Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. micchel

micchel Gevorderde

Tegen het einde van dit event gaat mijn voorraad sv dik boven de 1000 stuks zitten. zeeeeer tevreden dus

Borkie, -Coco1968- en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. jennie79

jennie79 Forum freak

ik red het wel zonder extra hulpmiddelen. ik heb nog 176 vergrootglas nodig dus dat ga ik wel redden.
    heb in begin van event overal bomen gezet behalve op open plek, daar staan stallen en bomen die ik nodig heb voor de questen.
    voor de rest snachts lang gewas gezet en overdag zoveel mogelijk event gewas.

Borkie, missy-m85 en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Wie nog een vergrootglas over heeft graag , ik kan ze erg goed gebruiken.
    Ik wil toch proberen om het event te halen,ik heb nu 2 sieritems binnen ik hoop de derde vandaag binnen te halen.
    Dan nog 1 sieritem te gaan en de wolkenrij.
    Al vast bedankt.

Gr bjorke-annika

Laatste bewerkt: 20 Januari 2018
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. mamiagk

mamiagk Forum-expert

het fokken geeft ook vergrootglazen....kwam ik net achter, dacht even een paar keer fokken met babyboom, klein beetje fokdieren aanvullen want is na het laatste event toch wel uitgedund.

Borkie, lonnie57 en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Ben gister maar gewoon gewas gaan zaaien ..tja t,was ook een aanslag op Hofjes gewone gewassen ..waar zij enorme voorraden van heb ..niet -.-...xD en maar de SV en SM aangevuld...Tja je moet toch een keuze dan maken :wuerg:
    komt zij tot haar verbazing erachter dat zij al 58 gereedschappen kon maken ..dus nog 42 te gaan ...Nu bent Hofje natuurlijk weer stiknieuwsgierig of dat wel zal gaan lukken :music: Maar ja nu dus eerst weer eventgewas maken ...want die heb Hofje nou weer niet genoeg :p
    Als er soms spelers gaan fokken ..zouden jullie dan willen vertellen hoeveel en hoe vaak er een vergrootglas uitkomt...
    Misschien is dat nog een laatste optie hier...al bent Hofje er wel tegen dat zij nou ook nog moet gaan fokken om DI te krijgen8)

Borkie en mamiagk vinden dit leuk.
  6. mamiagk

mamiagk Forum-expert

ik doe niet veel fokken, heb er denk 10 gedaan maar elke fok geeft er 1 bij mij....

7. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Dank je mamiagk voor het melden ...euhm euhm Hofje ga denk maar niet nog 462 x fokken :oops:xD

pppfffff....zal nog is een keer aan een event beginnen :music:

Borkie, bjorke-annika en mamiagk vinden dit leuk.
  8. -elvira101-

-elvira101- Forum-expert

hier weer eventgewassen opstaan. heb nu precies de helft van de nodige vergrootglazen. ik zit heel erg te twijfelen of het gaat lukken voor de wolkenrij of dat ik beter voor het supervoer kan gaan. want die glazen willen bijna niet uit de grond komen. wie heeft er voor mij een tip? heb in de nacht telkens de langste gewas staan en overdag kan ik 2 keer eventgewas oogsten.

Borkie vindt dit leuk.
  9. Reggaefeeks

Reggaefeeks Forum-baron

Hier nog 407 vergrootglas nodig. Uit één veld kwartakkertjes bittergember met wac 29 vergrootglazen. Dat is net iets meer dan 2 oogsten evengewas van dat veld En ik oogst het eventgewas bijna dagelijks 5 keer, en ik heb een howie. Denk dat het zonder kunst en vliegwerk niet te halen is.

Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het lijkt erop dat je het beste eventgewas kunt zaaien, dat inleveren bij het supervoer en daarmee gaan fokken tijdens babyboom, dus voor morgenavond. Dat levert je ook steeds een vergrootglas op, waardoor je er niet veel supervoer op vooruit gaat, maar er wel de fokdieren en de wolkenrij aan over houd.

Over 10 minuten kan ik 2 velden met klavertje vier oogsten, de eerste was ik een ambachtsproduct vergeten, die kan pas ruim een uur later. Ik hoop dan nog redelijk wat drops te hebben, en ben op zaterdagochtend meestal laat op. Vannacht ga ik weer eventgewas doen, en dan morgen na de 2e oogst kijken hoeveel vergrootglazen ik nog moet. Tot nu toe kan ik in ieder geval 4 gereedschap maken na een oogst eventgewas, maar doordat de molen er ook nog een tijd over doet, reken ik de drops van de oogst van maandag liever niet mee. Dus maandagochtend wil ik de laatste in de molen zetten.
    Ik zit nu op 66. Met nog 6 oogsten te gaan, moet ik nu dus ongeveer 110 drops krijgen uit het lange gewas.

Nu het fokken zulke goede resultaten geeft, kriebelt het toch om op het andere account alsnog mijn best te doen. Maar daar heb ik het eerste sieritem net bijelkaar. Denk dus niet dat dat nog haalbaar is.

voesje, Borkie, mamiagk en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. thea1963

thea1963 Forum freak

Als het gereedschap in de molen klaar is vanmiddag heb ik er nog 37 van nodig, net 2 velden met begonia gezaaid, 2 met bittergember en 1 met blauwe bessen, kijken of het op deze manier nog haalbaar is.

Vindt het wel jammer / teleurstellend dat er geen enkele reactie vanuit het mod-team / BP komt over de droprate van de vergrootglazen en van ons geklaag en kritiek hierop, met een moelijkheidsgraad van gemiddeld en de verzekering van de tekst in de faq over de droprate moet dit event op een normale manier voor iedereen haalbaar zijn als je elke dag een paar keer oogst en mandjes koopt.

Borkie en missy-m85 vinden dit leuk.
  12. hanweij

hanweij Gevorderde

Ik kwam 5 minuten geleden er ook achter dat fokken ook een vergrootglas oplevert. Ik was wat aan het fokken gegaan om de voorraad fokdieren wat aan te vullen. En stiekem hopende op een flinke overslag die het mogelijk maakt om een rode of roze werkstal te krijgen voor truffels, donsveren, waaier en kaas. Dit in verband met de questen die een paar weken terug erbij gekomen zijn.

Wat ik me begin af te vragen is het volgende. Bij deze quest is het relatief makkelijk om aan supervoer te komen. Normaal gesproken kun je met de molen er gemiddeld ruim 1 per dag maken. Met deze quest enkele tientallen per dag, afhankelijk van WAC en aantal keren oogsten. o_Ok valt het me op dat een groot aantal mensen een behoorlijk tekort aan DI lijken te hebben.
    Zou BP 'express' babyboom dit weekend gepland hebben om het fokken te promoten? Want dit fokken is nu relatief makkelijk en het levert DI op voor het kaasevent?

Zou dit de verklaring zijn dat BP zegt dat dit event normaal haalbaar moet zijn?

Laatste bewerkt: 20 Januari 2018
    Borkie, boermars, annigjen en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Nog 38 gereedschap nodig. Kan die vergrootglazen wel uit de grond kijken.
    BP mag de vergrootglas kraan iets wijder open??:music:

Borkie en owl. vinden dit leuk.
  14. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Het event is klaar, 9 roet en 63 vergrootglazen over...tot nu toe.
    Nu verder voor het SV...

Borkie, -mikmak-, boermars en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat zou inderdaad heel goed de verklaring kunnen zijn. Bij de vergrootglazen heeft vanaf het begin in de FAQ gestaan dat die een vergrootglas op kan leveren, en deze babyboom heeft vast ook vanaf het begin in de planning gezeten. En inderdaad, je kunt deze keer wel erg gemakkelijk aan supervoer komen. Een oogst eventgewas kan 60 supervoer opleveren, als dat 30 drops oplevert, dan gaat het best nog wel hard.

En het lijkt erop dat het gewas toch echt naar ep werkt en niet naar duur, gewas van 10 uur leverde mij minder drops op dan het event gewas. Het is dus zeker overdag onverstandig om begonia's e.d. te gaan zaaien. 2x eventgewas levert veel meer op, en het teveel aan eventgewas gaat gemakkelijk omgezet in supervoer of supermest.

Borkie, boermars en .Nietje. vinden dit leuk.
  16. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Dank je wel voor de tip. Heb nu ook de fok maar aangezet.

Borkie, lonnie57 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  17. .Nietje.

.Nietje. Junior expert

Bedankt voor de TIP , ik ben nu ff aan het fokken en de vergrootglazen komen, THANKSSSS

Borkie en lonnie57 vinden dit leuk.
  18. klakje

klakje Oudgediende

Ga ook maar wat fokken, omdat ik continu eventgewas zaai zal dat ook wel honderden supervoer op gaan leveren. Komt mijn wolkenrij toch sneller dichterbij, en hoef ik morgen misschien ook geen supermest meer te gebruiken als noodgreep. Moet nog vele kamelen fokken voor kastelen in het zand.

Borkie en lonnie57 vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik denk inderdaad dat dit de opzet van het event is. Extra supervoer halen om met het fokken de drops bij elkaar te kunnen krijgen. Babyboom erbij.
    Dan hebben we eigenlijk niets te klagen, want het supervoer is in grote hoeveelheden binnen te halen, de drops op deze manier ook, en we houden er ook nog fokdieren aan over.

Borkie, -Coco1968-, lonnie57 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. thea1963

thea1963 Forum freak

De begonia's duren 16 uur, heb 2 velden kwartakkers ermee gezaaid met water en mest en wat alchemistenspul gebruikt.
    Nu idd maar afwachten hoeveel drops ik hieruit krijgt

Borkie, Katinka1700 en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.