Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Schaap stond vanmorgen op en alles geoogst. Er kwam goed roet en vergrootglas uit de grote velden. Dus schaap rekenen en dacht toen, laat ik eens lekker gek doen en failliet gaan. xD Molen aangezet voor wolk en 1 sieritem. Als het mee zit kan ik vanavond de molen nog 2x aanzetten voor 2 sieritems. Ik kom er dan 1 tekort. Die hark ik ooit wel eens met ruilen of misschien in de muntjes winkel.
    Voor de 2 sieritems heb ik nu nog 100 vergrootglas nodig en 200 roet, daarnaast nog 5000 gewassen.

Ik ga ervoor. 8)xD

Borkie, boermars, Katinka1700 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Das allemaal wel leuk , dat je het dan met fokken alsnog zou kunnen halen ..
    maar als je nu nog 300 DI moet hebben ...betekent dat 600 SV ...en Das leuk dat je die dan met eventgewas weer ken halen in die wiel.
    Maar dan moet je wel die eventgewas ook nog wel hebben...en eerst ook nog die 600 SV ..
    Voor vele onder ons is het gevraagde aantal gewas al bijna niet te halen ... laat staan dat die gewas genoeg over hebben om te investeren in de SV ...
    Ben bovendien van mening dat er van dit event niks klopt ...De DI zou hoog afgesteld staan , wat helemaal niet zo is ..
    het zou een gemiddeld event zijn ..das ook niet zo ..
    Want je moet dus het hele event door eventgewas op kwartveldjes en met WAC en/of ook knechten ...en dan alsnog gaan fokken om het nog te kunnen halen..
    De "gemiddelde "speler heeft dat allemaal niet...En daar wordt zo als gewoonlijk door BP weer geen rekening mee gehouden..

Zelf heb ik mij een hoedje zitten fokken ...:wuerg: Omdat ik al door had dat het op een 'Normale' manier niet zou gaan lukken ...
    Heb ter kweenie hoeveel SV al door moeten jagen ... nog 10 gereedschappen te gaan ..dus nog 110 DI ..
    Wordt hier kiele kiele of de wolkenrij gehaald wordt...Hoop nog wat SV terug te kunnen halen met die eventgewas ..

Maar tis een event waarbij , bij Hofje wel de roze broek van de kadetten glijd:wuerg:>:(
    Ben meteen helemaal weer genezen van de eventkoorts ..hoop hem dan ook niet meer te krijgen :oops:

Borkie, boermars, Katinka1700 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

4 velden?? ik heb er 5 voor eventgewas.

4. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Vanmorgen uit al mijn velden 108 DI gekregen, hier zaten ook al een aantal burencadeaus bij in. Als ik het goed heb, heb ik nog 15 gereedschap nodig wat gelijk staat aan 165 DI. Word echt krap dus...

Wie nog een DI over heeft, ik hou mij zeker aanbevolen. Die staak blijft mijn doel!

Als ik dus al het binnen gehaalde SV in ga zetten voor het fokken, dan zou ik het halen. Maar dat lijkt mij totaal niet de bedoeling. Ik ben het in dit geval ook helemaal met HofvanDromen eens. Als BD er op zet dat het voor iedereen haalbaar is dan moet het ook haalbaar zijn en niet op deze manier. Wil je meer SV binnen halen dan moet je dus knechten inzetten, WAC en elke keer op tijd oogsten. Je kunt dan alleen voor het SV gaan, want je hebt geen gewassen over om die andere af te kopen voor 200 puff. Al dat SV moet je er weer insteken. Nou sorry, dit is echt een super intensief event en vind het persoonlijk ook erg jammer dat we nergens wat terug krijgen van het spel. Ergens een opmerking zou fijn zijn geweest o_O

Laatste bewerkt: 21 Januari 2018
  5. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Ik ga er nog niet eens komen met het roet, terwijl ik toch nonstop eventgewas draai op vijf velden met wac en kwartjes en vier oogsten per dag. En die vergrootglazen is helemaal een lachertje: als ik er morgenochtend al mijn 1000 SV doorheen draai heb ik er nog niet genoeg. Aan mijn level (77 inmiddels) kan het niet liggen: eventgewas is eventgewas zou ik toch denken.

Niet dat ik wakker lig van die gemiste wolkenrij hoor, maar die 'ruime' afstelling van de DI valt inderdaad vies tegen.

Borkie, Katinka1700, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. connie1959

connie1959 Gelegenheidsauteur

Dit is de eeste keer dat ik het event niet ga halen en ik zit in lvl 105
    roet heb ik nog 1385, maar ik krijg bijna geen vergrootglazen...

Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  7. boerin5260

boerin5260 Junior expert

Ik heb is gekeken bij het fokken daar komt bij elke fok wel een vergrootglas uit. vergeleken bij het oogsten op de velden is het pet ik hoef er nog maar 3 te malen dan ben ik klaar

Borkie, Katinka1700 en hendrika73 vinden dit leuk.
  8. .babouska.

.babouska. Forum-baron

Kreeg je 108 vergrootglazen? wat had je opgezet dan?

Borkie en Katinka1700 vinden dit leuk.
  9. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Heel erg jammer dat vele van jullie het waarschijnlijk niet gaan halen...en jammer dat ik niet uit eigen voorraad kan geven!
    Bij mij staan de DI goed afgesteld want ik zit nu op totaal 4473 roet en 1511 vergrootglas.
    Ik wens jullie heel veel succes met de laatste loodjes...!!

10. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Hier hetzelfde ik zit in level 128 gisteren voor de zekerheid maar 8 velden veredelde anjers met kastanje wolkenrij gedaan om zeker te zijn dat ik het zou halen. Wolkenrij dus binnen.

Tot nu staat de teller op 125 vergrootglazen , als ik dit niet gedaan had zou het bij mij ook twijfelachtig zijn geweest of ik het zou halen, omdat ik vannacht nachtdienst heb en morgen overdag dus slaap. Is toch raar dat ze dit gemiddeld noemen als level 128 met knechten wac en kwartjes al zo'n moeite heeft om het te halen, en ja alle bekers in de boom, en ja continue aan het oogsten als het tijd is dus echt weinig tijd verloren.
    Moet wel zeggen dat ik geen zin had om mijn XXL bomen te verwijderen en er 20 uurs van te maken, maar dat mag het verschil toch niet zijn.

Ja een heel leuk event, maar nee, BP heeft toch echt de plank misgeslagen wat droprate voor de vergrootglazen betreft. Dit is ABSOLUUT geen gemiddeld event maar zeer moeilijk. Hoop dat ze hier in de toekomst toch echt eens meer rekening mee gaan houden. Het hoeft ook niet al te makkelijk maar dit is toch echt erg, zeker omdat er gezegd wordt dat de droprate hoog afgesteld zou zijn, droprate mijn reet, dus echt niet he!. :wuerg:

Borkie, boermars, Katinka1700 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Je hebt gelijk. Dan is het dus eigenlijk nog slechter gesteld met die drops.:sleepy:

Borkie, Katinka1700, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Dat heb je helemaal gedaan zonder je kanstanje wolkenrij en veredeld gewas en strooien met supermest etc, dus puur uit alleen maar oogsten van eventgewas en s'nachts lang gewas ?????

Volgens mij ben jij geen gemiddelde boer en heb je aardig wat middelen om sv, ,sm, bomenmest , ambachtsproducten in te zetten, anders kan je dit toch niet verklaren. Dan vraag ik me af hoe dit kan??? By the way ik misgun je dit niet hoor maar maakt me wel nieuwsgierig ;)

Borkie, Katinka1700, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. joke1948

joke1948 Forum-baron

Hier klaar, en ook op de twee anderen,overal zeker 500 supervoer behaald, en we zijn er nog niet.Gaan lekker door met zaaien.

José

Borkie, Katinka1700, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. mamiagk

mamiagk Forum-expert

ik sta al een dag op het punt om de wolkenrij te laten schieten en vol voor het supervoer te gaan, dan haal ik 4 sieritems binnen, dat is ook wel een keer ok. maar ook ik vind het raar dat er in de faq de opmerking stond over ruime droprate, ik heb wat gefokt voor drops, eerste dag met de kastanjerij gewerkt en extra drops gemaakt en dacht dat het wel zou los lopen, maar ik vind het teveel gedoe merk ik om zo op het eind van het event nog zoveel te moeten, dat geeft mij een soort van stress en daar heb ik geen zin, het is een spelletje , nog 23 gereedschap maken, in iets meer dan een dag....nee, ik hou het voor gezien, ik maak er nog 3 als de drops er zijn en dan lekker supervoer ophalen. succes allemaal nog!

Borkie, boermars, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Aartmans

Aartmans Gelegenheidsauteur

Hier wel een beetje het zelfde verhaal, de planten zijn het probleem niet, het roet ook niet, maar het vergrootglas.....
    Terwijl ik ook een aantal keer anjers heb geplant. moet nu nog 350 vergrootglazen krijgen, dat is niet meer te doen. ook had ik gelezen dat bigpoint het niet al te moeilijk zou maken, nou ik heb er weinig van gemerkt.

De "Gedurende 12 uur 40% EP bonus op eventgewassen" kan ik dan ook wel op mijn buik schrijven, dus voor in de toekomst zie ik het ook niet rooskleurig.

Een voordeel heb ik maar wel genomen, en dat zijn een heleboel supervoer :D
    Voor 200 powder poff 5 supervoer, en als je dan een paar duizend planten had;)

Borkie, boermars, Katinka1700 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ja ik kreeg er 108. Ik heb gisteren omgebouwd naar grote velden. Baha staan mijn XXL bomen ongeveer op 2/3 van het regenwoud. Daar staan dan ook nog een aantal stallen op. De open plek staat vol met verschillende stallen. De rest heb ik overal grote velden met op de hoekjes bomen, XXL en normale bomen.
    Op baha had ik heliconiabloem, op de gewone farm had ik zwaardlelies 1 veld en 1 veld speciale tarwe. De wolk van de bloemen was geactiveerd dus het deed er korter over. De zwaardlelies lagen water en mest op en de rest alleen maar water.

Ik heb net nog een aantal XXL bomen kunnen oogsten en ik kan straks nog een handje vol stallen oogsten. Ik kreeg er nog 5 vergrootglazen.

Gisteren had ik alles opgedraaid aan vergrootglazen, nog wel wat cadeautjes gekregen van lieve mensen en vanmorgen had ik er 108 staan. o_Ok hier zitten weer wat burencadeaus tussen.

Borkie, .babouska., Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Ik heb tot nu toe drie sieritems binnen kunnen halen. Flink wat supervoer en ik ben dol op kaartjes voor het rad. Daarmee heb het item ponyritje, geheimzinnige nachtmerrie en een schaapskooi rood gewonnen :D.

Voor de gehele wolkenrij zou ik nog 330 vergrootglazen moeten verzamelen. Dat is toch geen doen, ik kan misschien nog wel één sieritem behalen of de wolkenrij. Daar zal ik dan nog tussen moeten kiezen. Extra fokken is bij mij niet echt mogelijk, ik heb echt een schrijnend tekort aan dieren. Ik ga straks na het event ook alle rode en roze stallen op het veld zetten, want anders haal ik dat tekort nooit in.

Ik kreeg trouwens wel meer vergrootglazen uit de rozen dan uit de powder puff plant. Per veld kreeg ik van de powder puff plant 6-10 glazen en van de rozen 15-18 glazen. Scheelt toch weer.

Succes allemaal voor wie nog de laatste loodjes voor de wolkenrij aan het afleggen is. Zal morgen nog even kijken of ik nog wat vergrootglazen kan rondsturen.

Borkie, Katinka1700, farmermikkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. PinguinEric

PinguinEric Junior expert

Roet heb ik ook genoeg, vergrootglazen ga ik tekort aan komen. Hoef nog maar 1 item voor de wolkenrij. Hoop dat ik het ga halen.....

Borkie, Susannamaria, Katinka1700 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Bij mij draaien de molens voor de laatste 2 gereedschap . Net op tijd want morgen heb ik geen tijd .
    Ik heb de kastanjewolk gebruikt en vind het vreemd dat zelfs anjers op comfort niet altijd een vergrootglas geven maar in ongeveer 95% van de comfortakkers die ik heb gebruikt . Ongeveer 500 SM nodig gehad om het einde te halen:cry: .Beetje jammer met de beloofde hoge droprate-.-
    Buren ik heb geen vergrootglazen meer nodig stuur ze maar naar iemand die ze nog harder nodig heeft

Borkie, boermars, Eleonore_84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. jelle1968

jelle1968 Actieve auteur

hier ook nog veel vergrootglazen de dropitems zouden hoog ingesteld zijn niet veel van te merken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.