Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zo ben begonnen en draaide mooi nog een +1 voor de komende 6uur. Had overal groente op staan en mijn staak was net klaar. Met kwartveldjes, lekker 6 per veldje. Dat is erg fijn. Nu staan er eventgewassen en mais op (valt ook onder groente). De dieren zijn er grotendeels af.
    Ik heb 137 vergrootglazen en 582 roet gekregen. Volgens mij een mooie start.

    http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/plattegrond grotekaasmysterie.pdf
    De link van Mieke naar haar PDF.
     
    Borkie, LadyFamerieke en liaab vinden dit leuk.
  2. .corrie.

    .corrie. Teller

    wie weet het :geeft een lentekrans ook extra ep geeft op eventgewas?
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, die geeft ook extra ep op eventgewas.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  4. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ik zat op 498 roet en 111 vergrootglazen.
    Ik ben een beetje rommelig gestart, niet alle werkplaatsen waren gisteren op tijd klaar dus heb ik laten staan. Er staan er nu nog twee. Ik ben benieuwd hoe ver ik ga komen :music:
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  5. .corrie.

    .corrie. Teller

    dankje Coco voor je snelle reactie xD

    dat is heel fijn die ga ik dan wel gebruiken
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  6. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Hallo Allemaal er is een update van FAQ gekomen kijk er even na
    Moeten de Kaaswielen direct op de Akkers geplaatst worden? want dat is mij niet duidelijk geworden
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  7. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    bedoel je extra EP uit de staak en minder roet voor het molenproduct? dat staat er al van gisteren
     
    Borkie, LadyFamerieke en -Coco1968- vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Die blijven in de stad ...uit de FAQ:

    • Kamers met een Kaaswiel kun je tijdens het event na een wachttijd opnieuw oogsten. En deze wachttijd kun je voor 200 Powder puff plant ook nog eens afkopen om de beloning nog vaker binnen te halen.
    Let op! Na het openen van de kamer of afkopen van de wachttijd moet je de prijs binnen halen door te klikken op de knop"Knabbelen" !!
     
    Borkie, LadyFamerieke en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, de kaaswielen krijg je niet. Die kun je in het event oogsten. Net als we bij het schoonmaken van de huizen hebben gehad.
     
    Borkie, LadyFamerieke en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Beste bp,

    De vergrootglazen droprate is niet goed afgesteld.

    Als ik met heel veel howies, alle bonestaakrijen voor extra drops, superlang gewas op kwartakkers 245 vergrootglazen krijg, is het nog haalbaar.

    Maar op een account met alles kwartakkers anjers, geen howies, 20 uurs bomen op Baha en Regenwoud krijg je 137 vergrootglazen. We hebben er 1100 nodig, dus dat gaat niet lukken.
     
    voesje, Borkie, LadyFamerieke en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    Coco en Hofje, wat hebben jullie toch veel geduld met spelers die de moeite niet nemen om de FAQ (en dit draadje) te lezen !
     
    voesje, Borkie, janniekwak en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat vroeg ik mij dus ook al af...hoe moet dat dan ..o_O
    geen idee ook of het hier gaat lukken ..kreeg 493 roet en 152 vergrootglazen..


    Heb geen enkele moeite met welke vraag dan ook ...ook niet als die al vaker gesteld is ...help iedereen altijd graag...
    Het is misschien niet echt een kwestie van niet de moeite nemen om te lezen ...
    Maar ook het begrijpend lezen ...soms snap ik ook iets niet , wat voor een ander misschien wel meteen duidelijk is..:)
     
    Borkie, LadyFamerieke, Sanham en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    Klopt het dat de molen totaal 50 uur moet draaien om alles te maken.?.......:wuerg:
     
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ja ...erg he :wuerg:
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  15. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Gaat best goed met de drops 4049 "vergrootglas" en 4270 "roet" binnen.
    Nu nog even wachten op wat Powder Puff plant.
     
  16. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar krijgt?
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ja bedankt:cry: ..ben van me ....

    [​IMG]
     
    Borkie, LadyFamerieke, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hoeveel SM heeft dat wel niet gekost?
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zie nog wel of ik voor de wolkenrij ga, want de droprate voor de vergrootglazen is inderdaad verschrikkelijk, en op Baha heb ik ook nog geen lange gewassen die ik voor de nacht op zou kunnen zetten. Ik denk dat ik zo snel mogelijk naar dat SV-kaaswiel hol en dat ik daarvoor eventgewas ga kweken, en voor de rest de krenten uit de pap (stekjes en stallen) ga plukken. Mocht er dan onderweg nog een DI-wonder gebeuren kan ik altijd nog zien.
     
    Borkie, LadyFamerieke, -Coco1968- en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    * grinnik *
    Laat mijn kleine boerderijtje nou net geen bonestaakrij hebben met de kastanjepoppetjes (voor mijn tijd) en ook geen 3000 sm.

    Maar serieus, het event zou te halen moeten zijn met 100% inzet zonder een paar duizend supermest. En dat is het niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.