Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Ik heb nu 38 gereedschap gemaakt dus als ik het goed begrijp heb ik dit gebruikt: 418 vergrootglazen en 1330 roet.
    Heb nu nog op voorraad: 528 roet en 1 vergrootglas.
    Wat is nu dan het gemiddelde bij mij?

hildemarc, Borkie, boermars en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. maansteen8

maansteen8 Forum-baron

Ik loop helaas een dag achter met het event ben de afgelopen week erg druk geweest met de 60jarige bruiloft van mijn ouders. Ik heb inmiddels nog maar 325 vergrootglas binnen van de 1100. Ik heb 4 howies maar ik heb de indruk dat die nooit werken bij mij want ik loop altijd een eind achter met de drops en moet ze meestal door middel van een mandje of supermest met veredelde rozen bij elkaar zien te krijgen, maar we gaan vrolijk verder

3. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Zo 69 gereedschap

hildemarc, Borkie, hendrika73 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Jasper#

Jasper# Doorzetter

Ik vind dat de makers van Farmerama eens moeten overwegen om de questen meer schaalbaar te maken zoals bij andere spellen ook gebeurd. Ik bedoel hiermee dat level 1-40 500 items moet leveren, lvl 41-80 600 en lvl 81-100 700. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld. Op die manier is het wat eerlijker voor iedereen om questen te kunnen afronden.

Borkie en boemer49 vinden dit leuk.
  5. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Nou dat hoop ik dan van niet...als je zoals Hofje met level 121 ..dit ;
    Gemiddelde :music: Met Hoog afgestelde DI :music: al geen eens ken halen :music:

Borkie, farmermikkie, nenek43 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Sanham

Sanham Levende forumlegende

De 2 velden met kwartakkers anjers gaven 55 vergrootglazen, dus precies genoeg om nog 5x de molen te laten draaien.

7. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Dan haak ik echt af, waarom zou je dit willen? Het is toch een kwestie van zaaien en oogsten en voor iedereen even moeilijk ongeacht het level.
    In de coop heb je dit soort questen wel en dat vind ik prima omdat je dan een keus hebt om ze wel of niet te doen.

Borkie, farmermikkie, nenek43 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Jasper#

Jasper# Doorzetter

Er valt toch wat voor te zeggen vind ik. Hogere levels hebben bv meer velden, hogere droprate etc. En ik bedoel niet dat hogere levels meer moeten inleveren maar dat lagere levels minder hoeven in te leveren. Het is ook maar een gedachte........

Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

gedachte mag ..maar gauw weg daarmeexD
    Hoge levels hebben helemaal geen hogere droprate...en die lagere levels ...die doen het soms beter als hogere:wuerg:
    Geld is tegenwoordig het toverwoord van BP 8) en Howies hebben en veel toverbomen en kastanjewolken enzo enzo en veel SM en/of veel SM bomen ...Goh das alles wat Hofje niet heb :p
    En niet te vergeten tijd ...veel tijd ...:(

Borkie, boemer49, nenek43 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Jasper#

Jasper# Doorzetter

Denk eens aan de bekers/ levende legende. Me dunkt dat die bij hogere levels verder uitgebouwd zijn. Daar naast heb je nog veredeling, is de bonenstaak met alle voordelen al veel verder ontwikkeld en ga zo maar door.

Tijd blijft inderdaad de belangrijkste factor. Daarnaast speel ik niet met echt geld dus dat is ook een beperkende factor.

Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Dan heb je nu 38 x 35 roet + 528 = 1858 roet. We hebben er 3500 nodig, dus je zit op de helft. Dat is haalbaar.
    Je hebt 419 vergrootglazen van de 1100 nodig is dus 38%, ruim over een derde wat je nodig hebt voor de bonestaak met sieritems.

Als je de verhouding bedoelt met je vraag? dan zit je ongeveer op 1 : 4,5

Het event is nu 2 dagen oud. Maar ik neem aan dat je de avond ervoor lange gewassen/bomen/stallen op de akkers hebt gezet.
    Dan heb je deze drops dus in ruim 2,5 dag binnengeharkt.
    Het event duurt nog 3 dagen, dus als je in dit tempo doorgaat haal je er nog 2230 roet bij, totaal ruim 4000 roet, dat gaat dus goed
    Maar... in dit tempo haal je er nog 503 vergrootglazen bij, dan kom je in totaal op 922 vergrootglazen, dus tekort.

Mocht je ergens tijd verloren hebben de eerste dagen, dan is dit tempo misschien wel goed. Maar anders moet het een stukje sneller :oops:
    Misschien veredeld lang gewas in de nacht erop? Staan er nog stallen/lange bomen. Die beter eraf.
    Het eventgewas geeft veel ep en daardoor ook aardig drops. Met gemiddeld 10 drops per akker eventgewas, en 3 oogsten eventgewas per dag plus in de nacht nog iets langers, is het net haalbaar.
    Je kunt ook nog denken aan ambachtsproducten die (gewone) gewassen versnellen in de nacht.
    Zomaar wat ideetjes.

Succes!

hildemarc, Borkie en bjorke-annika vinden dit leuk.
  12. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Ik heb geen tijd verloren , ik heb nog wel de bomen op het land staan en in de nacht lang gewas
    Ik kan 3 x per dag oogsten en gebruik zoveel mogelijk als ik kan de ambachtsproducten ook nog de howie op het land staan
    Ik heb nu 3 velden geoogst en heb 6 vergrootglazen dus ik weet ook niet wat ik verder kan doen maar het is zo niet motiverend om verder te gaan (ligt niet aan jou uitleg hoor:))
    Maar in ieder geval bedankt voor de tips

Laatste bewerkt: 19 Januari 2018
    hildemarc, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. rohba.

rohba. Forumleerling

Ik denk dat ik niet genoeg vergrootglas heb aan het einde maar ik kies er dan voor om geen molen producten te maken. Als ik wel genoeg vergrootglazen heb op de laatste dag dan maak ik ze wel. Anders heb ik meer event gewassen beschikbaar voor het kaaswiel. Ik vind het een leuk event met veel mogelijkheden.

Eleonore_84 en Borkie vinden dit leuk.
  14. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Bedoel je questen of de events........

@rohba. HOud je er rekening mee dat ze om te maken wel eventjes duren.....

15. rohba.

rohba. Forumleerling

Ja daar hou ik rekening mee :) Als je in het begin alle kaaswielen heb gehaald heb je daar in tijdens het event ook voordeel van.

Borkie vindt dit leuk.
  16. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Ik heb nu 86 gereedschap gemaakt...
    3012 roet en 1027 vergrootglas zijn mijn totalen tot nu toe.

Eleonore_84 en Borkie vinden dit leuk.
  17. Leo.netten

Leo.netten Teller

Hier vannacht alles vol gezet met xxl bomen 118 vergrootglazen en 462 roet.
    Nu 40 gereedschap ingeleverd en er draaien er nog 11 in de molen.
    Nu weer het event gewas maar de sm is op en vannacht weer de xxl bomen.
    Ben dus over de helft voor de wolkenrij dus dat gaat wel lukken.

Laatste bewerkt: 19 Januari 2018
    boermars vindt dit leuk.
  18. klakje

klakje Oudgediende

Ik word steeds blijer van de vergrootglazen drops. Gisteren verschillende keren 4 per veld. Vandaag jawel hoor 3 per veld. Kunnen we doorgaan naar 2 per veld en de laatste dag 1. Als je op het einde 1 of 300 tekort komt maakt niet uit. Beide keren pech gehad

19. Jasper#

Jasper# Doorzetter

Je hebt gelijk, moet het beestje de juiste naam geven: events

20. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik kom er met het kleine boerderijtje ook niet in dit tempo.
    Zojuist de bekers opgehoogd van 25 naar 28%. Netjes ververst daarna.
    Krijg ik van 3 akkers eventgewas 3 + 2 + 3 vergrootglazen.
    Pfff, het is om moedeloos van te worden.
    Ik doe daar iedere nacht de veredelde uien, die duren 10:30 uur. Overdag tot nu toe 3 x eventgewas (met gewone mest, anders niet haalbaar. De mest is inmiddels onbetaalbaar of uitverkocht, dus dat lukt ook niet meer). Veel meer kan ik ook niet doen.

bjorke-annika vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.