Praatgroep Kastanjefeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 19 November 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ronnyvz

    ronnyvz Junior expert

    Iedereen gefeliciteerd die het gehaald heeft. Was weer pittig dit jaar. o_Ok wil ik bedanken voor de kastanjemannetjes die ik heb ontvangen.
     
  2. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    +- 162 milj plaats 500, dus niet veel verschil met nu (170 mil.)
     
    goldtrix vindt dit leuk.
  3. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    hieronder 2012 en 2013
    2013 nr. 500 Gebeleizis 173.759.696
    2012 nr, 500 Coin-Coin 114.098.496
     
    goldtrix en margo-64 vinden dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Jammer dat ik moest werken vandaag. Net het spannendste gemist.

    Iedereen van harte gefeliciteerd die de top1000 hebben gehaald.

    Alle anderen die het aan hebben gedurft en toch helaas verloren, jullie zijn kanjers. Ik vind het erg knap hoor met deze aantallen om tot bijna het eind erin te blijven, jammer dat het laatste net niet gelukt is.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  5. harriejose

    harriejose Forum freak

    Een verlies van 30 miljoen bd, maar we gaan weer gewoon verder, op naar het volgende event.
     
    truus1949 vindt dit leuk.
  6. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ja heb het gezien. Zit er dus in. Wanneer word het officieel en krijgen we de beloning?
     
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Jammer hoor dat het niet gelukt is.
     
  8. goldprince

    goldprince Forumleerling

    Tjonge ..... tja ik stop er geen geld in, dat is dan het gemis denk ik. Ik handel wel, maar in het 'klein' als ik deze aantallen zo lees. Zoveel BD heb ik ook niet, laat staan zoveel gewassen. De knechten verdien ik in events of met hard werken (questen) en gebruik ik eigenlijk ook alleen maar in events, een heel enkele keer om kortdurende voorraden aan te vullen en dan inderdaad wel met een WACje en kwartakkertjes. En WAC (en PPJ), die moest ik tot dusver kopen. Sinds enkele dagen heb ik nu ook de jammakerij, geen idee of ik destijds ook de WAC heb kunnen vrij spelen, zover ben ik nog niet. Iedere dag een half miljoen ep spelen red ik dus ook niet haha. Maar goed, ik heb een idee gekregen. Je moet het dus uit het fruit en de fokdieren halen begrijp ik.
     
  9. joy1978

    joy1978 Gelegenheidsauteur

    Iedereen die de top 1000 gehaald heeft: van harte gefeliciteerd. Volgend jaar ga ik ook eens een poging wagen, maar dit jaar had ik onvoldoende BD om mee te kunnen doen.
     
    Farmer121965 en margo-64 vinden dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Levende forumlegende

    Gedurende het weekend worden alle spelers in de top 1000 nog gecheckt op fair play.
    Dat gebeurt handmatig dus kost gewoon wat tijd.
    Naar verwachting zal dat maandag afgerond zijn, dan wordt de lijst definitief en daarna worden de prijzen geboekt.
    Ik heb begrepen dat de nieuwspagina met de uitslag ook dit weekend nog wordt bijgewerkt indien er spelers uitvallen.
    En dat die zichtbaar zal blijven tot vrijdag.
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als je met het oogstfeest mee wilt doen, moet je zorgen dat je 100 miljoen aan tegenwaarde van fruit krijgt gedurende het jaar. Dan zijn ze soms voor minder dan 20% te koop. Nog steeds een investering van 20 miljoen.
    Om aan die BD te komen, moet je zorgen dat je goedkope zaken koopt, en als ze duur zijn verkoopt. Daarnaast helpt het veel als je dus standaard met WAC en kwartveldjes kunt werken, en dus knechten koopt, zoveel mysterieuze stallen kunt kopen dat je vrijwel altijd de nieuwe dure dieren op de markt kunt zetten, veel supervoer kunt kopen zodat je dure fokdieren kunt verkopen en zelf de BD en EP van de fokquesten binnen kunt halen.
    Het is niet zo dat als je iedere maand 50 euro in het spel stopt, je wel met de Top1000 mee kunt doen met het oogstfeest. Maar er zijn zoveel spelers die 50 tot 100 euro per maand normaal vinden en daar ook effectief mee spelen, dat de top1000 daar al aardig mee gevuld kan worden. Ik heb me dus wel even afgevraagd of ik nog een paar uurtjes in de Top1000 zou kunnen staan met mijn drops, zoals Thea en spelboyke hebben gedaan, maar geen moment gedacht dat ik bij een wereldwijde top1000 zou kunnen horen.
    Ik wil niet beweren dat ik er van overtuigd ben dat iedereen die nu in de top1000 staat er afgelopen jaar 600 euro aan het spel heeft uitgegeven, en ik gun het iedereen echt van harte. Of dat nu met een paar honderd euro meer of minder is gelukt.
    Ik speel dus ook zonder echt geld, en ongeveer op dezelfde manier als jou. Alleen misschien vanaf het begin iets fanatieker, of ik ben eerder begonnen met spelen. Ik heb ook eerst voor bakker gekozen, maar de wac wel vrij kunnen spelen, en ben al 2 jaar jammaker erbij. Ondertussen zit ik ook in fase 5 van de jammaker en kan ik mijn eigen paasjam maken, die ervoor zorgt dat ik alles de hele dag met 30% extra kan oogsten.
     
    goldprince vindt dit leuk.
  12. truus1949

    truus1949 Forum prof

    hallo coco weet niet op welke plaats ben gekomen van de top 1000 maar heb wel het hele jaar gespeeld
    denk dat mijn fout is dat ik te weinig op de markt handel. koop bijna nooit meer veel tg de stallen doe ik ook via de film heb in het verleden wel veel tg gekocht en stallen en bomen maar dat was meestal ook een miskoop wat ik kreeg . wil er mee zeggen dat ik bijna alles op voorraad had en ga weer gewoon weer op nieuw beginnen maar nu wel meer op de markt kopen
    en dan zie ik het volgend jaar wel weer groetjes
     
  13. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Truus jij hebt vorig jaar toch ook meegedaan ? (of was dat ook alweer 2 jaar terug)
    Vorig jaar wou ik ook graag meedoen maar had na 3 dagen al door dat ik niet genoeg had en dacht dan spaar ik verder voor volgend jaar. Met het aantal wat je vorig jaar (?) ingeleverd had, had je het nu vast gered.......
    Denk niet dat ik het red om volgend jaar weer mee te doen, dan moet ik wel heel veel handelen op de markt.
     
  14. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    er wordt gezegd dat je echt geen tg hoeft te kopen om in de top 1000 te komen
    ik blijf erbij dat het bijna geen doen is om zonder echt geld zover te komen
    dat duurt dan het jaren om op zo'n niveau te komen
    en dan zijn de tg kopers weer veel hoger
    volgens mij lukt het nooit.
    als je veel supervoer, myst. stallen en bomen, heb je het nieuwste en kun je alles duur verkopen
    en als je veel fokt kun je hoge fokdieren verkopen,
    die krijg je niet zo gauw als je alleen met supervoer uit het spel fokt
    maar ieder zijn of haar eigen manier van spelen
     
  15. truus1949

    truus1949 Forum prof

    hallo ja ik had vorig jaar ook mee gedaan maar moest toen smorgens werken en toen ik terug kwam lag ik er net uit
    maar ga nu meer op de handel letten en kopen en dan zie ik het volgend jaar wel weer groetjes
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik mag hopen dat je wel zoveel gehandeld hebt dat je geen dieren, fokdieren of gewone gewassen in de pot hebt gegooid. Zelfs de afgelopen week kon je vrijwel alle gewassen onder de 10 uur boven de waarde verkopen en fruit onder de 40% terugkopen.
    En zoals bibi zegt, even heel goed bedenken of je volgend jaar mee wilt doen, of een jaar extra sparen. bibi heeft dus een extra jaar gespaard, Margo heeft een jaar overgeslagen, Thea deed volgens mij vorig jaar mee en heeft het dit jaar niet gedaan. Het is heel jammer als je ieder jaar je schuur leeg maakt en er toch niets aan over houd.
    Dat wordt dus niet gezegd. Ik weet alleen niet hoelang je dan moet sparen. Misschien dan iets langer dan bibi en Margo, die 24 maanden sparen.
     
  17. goldtrix

    goldtrix Gevorderde

    Dank je wel!
    En ook aan Margo-64 voor de reactie :)
     
  18. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    En ook al koop je TG zul je toch op de markt moeten handelen om aan genoeg fruit te komen.
    Ik heb alleen maar fruit ingeleverd (1 uitzondering, ook rozen en anjers geleverd maar die zet ik met events altijd voor de DI maar laat ik daar ook niet zo lang geleden grote hoeveelheid van verkocht hebben)
    Er zijn ook spelers die alleen maar bomen op alle akkers hebben staan Zo kun je ook aan een grote hoeveelheid fruit komen.
     
  19. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Als je elke dag een hoeveelheid esdoornsap koopt en dat een jaar lang vol houd, dan kom je denk ik al een heel eind.....-.-
     
  20. karintje69

    karintje69 Forumbeginner

    Ik ben er van overtuigt dat je zonder geld in de top 1000 kunt geraken. IK koop alleen knechten in promotie en heb nog nooit iets anders gekocht. IK heb de top wel niet gehaald maar ben er wel van overtuigd dat als je goed onderhandelt op de markt en veel bomen zet je wel de top kunt halen.
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.