Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier 139 vergrootglazen en 624 roet . Over 60 uur komt mn kastanjewolk weer vrij dus dan zie ik wel
     
  2. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Mijn gerst, artisjok en katoen met deze prijzen allen op de markt verkocht
    en er nu even 50.000 van bijgemaakt dan krijg je vanzelf deze hoeveelheid drops.
    Thea1963 zo'n 10% van de voorraad SM verbruikt
     
    Laatste bewerkt: 17 Januari 2018
    Borkie, LadyFamerieke en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Toch verbaasd het me dat je zo weinig verschil hebt tussen het aantal vergrootglazen en roet. Verder lees ik overal een verschil van ongeveer 5x. We zijn ook ruim 3x zoveel roet nodig als vergrootglazen.
     
    Borkie, LadyFamerieke en daisy17858 vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je lang gewas op comfortakkers direct klaar hebt, heb je 100% drops van zowel roet als vergrootglazen.
    Het verschil is er dan dus niet.
     
    Borkie, daisy17858 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Kun je meerdere malen SM op een comfortveld gooien dan? Ik bedoel: ik speel met gewone velden en ik moet toch altijd nog een uurtje wachten op eventgewas, met SM, witte onschuld en stol.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je kunt bepaalde gewassen veredelen zodat je de veredeling 25 % snellere supermest krijgt . Als je die in de veredelingsloten hebt staan , 1 stol en 1 witte onschuld eet en de kastanjewolk activeert is het betreffende gewas op comfort direct klaar als je supermest geeft
     
    Borkie, LadyFamerieke en rikmark vinden dit leuk.
  7. Lieve

    Lieve Halfgod

    ze zouden wel de vakjes in het spel ook mogen nummeren en niet enkel in de faq
    begin bij vakje 0 en waar is vakje 0
     
    Borkie, LadyFamerieke en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Op dezelfde plek als vakje nul in de faq.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Zo beetje in het midden ..waar je de sticker krijgt en je 50 zonnebloem moet leveren...
    Heb het zelf even op een briefje geschreven ...dat vond ik makkelijker om bij de les te blijven ..misschien een tip voor jou:)

    Ben trots op mijzelf...het SV geval is binnen ...wel al me gewas bijna op ..zucht..:sleepy:xD
     
    Borkie, LadyFamerieke en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zo, dat is snel! Ik moet nog vier uurtjes wachten xD

    Ik vind dit wel een relaxt event, nu ik de wolkenrij maar vast opgegeven heb. Lekker een beetje eventgewas kweken, SV (en dan ook meteen maar wat SM en partytickets) scoren en van die paar vergrootglazen en roetjes zie ik volgende week vanzelf de EP wel terug. Mij hoor je niet klagen hoor. Ik zet straks ook mijn paarden-, koeien- en varkensstallen weer terug. Dan is mijn schuur tenminste niet helemaal leeg als ik hiermee klaar ben. Want die stallen en stekjes wil ik wel hebben natuurlijk.
     
  11. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ben meestal het sloompie van het spel ...maar soms een beetje snelxD

    Heb even een paar rondjes op grote velden gedaan ... met stol en witte onschuld ..supermest duurde het iets langer dan een uur per ronde..ook nog even susie mest gestrooid ...en had precies genoeg ..92 gewas nog over..

    Nu is wel de twijfel erg groot geworden...betreffende de DI om door te gaan...
    Was al met Pensioen ..maar wilde even de stallen - bomen en die SV ding ophalen..
    Om nu mijn Boerinnen Pensioen op te geven ...en weer een gevecht om DI aan te gaan ...dat ziet Hofje totaal niet zitten..
    Ik weet ook niet welke hoge DI ze ingesteld hebben maar op Hofjes boerderij niet :cry:
    Heb nu 629 Roet en 180 vergrootglas...Dat kan ik dan toch nooit meer halen o_O
    Dan bent Hofje er al weer helemaal klaar mee...:(

    Zit me hier nu eigenlijk best heel boos te maken ...JAaaaa het is een spelletje ..
    maar mag het dan ook een spelletje blijven of weer worden ...
    Waarom elke keer weer die achterlijke hoge aantallen ...>:(
    Dat is toch voor niemand nog leuk of een uitdaging ...voor mij in ieder geval niet meer ...:cry:
     
    Laatste bewerkt: 17 Januari 2018
    bepsels, Borkie, LadyFamerieke en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    Bedankt, die was ik kwijt.:D
     
    Borkie, LadyFamerieke en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dat zeg ik bij bijna elk event die met nummertjes werken. Dit keer zat ik direct goed en heb alles van pagina 1, op de eventgewassen maar ingeleverd. Vind het niet erg haha. Begrijp goed dat ik daarna naar nummer 3 toe moet gaan, links boven in de hoek. Daar heb ik 500 eventgewassen voor nodig en dan kom ik in de milkshakebar. Daarna moet ik even goed kijken. Heb het ergens opgeschreven en Mieke haar plattegrond heb ik er naast open staan. Zou dus goed moeten komen.

    Omdat ik een +1 uit de molen heb gehaald voor 6uur, werk ik nu op 2 velden nog met SM, de rest staat al vol met kwartveldjes van het eventgewas.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ha, dan ben jij nog een bofbips. Ik heb nu welgeteld 65 vergrootglazen en 319 roetjes xD

    Maar ik kan me er niet kwaad over maken.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat snap ik nog wel:)...niet vergeten ik speel bijna al 8 jaar...en vandaag level 121 geworden..:p
    als je dus in de loop der jaren de aantallen van gewas en DI alleen maar ziet groeien en je vele events steeds vaker met de hakken over de sloot of gewoon niet haalt ...gaat het plezier langzaam aan wel steeds minder worden ...
    Nu is het zelfs zo dat men een soort van belooft dat de DI hoog afgesteld staat...nou ik weet niet voor wie dan ..
    voor Hofje niet dus:(:(
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het vakje waar de speurmuis staat. En zo gauw je die geleverd hebt, lichtten de vakjes ernaast op.
    Persoonlijk zou ik voor de drops wel molenproduct maken en daar sieritems van halen. Ik kan me niet voorstellen dat je de siertuinen al vol hebt. Sieritems zijn dan toch echt de moeite.

    Ik moet Borsteltjes fabriek nog en alle rode kazen. De kaaswielen zijn allemaal geactiveerd. En ik heb een keer het versnellen van het supervoer uitgeprobeerd, anders had ik de fabriek wel in gekund. Maar dat geeft niet. Vanavond kan ik dus ook het laatste wiel activeren. En de eerste kazen aanzetten. Ik ben met 700 roet begonnen, dat is net 1/5 deel terwijl het event ook 5 dagen duurt. Ik heb dus vertrouwen in de wolkenrij. Maar vannacht gaan er wel langere gewassen op.
    Bedankt. Dat maakt dus ook gelijk duidelijk dat de drops met supermest gehaald zijn. Ik heb er zo wel vertrouwen in dat ik de drops haal, dus die supermest bewaar ik liever voor een volgend event. Of ik zaai later nog wat eventgewas op grote velden met supermest. Ik heb nu eerst 2 rondes op grote velden gedaan en eentje op kwartveldjes, er staan nu eventgewassen op zonder supermest, net voor bedtijd weer klaar.
    Ik vind het wel heel leuk dat iedere 200 eventgewas 5 supervoer oplevert.
     
    Borkie, LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Haha, heb je mijn drops gezien? Nee hoor. Farmerama spelen is een kwestie van keuzes maken en ik kies ervoor om me helemaal niet meer druk te maken om die DI en lekker SM en SV te gaan scoren. Volgende keer beter, een mens kan niet alles meteen hebben.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is binnen 2 dagen een sieritem. De duurste levert je 4800 ep op per 14 uur. Het lijkt mij de moeite. Zonder je druk te maken, maar ook zonder al je eventgewas te gebruiken voor supervoer. En als je weet hoe lastig het is om aan supervoer te komen, is het misschien de moeite om zoveel mogelijk eventgewas te blijven verbouwen en de stallen pas na het event weer op te zetten. Op Bahamarama heb je misschien nog niet alle ruimte beschikbaar, maar je hebt toch al gauw 50 supervoer per oogst. Dat is echt een gemakkelijke manier om aan supervoer te komen.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  19. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Yes...al 10 supervoer binnen....:p
     
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat is nou eigenlijk precies wat ik van plan was ;) . De plantage en het oerwoud heb ik helemaal vrij, daar ga ik alleen maar eventgewas op verbouwen de komende dagen. o_Ok 's nachts, want het hoogste bahagewas dat ik heb is javellana en dat zet ook geen zoden aan de dijk (en mijn driftig gespaarde bananen bewaar ik liever voor de Kristalwatervallen). En dan zet ik voorlopig op de WW en de GA ook eventgewas neer, en bij de boom wat eenvoudige stallen aangevuld met kwartakkertjes om de ontbrekende bessen op te kunnen telen. En mocht ik plotseling toch heel veel DI oplopen kan ik altijd nog zien een paar sieritems op te halen.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.