Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Precies, zo fanatiek zijn als je zelf wilt. Op 5 velden eventgewas zaaien en je kunt per oogst ongeveer 60 supervoer binnenhalen. 3x per dag. Misschien is dat inderdaad wel leuker dan de wolkenrij. Ik blijf het lastig vinden. Ik ga in ieder geval zoveel mogelijk zaaien en oogsten. Lekker een weekje knechten gebruiken. 660 supervoer. Dat klinkt best wel heel erg leuk. En voor de stallen, stekjes, knechten, WAC, paasjam en andere prijzen ben je verder geen eventgewas nodig. Die zijn alleen nodig voor de sieritems en de kaaswielen.
     
    Borkie, LadyFamerieke en HofvanDromen vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ziet er weer leuk uit en de hoeveelheid die gevraagd wordt is wel erg veel als je het hele event uit wil spelen. Geen sieritem met schaap helaas. Ik ga voor de leuke prijsjes die te halen zijn. Als ik het goed heb gelezen en gekeken dan heb je de di alleen maar nodig voor de sieritems toch? Als dat zo is dan leg ik geen kwartjes neer en laat alles lekker staan en speel wel verder met grote velden. Kan toch alleen de avond oogsten, dus zo ver zal ik niet komen. Wat leuke stallen en sv is hier erg welkom.
     
  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    maar die cooldown van die SV ding die is wel 12 uur ...dus ben bang dat daar nog een addertje ergens onder die gras verstopt is..:wuerg:.
    ga dat hier ook niet doen ...ben nog steeds in die opbouw en ben straks al 100 koeien weer kwijt enzo enzo ...:cry:
    Misschien op 1 veld ofzo ...weet nog niet ...
    Voorraad maken enzzzzzzzzz....is Hofje belangrijkste bezigheid op dit moment -.-
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  4. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dus 200 eventgewassen en de hele 6uur is weg? Dat word dus volop eventgewassen zaaien om zoveel mogelijk SV binnen te halen.

    De schuur moet ook een stukje leger gemaakt worden om de staak te halen en er is best wat DI nodig. Zoals gewoonlijk ga ik voor alles, kan het meestal niet laten om een staak te laten schieten. De staak van de +1 groentje zet ik vaak bewust in. Als ik dan ook extra EP krijg, is dat erg mooi meegenomen.
    De kleine prijzen tijdens dit event zijn ook wel mooi, kistjes, KC, stallen en stekjes. Ik ga nog eens goed puzzelen wat ik wel en niet wil of ga ik toch voor alles???

    Voor de farm van een buur van mij ga ik eerst even kijken hoe het met de gevraagde dingen staat. Ben bang dat het niet toereikend is. Daar ben ik hard op zoek naar SV, GB, KC en nog een aantal bomen en stallen missen. De staak is daar minder interessant. Dus ga daar in overleg met de eigenaar nog even kijken wat wel en niet haalbaar is en waar we in willen investeren.
     
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Annelies ...die cooldown van SV is 12 uur:oops:
     
    Borkie, LadyFamerieke en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  6. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Nieuw
    Er zijn zojuist aanpassingen gedaan betreft dit event, dit is verwerkt in onze FAQ.

    Het betreft het molenproduct (vraagt nu om 35 roet ipv 50) en wat de wolkenrij geeft (bonussen duren nu 12 uur ipv 3 of 4 uur en daarnaast geeft het ook nog extra EP).​


    Dit maakt de wolkenrij wel wat interessanter.......
     
    owl., Borkie, LadyFamerieke en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, dat maakt het een stuk interessanter. Iedere dag te oogsten en dan 12 uur lang het voordeel, dat is bijna de hele dag. o_Ok ieder eventgewas in dan binnen de tijd vaker te oogsten. De hoeveelheid roet is prettig, in totaal nu 3500 ipv 5000. Het is nog steeds veel.
    En dat beetje ep is voor mij ruim 40.000. 300x je level is voor de hogere levels toch echt geen beetje.
     
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ZO tabel is ook klaar tip volgt later....
    Eerst lekker ontspannen
     
    Borkie, LadyFamerieke, ienemienie en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb toch maar de hut verbouwd. xD De lage stallen weg en alles op kwart gezaaid. Kijken hoever dit gekke schaap kan komen. Ik hoop dat de di ook kan worden gehaald door dit werkende schaap. ;)

    Alles nagelopen in mijn schuur. Pff alles net kantje randje op voorraad, behalve de blauwe bessen, daar mis ik er 600 van.
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2018
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik mis er van ongeveer alle bessen zo'n 600, maar ik ga gewoon elke dag bijkopen met het rode mandje, dat scheelt een ruk. De dieren heb ik tot mijn grote verbazing eigenlijk wel op voorraad, dus ik ga er gewoon voor. Het zal wel een klus worden, want ik moet dit keer alles met de hand doen (iets te kwistig geweest met mijn KC haha).
     
    Borkie, LadyFamerieke, Daxter1966 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met de hand beginnen, maar je kunt vrij snel een knechtencoupon van 24 uur verdienen, en er is ook eentje van 3 uur. Ik moet er niet aan denken om alles met de hand te moeten doen. 5 velden met kwartveldjes.
    Heb je geen quest waar je er redelijk eenvoudig bij kunt?
     
    Borkie, LadyFamerieke en schaapje52 vinden dit leuk.
  12. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Fijn dat de beloning van de wolkenrij is aangepast. Volgens mij heb ik alles ruim op voorraad, en ga echt het gehele event alleen poederige puff verbouwen. Kom maar op met het kaaswiel supervoer.
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee, geen kijk op Coco. De enige waar ik bij zou kunnen is Geitenkaas en die moet ik nou juist niet doen xD

    Maar ik red het wel hoor. Gelukkig hoef ik alleen vrijdag nog te werken, en dan heb ik 'late dienst' dus dan hoef ik in ieder geval niet achterlijk vroeg op om te gaan klikken :music:
     
    Borkie, LadyFamerieke, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. klakje

    klakje Oudgediende

    lekker alles rustig gelezen. veel puff verbouwen, snel naar supervoer en oogsten maar. Tussendoor maar rustig kijken wat nog meer interessant is. Hierna moet je misschien wel effe echt puffe om weer bij te komen.
     
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dus dat word hem niet, dat is dus de nacht haha
     
    Borkie, LadyFamerieke en HofvanDromen vinden dit leuk.
  16. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik ga toch maar voor de aangepaste wolkenrij, morgen op baha beginnen met het eventgewas en dan op de farm een rondje van de gevraagde gewassen om me voorraad een beetje op peil te houden :)
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  17. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Heb net in huisdraad gepost...maar zal hem hier ook neerzetten ..misschien heeft iemand er iets aan ...:)

    Okee de wolkenrij is dus veranderd en dus een soort van interessant :wuerg:
    Heb Hofje zo even een weggetje zitten puzzelen ...lijk wel niet wijs maar okeexD...naar de wolkenrij ...alleen die wiel voor SV zit erin..
    die andere heb ik even buiten beschouwing gelaten...kan jezelf altijd nog kijken of je die doet of niet...
    Daar gaan we dan ...-.-

    0 - 50 Zonnebloem
    1 - 25 kippen
    4 - 25 eenden
    3 - 500 eventgewas
    21 - 1000 haver
    22 - 1000 gierst
    24 - 1000 hopplantjes
    29 - 25 koeien
    30 - 75 koeien
    31 - 200 eventgewas en dan hoera die SV kaas ding
    32 - 20 detective gereedschap ...kost 2000 event gewas ..700 roet ..220 vergrootglas ...geeft sieritem

    12 - 100 zonnebloemen
    13 - 800 sla
    14 - 500 eventgewas
    33 - 40 kippen
    40 - 40 konijnen
    41 - 20 detectivegereedschap kost 2000 eventgewas ..700 roet..220 vergrootglas ..geeft sieritem..

    16 - 600 winterpenen
    17 - 1000 tarwe
    18 - 400 gierst
    20 - 20 detectivegereedschap..kost 2000 eventgewas..700 roet ...220 vergrootglas...geeft sieritem..

    7 - 250 orchidee
    8 - 500 eventgewas
    42 - 1000 viooltjes
    45 - 1000 braambessen
    52 - 1000 aardbeien
    53 - 1000 watermeloen
    54 - 20 detective gereedschap ..kost...2000 eventgewas ..700 roet ..220 vergrootglas ...geeft sieritem..

    55 - 1000 braambessen
    56 - 1000 vossebessen
    57 - 1000 kruisbessen
    61 - 20 detectivegereedschap ..kost 2000 eventgewas ..700 roet ..220 vergrootglas..geeft de Wolkenrij...

    Hoop dat het klopt ...:music:

    Slaap lekker Allemaal ...Met Mooie Dromen :inlove::inlove:
     
    owl., Borkie, LadyFamerieke en 7 anderen vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Een ding is zeker, mijn schuur raakt steeds verder leeg. :wuerg:Hoef ik niet te stoffen. xDDe laatste tijd gaat het wel erg hard en ik heb niet zoveel tijd om het aan te vullen. Althans, ik zou niet meer weten hoe ik het snel aan kan vullen naar de oude voorraad. Maar we zien wel waar ik ga stranden. -.- Ik vind het leuk om met een event mee te doen en als de voorraad op is zal ik over moeten slaan.
     
    Borkie, LadyFamerieke, ienemienie en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou ik heb de boel omgebouwd. Met de hand, dus maar meteen op drie velden kwartveldjes neergezet dan heb ik dat ook maar weer gehad. Gelukkig ruimschoots voldoende SM bijeen gesprokkeld voor het vermeerderen, en ik heb zelfs nog een witte onschuld zwerven dus dat moet geen probleem zijn. Zwaardlelies opgezet, met water, dan zijn ze morgen ruim op tijd klaar. Ik ben benieuwd.

    En jammer van mijn koeien en zo, maar daar heb ik zat stallen van dus die kweek ik er zo weer bij :music:

    Tussendoor zal ik nog wel wat bessen van allerlei pluimage moeten telen, maar ik zie het niet somber in of zo. In ieder geval veel minder somber dan een paar maanden geleden met een soortgelijk event (oh ja, de herfstsprong was dat), toen kon ik ongeveer niks leveren en kwam ik met een heleboel burenhulp tot opdracht zes of zo, en daar was ik al bereblij mee want ik kreeg er mijn eerste mysteriestallen mee ;)
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2018
    Borkie, LadyFamerieke, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Nu de beloning voor de wolkenrij verbeterd is, ga ik daar toch ook maar voor. Schuren lopen hier ook leeg.
    Binnenkort kunnen de schuurtjes afgebroken worden :oops: @schaapje52 Misschien BP vragen of we volgende keer een event als buurtjes gezamenlijk kunnen doen, gooien we alles bij elkaar in de schuur xD
     
    Borkie, LadyFamerieke, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.