Praatgroep Kastanjefeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 19 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    zal kijken hoe ver ik kom...fokdieren zal een moeilijke dobber worden...
    iedereen heel veel succes die voor de top 1000 gaan...8)
     
    Gert-Jannetje en tijger132670 vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb nog even gekeken naar alle levels, maar het is voor mij niet haalbaar.

    Ik had mij er zo op verheugd op het oogstfeest, is elk jaar zo leuk.

    Wat ik erg jammer vind is dat je op geen enkele mogelijkheid ook maar 1 kastanjedier kan halen in de eerste 3 levels.
    Ik ga voor het supervoer in fase 1 en dan voor fase 2 de sticker. Zal een kort kastanjefeest worden.

    Iedereen heel veel succes met alle 7 levels en natuurlijk de top 1000. ;)
     
    Gert-Jannetje, tinus138 en -mikmak- vinden dit leuk.
  3. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb het meeste van de gevraagde punten ruim op voorraad maar ik vind bij het oogstfeest de verhoudeingen een beetje te veel zoek zoals Cornelly reeds meldde is de verhouding 8.2 punten op 1 EP die balans vind ik te veel, vooral omdat het SV niet meegerekend is maar dat is niet met 40 SV te vereffenen.
     
    -Nigelle-12 en omaatje75 vinden dit leuk.
  4. omaatje75

    omaatje75 Forum-ambassadeur

    Dit event is zelfs voor de hoge lvl niet te doen :cry:
    Wat betreft de fokjes...k Spaar dan liever voor de hogere
    stallen!! o_Ok al moet k daarvan zeggen dat de fok óók
    al weinig fokjes overslaat!! :p
     
    Gert-Jannetje vindt dit leuk.
  5. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Helaas, helaas - de verhoudingen zijn inderdaad zoek tussen wat er gevraagd wordt in te leveren - vooral die fokdieren - en wat er tegenover staat. Dan ook nog die, voor mij, vervelende 8 uurs gewassen...................
    o_Ok mij bekruipt het gevoel dat het vooral om de verkoop van supervoer gaat zo langzamerhand - net een koekoek/fok event gedoe gehad en nu eventueel weer fokken om aan het benodigde fokdieren punten aantal - nog 2 keer ook - te komen.

    Als bijna 4 jaar spelende speler heb ik het waarschijnlijk wel, maar ik ga hier niet aan mee doen.
    Liever e.e.a. in de verkoop en BD verdienen.

    Zo jammer, had me echt op dit event verheugd - was in het verleden altijd een leuk event - gemiste kans dus, BP!!
     
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Ga wel meedoen tot en met lvl 7 (aantal ninjabijen redelijk goedkoop gekocht op de markt en nog een aantal hogere fokdieren die zijn geen probleem)
    Of ik meedoe aan de top 1000 weet ik nog niet
    want ja als er maar zo weinig meedoen (gezien alle reactie's in dit draadje) dan zou het nog wel eens haalbaar kunnen zijn..... twijfel...... Ben 1x mijn voorraad kwijt geraakt en net op laatste dag van de lijst gevallen (maar dat was top 500) tja kan er een weekje over nadenken
     
    tootje en penny1944 vinden dit leuk.
  7. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik heb genoeg in voorraad om het met gemak te halen, maar ik vind de beloningen 3x niets.
    De wolkenrij is om de 4 dagen klaar en levert dan ongeveer 4600 EP en 10.000 TEP. Ik drink wel iedere dag een bowl. Ik speel nu bijna 4 jaar en dit is volgens mij het eerste event dat ik over ga slaan. Ik moet wel zeggen dat ik de laatste tijd wel vaker twijfel of ik mee doe.
    Geeft niet. Ik wens de rest veel plezier.
    Groet AHaW70
     
    Gert-Jannetje en stien56 vinden dit leuk.
  8. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    BP......Zucht :sleepy:
     
  9. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Ben het er mee eens dat de beloningen niet in verhouding staan tot hetgeen er gevraagd wordt.
    Zolang de beloningen niet aangepast worden zal ik level 1 doen en en de rest laten voor wat het is.
    Hebben de mod's ook een weekje rust.;)
     
    Gert-Jannetje, penny1944 en stien56 vinden dit leuk.
  10. domburg

    domburg Junior expert

    Oeps!! Geen idee of ik daar aan ga beginnen, eerst maar eens een nachtje slapen.
     
  11. m.kreuning

    m.kreuning Regelmatige auteur

    o_Ok ik vind dat er te veel gevraagd wordt, vooral de fokdieren. Met moeite krijg ik die bij elkaar en nog geen enkele fokquest voltooid....
    Ga denk proberen t/m het 3e lvl te komen voor de 48uurs-knechtencouponnen. Scheelt weer tulpengulden als knechten in de aanbieding zijn. Die spaar ik via de bios en enkele queesten. Steek geen geld in dit spel (heb ik te weinig van -ben al blij dat ik brood op de plank heb...-). Jammer van dit oogstevent..... Lege staak? Ach die heb ik zoveel...... Veel plezier voor een ieder die wel voor het volle pond kan gaan!
     
    Gert-Jannetje vindt dit leuk.
  12. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Ik ben even alle reacties nagegaan,en ben tot de conclusie gekomen.

    Dit is geen praatgroep maar een klaaggroep over het kastanje feest;)
     
    eevee60, bjorke-annika en margo-64 vinden dit leuk.
  13. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Hier ook geen feest, nou ja....ik ga denk ik 1 dag de bloemetjes buiten zetten :wuerg:
    De kans is natuurlijk best groot, dat die kastanje prijzen volgende maand gewoon te koop zijn....net als vorig jaar :oops::music:
     
  14. pemoli

    pemoli Gelegenheidsauteur

    Hier waarscijnlijk ook alleen de eerste 2 misschien 3 levels. Ik lever de spullen liever in in een quetst ivm de sterren enz.
     
  15. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Je vergeet fase 4, daar moet je ook 850.000 aan fokdieren inleveren.;)
     
  16. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Het klopt wel de eerste zijn voor 4 de tweede regel is voor 7
     
    margo-64 vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Na alle reacties ben ik toch wel gaan twijfelen. Ik heb 1 bonenstaak expres laten zitten omdat ik van die 6 weken 3 weken op vakantie was. Verder heb ik alle bonenstaken die te verdienen zijn geweest, en geen grijze er tussen. Een grijze staak vind ik helemaal niets. Dus mijn voorraad maar eens opgeteld. Conclusie: dieren en fokdieren voldoende op voorraad.
    En de beloning?
    Als we uitgaan van de totale BD waarde die ingeleverd moet worden, is dat 4,2 miljoen. Bij de woonhuis bestellingen lever ik altijd als de BD waarde niet hoger ligt dan 2x de ep waarde. We krijgen dit event 630.000 ep. Dat is 1,2 miljoen eraf. Die resterende investering van 3 miljoen is bij mijn levels na 7x bonenstaakrij oogsten terugverdiend. Daarbij ga ik er dus vanuit dat de EPx2 wordt gedaan en de TEP x 3. En rode bowl slik ik ook, maar voor die 2.500 TEP krijg je op de markt meer dan 12.000 BD.
    Veel fokdieren heb ik gekregen uit het vernieuwde rad. Daarnaast veel uit de reuzenstallen en bonenstaakrijen. Ik heb ook nog geen enkele fokquest af, maar dat kost veel supervoer, nu heb ik een keer iets aan de gekregen fokdieren zonder dat het me supervoer kost.
    Mijn eindconclusie: ik ga er helemaal voor. Hoeveel er ook gemopperd wordt, dat was met de hoeveelheid gereedschap 1 van de voorgaande jaren niet anders. Of met de gezamenlijke oogstbalk die we niet vol kregen. Of de hoeveelheid produkten die ingeleverd moesten worden terwijl we dat nooit eerder hadden gedaan. Alles wat we voor een 2e keer moeten doen is een grote groep op voorbereid. Hier niet. Leuk. Ik vond het tellen net best wel spannend, en heb ook zin in de handel.
     
    eevee60, lammetjes en margo-64 vinden dit leuk.
  18. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Klopt:)
     
  19. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Er is hier een grote groep die wel de hoge fokdieren inlevert voor de fokquesten en nu dus die paar miljoen weggooien voor de quest teveel vinden. De beloningen voor de fokquesten vind ik nou ook niet bepaald hoog. Ik ga gewoon alles bij elkaar kweken en beslis later wel of ik ga inleveren, als er overal zo gemopperd word dan zijn er misschien wel geeneens 1000 mensen die inleveren voor de top 1000 ;)
     
    tootje en eevee60 vinden dit leuk.
  20. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Ik had al een keer gereageerd, maar toch nog een keer.
    Ik ga nog steeds het event spelen, gewoon omdat ik het een spelletje vind, en de uitdaging leuk vind.
    De prijzen vind ik dit keer niet in verhouding staan tot de in te leveren fokdieren en de rest, hoewel de berekening van Coco me doet twijfelen.

    Maar... ik denk dat BP hiermee gereageerd heeft op de oproep iets te kunnen doen met de fokdieren die we krijgen uit de bonestaak en de reuzestallen. Die kunnen we hier mooi inleveren. Ik ga straks nog eens rekenen of het voordeliger is wat hogere fokdieren in te leveren, en de lagere fokdieren op de markt te verkopen.

    Ik denk dat BP er goed aan zou doen de tijd van de te verdienen bonestaak te verlagen van 96 uur naar 24 uur. Dan wordt het toch een stuk interessanter.
     
    Gert-Jannetje, katbla en stien56 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.