gewijzigd zijn, of is het weer eenzijdig door BP beslist zonder er specifiek melding van te maken. Vind het namelijk niet. ( Staat weer nergens in het vet zwart)
     
  6. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Eindstand dag 1:

    258 drops
    4000 anijs
    400 kardemon (die staan nu op omdat ik er nog maar 400 pas had).

    Dus morgen ochtend kardemon opzetten en dan daarna kan ik koekjes maken, mmmm :D Ben benieuwd!
     
    daisy17858 en sproetje06 vinden dit leuk.
  7. Giegelbakje

    Giegelbakje Forumbeginner

    Ja, dat stoort mij ook behoorlijk, dat er wijzigingen in de FAQ worden gedaan, zonder dat er duidelijk is DAT er iets gewijzigd is, en WAT er precies gewijzigd is. Dat je er een vele pagina's lange draad voor moet doorpluizen kan nooit de bedoeling zijn.

    Overigens is volgens mij de laatste 30 suikerappels niet echt nodig, tenminste niet voor de wolkenrij. Scheelt toch een behoorlijke hap DI (180?) voor wie niet persé alles compleet hoeft te hebben. Of zie ik dat verkeerd?
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  8. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ja jou aantallen kloppen zijn hier al eerder genenoemd
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  9. Alextheman95

    Alextheman95 Regelmatige auteur

    Om half 9 pas kunnen beginnen, maar mbv 300 supermest eindstand vandaag

    Anijs 1531
    Kardemom 1485
    233 DIs

    Ik heb maar gewoon Kardemom en Groene Thee neergezet voor de nacht, de DIs komen redelijk makkelijk uit de grond. Zit na een halve dag alweer op 20% van het benodigde aantal DIs.
     
    daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  10. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    zo ik heb 60 chocoladekoekjes ingeleverd en 20 suikerappels en nog 200 specerijenflesjes in de schuur dus ik ben tevreden voor de eerste dag.Heb wel het mediummandje gekocht mezelf maar een kerstkadootje gegeven.
     
    BoerAnnelies, daisy17858 en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  11. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Mijn eerste Dracostal is eveneens binnen. :)
     
    daisy17858, DarkDevilDude en farmermikkie vinden dit leuk.
  12. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Dat is vreemd. Heb de FAQ nog even doorgelopen, bij mij zijn alle mysterie stallen verdwenen?

    Geen mysteriestallen en mysteriestekjes meer te winnen óf toch wel maar staan ze niet vermeld in de FAQ?
     
    knuffeltje... vindt dit leuk.
  13. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ze staan bij de beloningen van de progressielijn (met de pakjes ervoor)
     
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    En er zijn ook Draco stallen en myst. stekjes te winnen bij het geven van de kleine kadootjes. Dat staat niet in onze FAQ, maar wel in Duitsland (en ik heb gehoord ook in Engeland).
    En in Nederland zijn er ook echt al spelers die 1 Draco stal hebben gewonnen (niet bij de progressielijn, maar bij het voeren van koekjes, terwijl ze nog lang niet ver genoeg waren om de 3 Draco stallen bij de progressielijn te winnen.)

    Eerlijk gezegd, vind ik het nogal een rommeltje dit keer. Verschillende landen hebben verschillende FAQ's. Ik ben dit van BP niet gewend. Een keer een foutje, tuurlijk. Maar dit is erg onduidelijk.

    Edit: Volgens de Duitse FAQ zijn de volgende kado's ook te verdienen bij het inleveren van de losse kadootjes (en volgens de Nederlandse FAQ niet):
    Pinguin: 1 Draco stal, sieritem Snoeper
    Poolvos: 1 gouden banaan, myst. stekje Mekong, sieritem Fruitige Vos
    IJsbeer: 1 gouden banaan, myst. stekje Tortuga, sieritem Berelekker.

    BP: Graag duidelijkheid of deze kadootjes nou wel of niet te winnen zijn.
     
    Laatste bewerkt: 22 December 2015
  15. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik heb nu 78 koekjes ingeleverd. Molen staat weer aan, 23. Ga eerst alle koekjes maken
     
    daisy17858 en knuffeltje... vinden dit leuk.
  16. Lieve

    Lieve Halfgod

    Ben het volkomen met je eens het is rommeltje geworden op mijn papier
    overal de aantallen doorstreept (4 van de 5 recepten klopte niet het aantal zuurstokken en suikerappels)en nu blijken de cadeautjes ook al niet korrekt te zijn
    Dat zijn toch geen vertalingsfouten denk ik dan
     
  17. jopie

    jopie Forumkenner

    ja, die zijn te winnen
    ik heb nu 2 sier-items Snoeper en 3 Draco stallen
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dank je wel, dan is dat duidelijk. En gefeliciteerd met je mooie prijzen.

    Nou nog het verzoek om de Nederlandse FAQ aan te passen, zodat het allemaal weer klopt.
     
    daisy17858, DarkDevilDude en knuffeltje... vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het leuke van deze opzet is dat je altijd leuke prijzen kunt halen, ook al doe je niet alles.
    De wolkenrij met bijbehorende sieritems is in mijn ogen toch wel de hoofdprijs.
    Nu het duidelijk is dat je de sieritems ook random kunt winnen, kun je juist ook voor de wolkenrij gaan en een deel van de andere prijzen laten zitten in de hoop dat je ontbrekende sieritems kunt ruilen.
    Natuurlijk weet ik niet wat deze kerstvakantie wel en niet lukt, maar ik ga gewoon voor alles.
    Op dit moment de velden nog niet eens vol met gewassen, dus nog helemaal niet aan het voeren toe.
     
    DarkDevilDude, knuffeltje... en Daxter1966 vinden dit leuk.
  20. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ik heb de eerste 15 choc. koekjes gegeven en dit waren mijn beloningen:
    BD 2000
    EP 1000
    TEP 2500
    SM 2
    Susi SM 2
    Susi TM 1 en de event-sticker
    De molen staat weer 10 choc. koekjes te maken en ik heb inmiddels 302 DI op voorraad.
     
    daisy17858, DarkDevilDude en knuffeltje... vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.