Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pino460

    pino460 Forum-hertog

    Je hebt gelijk heb er eentje over het hoofd gezien dank je wel voor de correctie .
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  2. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ik moet echt heel goed gaan nadenken over wat ik wel en niet ga inleveren hier. Ik denk niet dat ik voor de wolkenrij moet gaan. Dat gaat me teveel kosten. Ik wil niet helemaal door mijn voorraad zijn. Ik heb een hoop dieren die hier gevraagd worden nog niet eens op 50 staan, ik ben wel lekker bezig geweest met fokken dat dan weer wel xD.
    Ik zie wel dat er een hoop leuks te verdienen valt in dit event dus ik ga leveren wat het minste pijn doet.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Uit de duitse faq :D

    Die Ablaufzeit wird Euch rechts im Feld angezeigt, wenn Ihr darauf klickt. Ihr könnt die Ablaufzeit durch Einzahlung von 200 Eventpflanzen überspringen, um dann wieder am Käse zu Nagen.

    Ik ga voor het SV en de partytickets, er zal vast binnenkort weer een nieuw item komen voor een nieuwe wolkenrij naast het ponyritje
     
    Borkie, LadyFamerieke en -Coco1968- vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En betekent überspringen verkorten of overslaan?
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  5. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Betekend overslaan.
     
    Borkie, LadyFamerieke en -Coco1968- vinden dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Dat is dus 1000 roet per dag nodig voor een wolkenrij die geeneens (t)ep / bd geeft :wuerg:

    Daar ga ik geen extra SM aan uitgeven :p xD
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Dat wordt dus volop supervoer sparen. Straks even kijken wat ik verder dan nog echt leuk vind. De wolkenrij twijfel ik dan wel aan. Al laat ik niet snel een wolkenrij zitten. De andere kaaswielen interesseren me niet zo. Dat scheelt ook flink gewas en drops.
    Ik ga zo oogsten en weet nog niet goed wat ik er op wil zetten. Meestal doe ik dus wel stallen en grote velden, met alleen op de hoekjes bomen. De 12-uurs bomen ga ik er ook niet speciaal afhalen. Maar zonder die andere kaaswielen ben ik ook al veel minder drops nodig en mest heb ik genoeg.

    Bij mij op de markt zijn 25 konijnen minder waard dan een paasjam. Dus als het om de BD gaat kun je ze beter wel inleveren.
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2018
    Borkie, LadyFamerieke en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik zet kwartakkers rozenbottel en bittergember met daaromheen wat boompjes des te eerder heb ik genoeg di's :)

    uit de faq:

    NB Ons is verzekerd dat de droprate hoog wordt afgesteld om het aantal benodigde drops ook echt te kunnen verwerven. Onze tip is om te starten met bomen of met een hoog-basis-EP-gewas op kwartakkers.
    Want van een grote akker (2x2) komt ook bij een hoge droprate hooguit 1 stuks van elk drop-item omhoog.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ja Hofje weet Coco ...maar daar let ik dan weer niet zo op ..kijk meestal alleen naar verschil van de dieren..
    De konijnen brachten 10000 BD per stuk op ..Dus Hofje blij naar de markt ..ppppfffff nu staan ze dus al voor 8000 BD en dus die van Hofje worden weer niet verkocht...
    De Paasjam kost hier 360000 BD ...maar daar zal Hofje hem wel zeker niet voor kunnen verkopen ..en zo gaat het altijd:oops:
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Maar 25 x 8000 = 200.000. Dus als je een paasjam verkoopt voor 330.000 heb je toch bijna 100.000 verdiend.

    Ik heb de FAQ uitgeprint en eens gekeken. Die kaaswielen kosten helemaal geen drops, en de wolkenrij vind ik toch wel leuk. Dus ik ga voor bijna het hele event. Sommige sla ik wel over. De schapen ga ik bijvoorbeeld niet leveren voor wat mest. En de viooltjes ook niet voor de BD. Maar wanneer ik wel alle drops nodig ben, moet ik misschien ook maar voor de tip van Ron gaan en vanavond al de stallen eraf halen en kwartveldjes leggen. Het veld met xxl bomen laat ik eerst wel staan tot ik voldoende kwartveldjes heb. En de meeste kaaswielen zal ik wel gaan halen denk ik. Dat is dan voor eenmalig 200 gewas iedere resterende 12 uur prijs. Tegen eenmalig 5 supervoer. Als het te laat wordt voor een kaaswiel, kies ik wel voor het supervoer.

    Wel leuk, weer een event waarbij iedereen tot het eind door kan gaan.
     
    Borkie, LadyFamerieke en HofvanDromen vinden dit leuk.
  12. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    :oops: heb er 4 x 10 voor 10000 al op de markt staan ...nou ga ik natuurlijk niet ook nog voor 8000 te koop zetten...
    en weet zeker als ik die paasjam te koop zou zetten voor 360000 dat iedereen weer goedkoper gaat zittenxD:cry:
    En dan ik heb nu helemaal die paasjam niet ...die moet Hofje dan eerst morgen nog ophalen ..en ja dan heb iedereen hem al en dan jaaaaaa dan gaat de prijs nog verder naar benedenxD

    Coco wist jij dat dan niet...Das toch al zolang bekend ..kwartvelden geven veel meer kans op DI en meer ook dan grote velden..
    en die XXL bomen ..zou je die er toch niet afhalen en omruilen voor gewone bomen en/of kwartvelden -.-
     
    Laatste bewerkt: 16 Januari 2018
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  13. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Hofje dat is wel een heel hoog bedrag dat jij vraagt geen 360000 maar 3600000:cry:, zou natuurlijk wel mooi zijn, ben je in 1 keer van je geldzorgen af.:p
     
    Borkie, LadyFamerieke en HofvanDromen vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Als ik er nou ook nog een stuk of 20 dan zou hebben en dan voor die prijsxDxD
    :oops: een nulletje teveel dus...Sorry:music: zal even aanpassen ;)
     
    Borkie, LadyFamerieke en omaagnes55 vinden dit leuk.
  15. wima3102

    wima3102 Forumbewoner

    Het lijkt ons een event wat goed te doen is, maar of we hem helemaal gaan doen, moeten we nog even bekijken.
    Het volgende is ons alleen niet geheel duidelijk:
    Hoe zit het nu met het eventueel verkorten cq. afkopen van de tijd bij de kaaswielen met het eventgewas en hoe zit het dan met de cooldown tijd, die er bij de kaaswielen onder vermeld staat?
     
    Borkie, LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    De cooldown tijd is de wachttijd voor je hem kan oogsten..
    als je 6 uur cooldown hebt en je koopt af ..met 200 eventgewas ...dan wordt die cooldown tijd of te wel de wachttijd korter..
    Weet alleen nog steeds niet hoeveel tijd er dan vanaf gaat..
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat weet ik wel. Maar meestal heb ik er wel vertrouwen in dat ik het toch wel haal. Dus waarom dan onnodig energie stoppen in ombouwen? Kwartveldjes vind ik echt vreselijk met de hand. Dus misschien ga ik wel halve velden leggen. Als ik dan uit ieder veld een drop krijg ben ik al lang blij. Als ze echt ruim staan afgesteld zijn 1000 nog wel een keer te doen.

    Sorry, 5000. Dat is wel heel erg veel. Kwartveldjes dus.
     
  18. thea1963

    thea1963 Forum freak

    [​IMG]
     
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Volgens mij is het net zo'n event als laatst met die berg, alleen zou deze gezien de mooie tip wel haalbaar moeten zijn.

    De staak is ook wel mooi. Werkt alleen op de gewone farm als ik het goed heb gezien, dat is wel jammer.
    Straks volledig inlezen en vanavond dus maar ombouwen naar kwartveldjes met het hoogste gewas.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  20. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dank je xD
    Heb je ook zo ene filmpje van die met die SV :music::oops:
    Allememachies ...dan ken je wel blijven zaaien en oogsten ....xD
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.