Praatgroep Kastanjefeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 19 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Ik ben net even in mijn fokdierenschuur geweest, en ik kan helaas niet mee doen aan dit event:cry:
    Helaas niet genoeg fokdieren, je moet nu wel erg veel fokdieren inleveren:sleepy:
    Dus voor mij geen oogstfeest ik sla wel een jaartje over.
     
  2. Boerinneke100

    Boerinneke100 Gevorderde

    Heb besloten niet mee te doen. Jammer van de TEP via de bonestaaklijn. Allemaal veel succes gewenst!!

    Boerinneke100.
     
  3. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Weet iemand of er een compleet overzicht bestaat van de tegenwaardes van alle fokdieren?
    Ik kan nu alleen de tegenwaardes zien van de fokdieren in mijn schuur...en met een compleet overzicht is het misschien makkelijker rekenen om te kijken met welke fokdieren die je nog niet hebt, het wel zou kunnen redden, als je die kan kopen.

    Als deze lijst er niet is, weet iemand dan wel tenminste de tegenwaardes van de fokdieren die je bij de boom met de sterretjes kan kopen?
    Voor 60 sterretjes had ik de Donkey Gong, goed voor 220.000 tegenwaarde
    Maar wat leveren de anderen qua tegenwaarde op?
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik lever de dieren wel in voor de fokquesten. Maar er zijn een aantal fokdieren (schaap, varken, konijn, paard) die ik tot en met fase 9 afheb. Dan is het heel leuk als je een angsthaas of sneeuwkonijn uit het rad krijgt. Als je er voldoende van krijgt, kun je er misschien een keer mee fokken voor de volgende fase. Maar mijn supervoer gaat iedere keer weer op aan een nieuwe fokquest of aan fokdieren waar ik verder mee kan fokken. Daarom heb ik nu 50 verschillende fokdieren staan, waar ik maar bij een enkele verder fokken kan. En ik had ze rustig laten staan om uiteindelijk een keer een quest af te maken. Maar ik vind dit event wel de moeite.
    Het zou leuk zijn als die 9 een typefout zou zijn. We hebben nog geen enkele staak van 96 uur, en wel van 36 uur. Vooral voor het plannen van de supermest bij een event zou dat leuk zijn.
    Je kunt per fokdier een faq vinden met de waardes van de fokdieren.
     
  5. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    In de kalender stond toch echt begin oogstfeest op 22 nov.
    Ik heb dus net geoogst, lange gewassen. slechte start dus.:cry:

    Daarbij vind ik zelfs met level 87 de aantallen wel hoog. Niet zozeer van de gewassen maar wel van de fokdieren.
    Al zijn de albino vleermuizen meestal erg goedkoop.
    En die questen heb ik nog niet af.


    de tekeningen ed vind ik trouwens wel weer heel erg leuk!

    Ik begin gewoon en zie wel. RL gaat voor hoor en het is weekend.
     
  6. joke.k

    joke.k Doorzetter

    Jammerrrr........:cry:

    had me verheugd op dit event,maar helaas niet genoeg fokdieren ( zijn er wel veel hoor ).
    dan maar weer wachten op een volgend event.
    iedereen die wel mee doet,heel veel succes.
     
  7. Liaan

    Liaan Forumleerling

    Als ik het goed lees Sintra, is de wolkenrij te verdienen in het eerste gedeelte, dus de normale quest. Misschien toch proberen het event te halen?
     
  8. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik heb ook veel fokdieren in de schuur staan waar ik eigenlijk niets mee doe. Reden? voor het hoogste level moet je te veel sv uitgeven en de rest heb ik zo goed als klaar. Doe alleen met nieuwe fokdieren weer een poging. Dus ja ik ga wel spelen, maar de beloning van de staak vind ik toch wel matig hoor. 96 uur wachten? Mag dat een beetje minder BP.

    En die extra ronde, denk het toch echt niet. Daar spelen de spelers die inmiddels in level 150 etc. zitten, die hebben kennelijk geld zat of trucjes om dat allemaal te kunnen halen.
     
    omaatje75 vindt dit leuk.
  9. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    eerst komen de klagers aan het woord,:(
    straks de positieve reacties:)
    ieder mag zijn of haar mening geven:music:
    soms kom ik er wel door op andere gedachten.
    als niemand meedoet aan het event, is het niet zo moeilijk in de top 1000 te komen.
     
    Laatste bewerkt: 21 November 2014
  10. Liaan

    Liaan Forumleerling

    Weet iemand, of je ook je koekkoek fokdieren mag inleveren? Fokdieren zijn immers fokdieren.
     
  11. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik vroeg het me ook af, maar het lijkt mij van wel.
    De koekoekdieren (behalve het koekoeksei) hebben in de voorraadschuur een tegenwaarde.
     
  12. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Niet zo zeer een moeilijk event, het is compleet afhankelijk van wat je in schuur hebt staan en hoeveel bd op je bankrekening, de gewassen zijn wel te halen, na bijna 4 jaar spelen level 92 vorige maand gehaald, maar nog geen enkele fokquest af. Met de nieuwe permanente soep en vrienden komen daar nog eens wat fokdieren bij... Wordt wel heel wat jaren spelen om dat alles af te krijgen, de fokdiertjes blijven lekker staan, dit hoger level laat het event rustig passeren.

    Wel jammer, de verhoudingen zijn wel erg scheef bij dit event.

    Succes aan de degenen die het event gaan spelen.

    Farmervrouwtje 92-178
     
  13. tinus138

    tinus138 Teller

    Hier zijn we er ook uit, na het lezen van de Faq en mijn schuur binnenste buiten heb gekeerd, toen en nachtje slapen, nu aan de koffie. Ik ga er niet aan beginnen. Dit doet mij denken aan een event paar jaar terug in december om de stad in kerstsfeer tekrijgen. Ik wens iedereen die wel meedoet veel succes.
     
  14. ine1960

    ine1960 Actieve auteur

    Wij, (mijn man, mijn zoon en ikzelf) hebben besloten om niet mee te doen aan dit oogstfeest. We doen allen level 1, voor het extra supervoer.
    De rest is de moeite niet waard of veel te veel fokdieren voor nodig. En net die dieren hebben we niet voldoende op voorraad.
    Voor degenen die wel meedoen: veel succes
     
  15. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Denk het niet, bij het eerste event van de koekkoek, kon ze inleveren voor de veeteeltwedstrijd, maar dat was een bug. Staan nu ook niet in de voorraadschuur? of zie ik ze over het hoofd. Zijn toch alleen zichtbaar tijdens het koekkoeksevent?!
     
  16. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    De gefokte koekoeken staan wel in de voorraadschuur, met een tegenwaarde. Daarom denk ik dat ze wel zijn in te leveren.
     
  17. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Je zult gelijk hebben... Heb alleen de eieren, nooit met de koekkoek gefokt.
     
  18. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    Daar ben ik het helemaal mee eens ...
     
    tijger132670 vindt dit leuk.
  19. Liaan

    Liaan Forumleerling

    Ik ben voor, alhoewel ik de voorraden allemaal in mijn schuur heb staan. Dan vechten veel meer mensen om het te halen, we zijn immers allemaal verslaafd aan het spel.
     
  20. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik moet overslaan om dat ik bij lange na niet de voorraden heb. Op 31 oktober ben ik pas begonnen en nu bijna in level 60. Vorige week kon ik voor het eerst fokken en mijn voorraden werk ik dagelijks iets omhoog. Maar miljoenen heb ik nog niet helaas. Volgend jaar ben ik van de partij, ik heb wel in de gaten, dat je zoveel mogelijk moet sparen voor onvoorziene uitgaven ;).
     
    robbiefarmer vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.