Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    :cry:
    Dit staat in onze faq (ongewijzigd, staat er vanaf wij die maakten -nb wij is geen majesteitsmeervoud!-):
    • Kamers met een Kaaswiel kun je tijdens het event na een wachttijd opnieuw oogsten. En deze wachttijd kun je voor 200 Powder puff plant ook nog eens afkopen om de beloning nog vaker binnen te halen.
    De hele praatgroep door wordt gevraagd hoeveel wachttijd je dan afkoopt... mij lijkt duidelijk dat er duidelijk staat dat je de hele wachttijd afkoopt. en niet 10% of 50%.
    Je kan nog denken: "zal de afkoopsom dalen als de resterende tijd korter wordt?" maar als dat zo was zou het er wel bij gestaan hebben.

    En wat is het antwoord van medespelers in de praatgroep? Een gifje uit de Duitse faq dat laat zien dat bij het starten van de wachttijd (6:00 uur in het gifje, die van 12:00 uur is geen gifje van) de afkoop 200 plantjes kost.
    En hoera! Iedereen is tevreden, het antwoord komt uit de Duitse faq.
    :cry:

    Natuurlijk is het geweldig dat jullie ook bij de buren informatie ophalen en deze hier delen. Er is geen competitie tussen de verschillende landenforums. Maar dat het antwoord gewoon in onze faq staat en niet wordt gezien maakt me wel wat verdrietig.

    Gelukkig is niet alle droefenis: ik lees in buitenlandse praatgroepen dat wij zo'n handig plaatje hebben dat laat zien welke kanten je op kan na het openen van een bepaald vakje.
    Iets met een profeet en eigen land kennelijk... xD
     
    lovely, voesje, ienemienie en 16 anderen vinden dit leuk.
  2. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Misschien toch de volgende keer iets duidelijker zijn in de uitleg en misschien tussen de woordjes een en afkopen het woordje volledig zetten.

    "Kamers met een Kaaswiel kun je tijdens het event na een wachttijd opnieuw oogsten. En deze wachttijd kun je voor 200 Powder puff plant ook nog eens VOLLEDIG afkopen om de beloning nog vaker binnen te halen"

    Zal zeker veel vraagtekens schelen denk ik zo ;)
     
  3. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Misschien heb je ook nog wel ergens een stol op de plank liggen. Deze kun je samen gebruiken met de witte onschuld. ;)
     
    Borkie, LadyFamerieke en kakelot69 vinden dit leuk.
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Gisterenavond lekker bezig geweest. Ik had een couponnetje van een uur aangezet voor het ombouwen naar kwartakkers. Ga ik eerst de wolkenrij oogsten, met mij domme hoofd ook met de knechtencoupon en dus ook de kastanjewolk al geoogst :cry:
    Wordt dus vanmiddag iets langzamer opstarten. Gelukkig heb ik nog wel een stol en een witte onschuld in de schuur liggen.
     
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Sorry :oops: Dat Hofje het niet meteen snapte-.-

    [​IMG]
     
    BoerinPeer, voesje, Borkie en 12 anderen vinden dit leuk.
  6. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik was een van de eerste die het niet goed snapte ;) maar dat komt dus ook omdat bij eerdere events je vaak maar 1 uur kon afkopen door iets in te leveren. Vond 200 gewas erg weinig.
     
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Niet te hard roepen dan wordt het volgende keer meer:music:
     
  8. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    Goedemorgen leuk event heb wat moeite met de vele info .
    begrijp ik het goed dat ik via stap 3 meteen via 21 naar het kaaswiel 31 voor de Sv kan komen ?
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, dat heb je goed. Van vakje 3 kan je naar vakje 21 in de Milkshake bar. Daar via vakje 22, 24, 29 en 30 naar vakje 31 voor het supervoer.
    Dat wordt bij mij ook het eerste deel van het event.
     
  10. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Erg fijn dat het maar 200 plantjes kost het afkopen. Vanmiddag voor het eerst eens proberen via puffin. Ben pas laat thuis.
    Iedereen succes!!
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb even gekeken en ik heb zelfs nog 8 stollen :D

    Bedankt voor de tip!
     
    Borkie, LadyFamerieke en hendrika73 vinden dit leuk.
  12. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

  13. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    Miekje als ik klik bij je tip dan kom ik bij het fokevent uit.
    Ik snap het niet want eerder kreeg ik wel de mooie lijstjes van dit event:oops:
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  14. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Wel ja, dat heb ik dus ook......heb de weeral prachtige lijsten van dit event wel via FB kunnen binnen loodsen maar "de tip" dus niet....
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die ongewijzigde tekst bracht mij dus ook aan het twijfelen wat er mee werd bedoeld. Sorry, misschien is het zo dat wanneer het anders was geweest het er duidelijker had gestaan, maar of het om volledig afkopen ging of een bepaalde tijd afkopen was voor mij ook niet duidelijk.

    En inderdaad, de plattegrond is deze keer erg duidelijk. Er is ook voor een prettige nummering gekozen. We hebben ook events gehad dat we bij nr 21 moesten beginnen omdat er op een andere manier was genummerd. Deze plattegrond met pijlen is erg prettig.

    Wat ik nog steeds wel mis, maar deze keer niet in de Duitse FAQ heb opgezocht, is wat de totalen zijn. Meestal zijn er wel spelers die het op de eerste bladzijde van de praatgroep zetten, maar dat zou ik nog steeds graag in de FAQ zien.

    En zo heeft ieder land inderdaad z'n eigen plussen en minnen. Ik ben heel erg blij met de Nederlandse FAQ, ook al blijven er nog wel eens vragen over bij mij. Gelukkig hebben we daar de praatgroep voor, en nadat het event gestart is het topic met algemene vragen.
     
  16. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Als het goed is gaat het om de volgende totalen uit je schuur:
    100 paard
    1.000 hopplantjes
    50 geiten
    150 zonnebloemen
    65 kip
    65 konijn
    80 schaap
    500 orchidee
    800 sla
    2200 viooltjes
    400 komkommer
    600 winterpenen
    1.000 tarwe
    1400 gierst
    400 mais
    1.000 haver
    1.000 korenbloem
    2.000 braambessen
    40 geitenmelk (enige product)
    1.000 venkel
    1.000 pepermunt
    1.000 rozemarijn
    1.000 aardbei
    1.000 watermeloen
    1.000 vossenbes
    1.000 blauwe bessen
    100 varken
    100 koeien
    40 kikkers
    40 hond
    40 kat

    hoop dat het klopt en inmiddels is het 14uur dus ik ga beginnen :)
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Uit me rozenbottels en bittergember op kwartveldjes 696 roet en 140 vergrootglas gekregen
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  18. popje4

    popje4 Levende forumlegende

    snik ik ook miekje....
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  19. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    kwartakkers honingklaver en bomen op baha 693 roet en 139 vergrootglas
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  20. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik ben begonnen met 486 roet en 138 vergrootglazen. Nu afwachten hoeveel er uit de eventgewassen gaan komen.
    Vanmorgen een 100% oogstbonus voor 24 uur gedraaid, dus lekker om te starten. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.