Praatgroep Kastanjefeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 19 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinc05

    vinc05 Forum freak

    De bonestaak naar 48 uur zou kunnen dan is het even lang als die van de gevorderden die doorspelen voor de top 1000.
    Maar de lijn voor de minder vergevorderde naar 24 uur zal wel erg veel gevraagd zijn.
    Ja N00tje ik denk dat je erg veel moet sparen voor onverwachte uitgaven maar zo te zien in 21 dagen naar level 60 heb je dat goed in de smiezen.
     
  2. graanboer

    graanboer Forumbeginner

    Iedereen die mee gaat doen: SUCCES! Spannend, zo'n moeilijke Quest. Ik ga het proberen, zie wel hoever ik kom. De top 1000 doe ik niet, maar wat een mooie prijzen zeg!
     
  3. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ja en als je aan het rad een fokdier hebt of wat anders niet gelijk verkopen.Alles is een handig om te hebben.
    Knap dat je al zover bent, maar de eerste moet toch te doen zijn denk ik.Daar is ook een mooie prijs mee te verdienen.
     
  4. Liaan

    Liaan Forumleerling

    Dank je wel, ik kreeg een tip om zoveel mogelijk quests in te leveren. En daar ben ik gericht naar gaan werken. En ik verkoop voer op de markt, waar ik weer producten voor koop. Ik heb nauwelijks werkstallen, ik wacht op level 60, dan kan ik de kookpotten maken.
     
    -Nigelle-12 vindt dit leuk.
  5. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Als dat weer gebeurt wordt dit jaarlijkse event wel erg ongeloof waardig en zullen nog meer farmers er niet meer aan deelnemen.
    Maar zeg nooit nooit het is nu eenmaal een rare farm waar de vreemdste gebeurtenissen plaatsvinden.
     
    stien56 en tootje vinden dit leuk.
  6. Boerin1963

    Boerin1963 Forumleerling

    Het zou erg fijn zijn als dat kon, dan kunnen veel spelers het toch halen :)
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat maakt denk ik niet veel verschil uit. Wanneer je nog nooit met de koekoeken gefokt hebt, heb je daar ook geen fokdieren van. De gewone koekoeken, die uit de verschillende stallen komen, hebben geen tegenwaarde, niet voor de dieren en niet voor de fokdieren.
    Er is een groep spelers die de fokdieren wel hebben, maar het de moeite niet waard vinden om ze voor dit event in te zetten, en er is een grote groep die de fokdieren gewoon niet hebben. Met goed opletten kun je nog behoorlijk wat fokdieren kopen voor het dubbele van wat ze waard zijn, maar dan moet je dus wel ongeveer 5 miljoen kunnen en willen investeren in dit event.
     
  8. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    ik ga wel mee doen. ik wil geen lege bonenstaak. fokdieren heb ik genoeg. maar ik vind het jammer ze in te leveren aan dit event. ik heb pas 1 fokquest af. en die andere staan nog allemaal open en het worden er steeds meer. ik ga ook een gokje wagen aan de top 1000. ik heb nog nooit mee gedaan. en ik denk dat ik genoeg in mijn schuur heb om een gokje te wagen.
    iedereen die mee doet. veel succes.
     
    Daxter1966, penny1944 en katbla vinden dit leuk.
  9. miepco

    miepco Regelmatige auteur

    Ik denk dat ik wel aan het event begin, maar haal het zeker niet. Gelukkig word ik ondersteund door goede chatvrienden. Maar heb vast niet genoeg in voorraad. Ik doe iedere keer het koekoeksevent en de Babyboomdagen en dan is steeds mijn Supervoer op. Ik denk dat het raadzaam zal zijn om de tijd van het productieproces in de molen te halveren. Het aantal Babyboomdagen is verdubbeld van 6X per jaar naar 12X. In verschillende events worden fokdieren gevraagd. Dit event worden heel veel fokdieren gevraagd. Dit moet allemaal in de farm zelf opgebracht kunnen worden. Vandaar dat een sneller productieproces van de molen nodig is. Op die manier zal het een spel voor alle gegadigden kunnen blijven. Het gaat nu een beetje de commerciële kant op. Ik hoop dat Toontje dit mee kan nemen bij de besprekingen met BP
     
  10. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Attentie we zijn begonnen!!!!!!!:p
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  11. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    Coco, de 4,2 miljoen BD-waarde waarover je het hebt, hoe kom jij aan dat cijfer?
    De totale BD waarden alleen al voor de fokdieren bedraagt meer dan 5 miljoen.
    Voor de fokdieren moeten we 2.450.000 aan puntwaarden inleveren.
    Dat kan bv. door:
    - 1750 haflingers: 1750 x 1400 = 2.450.000
    of door:
    - 18 dracula vleermuizen: 18 x 140.000 = 2.520.000
    Als je de marktprijzen bekijkt (momenteel 2900 BD voor een haflinger en 290.000 BD voor een dracula vleermuis), dan zijn die meer dan 5 miljoen aan BD waard.

    En met die fokdieren alleen speel je de bonenstaakrij niet vrij. Je moet ook nog eens een paar duizend dieren inleveren, een hoop gewassen en fruit. Als je dat allemaal meerekent, kom je op een nog veel hogere BD-waarde.
     
  12. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    hieronder de link, met dank aan Mieke en Ron
    http://farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/Rangen_fokdieren 2.pdf
     
    -kwiebus- en robbiefarmer vinden dit leuk.
  13. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik ben ook begonnen. Niet aan gedacht om gisteren hoge gewassen op te zetten. Toch nog 95 kastanjemannetjes binnen gehaald.
    Bij het eerste level kon ik lekker mijn overschot aan rozen dumpen.
    de gewassen staan erop met een goede dosis supermest. Vanavond nog een keer en dan vannacht 640 kleine veldjes erop. Ik ga eerst zorgen dat ik alle gewassen binnen krijg. Dan kijk ik wel hoe het met de di zit.
    Succes. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er uiteindelijk mee gaan doen.:oops:
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die 4,2 miljoen heb ik inderdaad gewoon alles opgeteld en gedaan alsof er geen marktwaarde bestaat. Nu veel verkopen en je kunt inderdaad leuk winst maken. Een paar weken geleden heb ik nog een partijtje albinovleermuizen met een tegenwaarde van 1600 opgekocht voor 320. Die van 400 heb ik me kunnen bedwingen, ik had er tenslotte al een paar honderd, wat moet je ermee. Nu natuurlijk spijt. Na het introduceren van de nieuwe quest ging de prijs van de bruine varkens al omhoog, maar die bleef ook nog ongeveer onder de tegenwaarde. Ik fok liever met de wolvarkens, dus een stel bruine verkocht. Je kunt dus rekenen met de BD die het nu waard is, voor het geval je een schuuropruiming wilt houden en toch niet met het event mee wilt doen. De rozen koop ik normaal voor ongeveer 32 BD, gisteren een partij kunnen verkopen voor 79 BD, nu is de prijs weer onder de 60. Dat is ongeveer de helft van de tegenwaarde. Het fruit zit nog steeds rond de 25%. Alleen de dieren betaal je 1,5 keer de prijs. Daar al aardig adelaars opgekocht onder de 500 BD, met een tegenwaarde van 440. Niet genoeg voor dit event, maar toch.
    En ja, de meeste dieren kan ik nu voor het dubbele verkopen. Ik ben dus ook al meerdere uren op de markt actief geweest. Maar miljonair zal ik niet worden (een paar weken geleden gejuicht omdat ik dat voor het eerst sinds maanden wel even was), want ik vind het event veel leuker.
    O, en net kon ik het toch niet laten en heb met mijn laatste centen vleermuizen opgekocht die net onder de 3000 verkocht werden met een tegenwaarde van 1600. Met goed zoeken kun je dus nog steeds onder de 2x de waarde opkopen. Mijn duurdere fokdieren waren niet snel genoeg verkocht om een ridderpaard met een tegenwaarde van 130.000 voor 190.000 te kunnen kopen.
     
    goldtrix vindt dit leuk.
  15. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar Babouska....hopelijk kunnen we zien wie er mee doen aan de top 1000....en dat een beetje volgen
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Vast, dat kon vorig jaar ook, en nu kun je ook al op die knop klikken. Nog een beetje geduld stond er bij mij. Er zijn dus nog geen spelers klaar met de eerste 7 fases. Maar meedoen, of met de top1000 meedoen is nog een flink verschil. Eerst de basis, en dan eens kijken hoeveel spelers er al in de top1000 staan. Als mijn drops voldoende zijn om een dagje in de top1000 te staan, kieper ik ze er zeker in.
     
  17. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Coco waar zit die knop dan ben erg benieuwd
     
  18. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    mee eens ... 2.450.000 aan fokdieren vind ik veel te veel van het goeie. Om eerlijk te zijn belachelijk overdreven

    daarbij genomen alweer 8-uurs-gewassen (oren van BP schijnen eens goed uitgespoeld te moeten worden) dus vind dit helemaal niks. normaal wil ik altijd wel alle events halen maar deze kan me mooi gestolen worden, vind verhouding inleveren / beloning totaal niet waardig en ga hier niet mijn fokdieren voor inleveren waar ik zo mijn best voor heb gedaan
    prut-event helaas :wuerg:
     
  19. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Wil wel proberen mee te doen aan de top 1000, maar kijk wel eerst hoeveel erin moet worden gestopt, anders verkoop ik de heleboel gewoon:p
     
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Op het eventplein op de beker in het speelveld klikken. Top1000-farmers.
    Dan zie je:
    Overzicht winnaars.
    Er zijn helaas nog geen gegevens berekend, heb nog even geduld.
     
    nicolle73 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.