Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Heb morgen mijn SV voorraad weer op het niveau van voor het vorig fokevent...:p
    Weet niet of ik ook voor de wolk ga... komende dagen weer avonddiensten, dus ik zie wel even:music:

2. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Kom je moe thuis na een dag hard werken is echt alles maar dan ook alles stuk in de tuin. :oops: . Kan nu echt aan de klus met tig meter schutting opnieuw plaatsen. Eerst maar palen en schuttingen bestellen en dan er maar tegen aan. Boompjes en veel planten allemaal stuk. Nu weer binnen na het puin ruimen.

Nu geoogst en gezaaid, maar kan dus niet meer oogsten vanavond. Aan roet nu 1127 en vergrootglas maar 282 totaal.

3. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Hier inmiddels 25 gereedschap gemaakt.
    Is niet echt veel, we hebben 100 nodig.
    In iets minder dan 24 uur. Dat zou betekenen dat heet haalbaar is.
    We hebben nu nog 88 uur op de klok.
    Als ik iedere 24 uur 25 gereedschap haal ben ik binnen 72 uur klaar.:wuerg:

LadyFamerieke, schaapje52, boermars en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

och arme.........:oops:..schaap

daisy17858, Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  5. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Gatverdamme Schaap, wat een narigheid.

daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  6. AHaW70

AHaW70 Forum-hertog

Jouw redenering klopt niet. Je moet je begin aantal van het totaal afhalen. Wat overblijft zijn de drops die je in 24 uur gehaald hebt.

daisy17858, farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  7. jennyfarmer

jennyfarmer Alwetend orakel

Jeetje, wat een ellende! Hier viel het gelukkig mee, wel bomen in de omgeving omgewaaid. Je eigen tuintje gaat nu even voor je boerderijtje!

Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  8. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

Net begonnen, 2,5 dag geen internet. Zie wel hoever ik kom.

9. nenek43

nenek43 Forum-commissaris

jeetje Schaapje, drama toch? ik voel met je mee hoor
    hier moeten puinruimen in mijn tuin, morgen verder hiermee
    schade valt nog mee

maar jij hebt zoveel schade, kun je het claimen bij verzekering?
    heb je iig de eurootjes terug

Sterkte

10. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Vervelend Schaapje, sterkte en hoop dat de uiteindelijke schade meevalt.

@nenek43: stormschade valt meestal niet te declareren. Maar het is een beetje afhankelijk hoe en wat. Hoorde vandaag op school dat een boom van de gemeente op een auto was gevallen. Je hebt een stuk eigen risico maar omdat het de boom van de gemeente is, is die aansprakelijk voor de schade van de auto.
    Allemaal maatwerk dus.

Heb net weer 5 gereedschap aan kunnen zetten. Dan heb ik er morgen weer 20 klaar en dus 2 items binnen. Het is hard werken maar lijkt te doen te zijn. Kan die vergrootglazen wel uit de grond kijken.
    Voor de nacht heb ik eventgewassen en rozen er op staan. Ben benieuwt.

11. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Oh, buuf dat is niet leuk thuiskomen. Het was ook echt heftig vandaag.
    Hoop voor je dat je alles snel weer een beetje op orde hebt, is nu iets belangrijker dan dit spelletje. Succes!

Borkie, daisy17858 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  12. -miekedo-

-miekedo- Regelmatige auteur

De verhouding di's is hier ook matig. Per veld 50 roet en 4/5 vergrootglazen. We zien wel hoe ver we komen! Succes allemaal

13. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

ik moet eerlijk zeggen dat ik vandaag totaal van mijn bezem geblazen ben....:oops:...maar we hebben toch weer sv en pt binnen gehaald
    bezempje heeft trouwens wel een takje gebroken....:sleepy:

Borkie, BoerAnnelies, FarmerBroek62 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. boermars

boermars Forum-hertog

Wow wat een rekenwerk, wat niet mijn sterkste kant is.
    Ben weer eens te hard gegaan met inleveren van gewas op het kaaswiel voor SuperVoer, tot ik ergens las dat er iets mis is met DI, pfff.
    Ok inmiddels in de nachtdienst dus rustig aan rekenen.......heb nu bijna 33 gereedschap gedraaid.
    In de opslag:Gewas 1120, Roet 512 en Vergrootglas 4.
    Nog binnen te slepen: Gewas 5580, Roet 1833 en Vergrootglas 733
    Ja en dan alleen met wac, poepoe......die vergrootglas is een dingetje.....
    Nog 75 uur, kan daar niet 24 uur bjigeplaatst worden. ;):p
    straks maar eens kijken wat ik krijg per oogst, geloof dat ik het wel kan halen.
    In RL gelukkig geen afspraken vanwege mijn nachtwerk.

En het volgende event komt er al weer bijna aan.
    Het verjaardagsevent start woensdag al, en duurt lekker lang in ieder geval.

Laatste bewerkt: 19 Januari 2018
  15. thea1963

thea1963 Forum freak

Dit mag wel verwijdert worden uit de faq, dit geldt nog steeds niet voor de vergrootglazen :sleepy:
    krijg er wel bijv. totaal 6 van me hoofdakker met het eventgewas :cry: xD

16. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Stormschade is vaak wel verzekerd. Koopwoningen met de opstalverzekering (daar valt huis en tuin onder), bij huurwoningen heb je soms een extra deel bij de inventaris omdat de tuin niet echt onder de inventaris valt, maar de huurbaas moet verzekerd zijn voor de schade aan tuinhuisjes e.d., een auto is voor stormschade gedekt wanneer er wa+ dekking is. En alle schade die toegebracht is door een ander is verzekerd op de aansprakelijkheidsverzekering van die ander. Al is het natuurlijk lastig uitvinden van wie rondwaaiende dakpannen zijn.

Borkie, schaapje52 en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. theav71

theav71 Levende forumlegende

Ik ben eigenlijk benieuwd wat je binnen haalt met gewas wat 12 uur duurt? Want in principe is het eventgewas snel binnen en zou je dus de resterende tijd lang gewas neer kunnen zetten voor de di. Dan pas kan je dus zien of het haalbaar is. BP gaat er niet vanuit dat spelers gewoon door gaan met eventgewas kweken. Als je dat wel doet zal je waarschijnlijk hulpmiddelen nodig hebben om genoeg di binnen te halen.

18. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

Hier inmiddels 2 sieritems binnen en nog elf gereedschap aan het draaien in de molen, nu zijn alle drops opperdepop.
    Heb van alles en nog wat op het land, bomen, dieren, lang gewas en eventgewas, is te doen verwacht ik maar heb nooit zoveel geduld.

@Schaapje, wat een ellende en heel veel succes met repareren en opruimen.

19. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Het viel mij vanmorgen flink tegen. Ik heb vannacht blaasalg van bijna 10 uur gezaaid en ik had duidelijk minder drops dan uit het eventgewas. Dus vannacht ga ik met alle hulpmiddelen een gewas zetten van ongeveer 20 uur, en dan morgen maar kijken wat dat wordt. Van zaterdag op zondag heb ik weer een kortere nacht, dus dan zaai ik weer eventgewas.

Borkie, boermars en daisy17858 vinden dit leuk.
  20. thea1963

thea1963 Forum freak

Moest er vanmorgen wat vroeger uit dan normaal dus had eventgewas gezaaid
    heb nu 872 roet en 0 vergrootglas o_O xD

En het gaat me voornamelijk om de tekst in faq dat de droprate hoog afgesteld staat wat voor de vergrootglas absoluut niet zo is :oops:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.