Praatgroep Kaasmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 16 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Coco, normaal gesproken heb ik ruim 2/3 van de drops binnen als ik stop met eventgewas omdat ik genoeg eventgewas heb. Daarna ga ik gewoon verder boeren, zonder op drops te letten omdat ik er altijd (heel veel) over heb aan het eind van een event. Maar zoals hofje ook al zegt, je kunt aan de verhouding zien dat de vergrootglazen niet goed afgesteld zijn. Daarbij is dit event gebaseerd op zoveel mogelijk eventgewas zaaien omdat je dan extra prijzen kunt winnen. Dus dan moeten de drops ook haalbaar zijn met de eventgewassen. In het verleden hebben we wel vaker events gehad (vissen bijv) waarbij je steeds maar door kon gaan met voldoende drops en eventgewas.
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    333 vergrootglazen zijn 30 gereedschap. Ik zit op 31. De verhouding moest eerst 1 op 5 zijn en was "royaal" afgesteld. Het roet is naar beneden bijgesteld wat je nodig bent, de drops zijn daarna niet aangepast. Het is dus handig wanneer iedereen de buren vergrootglazen stuurt in plaats van roet.
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  3. sneeuwwitje1956

    sneeuwwitje1956 Actieve auteur

    waar kan ik de borsteljesfabriek vinden?
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  4. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb 30 gereedschap gemaakt, maar mijn vergrootglazen zijn nu wel op. Heb nog wel 350 roet in de schuur liggen en kan over een paar minuten mijn puff weer oogsten. Benieuwt hoeveel vergrootglazen daar uit komen.

    o_Ok ik denk dat de vergrootglazen omhoog moeten bijgesteld worden. Als er duidelijk in de FAQ staat dat het haalbaar is, dan moet het ook haalbij zijn. Daarnaast is dit een gemiddeld event. Wat dus inhoud dat je niet alles uit de kast hoeft te halen om het te kunnen redden. Als het zo doorgaat moet ik dat wel en dat ga ik niet doen, terwijl ik wel graag de staak wil halen.
    Voor nu ga ik eerst kijken hoeveel gereedschap ik kan maken, daar haal ik eerst de sieritems mee binnen en als laatste (als ik dat dus red) de staak. Het SV koop ik nog niet af, want wil eerst de puff binnen hebben voor het gereedschap.

    Heb dus na het oogsten van mijn eventgewassen 30 vergrootglazen gekregen en 150 roet.

    Heb nu 7.000 gewassen op voorraad en moet nog 70 gereedschap maken. Dus ik heb voldoende eventgewassen voor het gereedschap. Verder is alles open gespeeld dus daar heb ik ook geen gewassen meer voor nodig. Alles wat ik nu dus binnenhaal is voor het SV. Dat is lekker want mijn 24uur +1 loopt nog tot vanavond (nog ruim 8uur). Dat is dus nog 1 oogst met een extra gewas. Mijn knechten lopen nog tot vannacht dus vanavond gaan er nog eventgewassen op en dan morgen denk ik nog een kc van 12uur. Daarna kijk ik wel even weer.
     
    Laatste bewerkt: 18 Januari 2018
    LadyFamerieke, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  5. bepsels

    bepsels Forummeester

    links onderin op het hoofdscherm van het event, na inlevering van 500 eventgewas krijg je toegang.
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  6. vinc05

    vinc05 Forum freak

    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Kom je het hele inleverscherm niet in?
    Linksboven bij het eventklokje kan je erin komen, maar ook via de kaas rechtsboven op je hoofdakker.
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  9. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Op pagina 9 heeft HofvanDrome een uitleg gegeven hoe verder te gaan Succes
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  10. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Hier nog 880 vergrootglazen en 2800 roet nou dat is nog een hele klus om dat bij elkaar te krijgen:sleepy:
    En dan 7400 event bloemen eens kijken hoever ik kom met dit event.
     
    daisy17858, hildemarc en Borkie vinden dit leuk.
  11. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Kon het niet laten toch maar begonnen 34 gereedschap klaar ben benieuwd zou het eerste event zijn in jaaaren wat ik niet zou halen.
    De rest al binnen behalve sommige dingen die ik niet de moeite waard vind. En ik heb niets gekocht en ga ik ook niet doen wel 3 ronden sm gebruikt.
     
    daisy17858, BoerAnnelies en Borkie vinden dit leuk.
  12. -elvira101-

    -elvira101- Forum-expert

    hier pas net begonnen ivm ziekte. heb de eerste gewassen opstaan en 700 roet binnengekregen en 167 vergrootglazen. gaan wel zien hoever we komen.
     
    LadyFamerieke, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  13. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Niet onbeperkt hoor je moet wel event gewas inleveren om onbeperkt te scooren xD
     
    boermars, daisy17858, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Gisteren maar klein beetje kunnen doen voor het event, was pas thuis na 00.00 van een late dienst. Heb nu 30 gereedschap in de molen gemaakt, 9000 gewas over dankzij een bonus aan het rad vandaag :D, 2 vergrootglazen en 464 roet. Ben benieuwd als ik het allemaal zo lees is het niet zo mooi gesteld met de vergrootglazen..
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  15. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier heb ik vergrootglazen voor 28 gereedschap:oops: . Dat is heel erg krap . Zaterdag kijk ik wel of ik doorga voor de wolk of dat ik al mijn eventgewas in het SV pomp8) . Ik kan dan de kastanjewolk gebruiken maar of ik dat wil-.-
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Volgens mij zijn we nu verdeeld in twee categorieën: de ene krijgt netjes 1 loep op 3 roet en de ander 1 op 5. Als je per ongeluk valt in de eerste categorie heb je geluk, en anders kun je beter maar meteen voor de sv gaan (of er enorme hoeveelheden sm in pompen natuurlijk).

    Misschien is dit wel een test, weet ik het. Mij maakt het in ieder geval niet uit want die wolkenrij spreekt me toch niet verschrikkelijk aan en sv kan ik altijd wel gebruiken.
     
    LadyFamerieke en Borkie vinden dit leuk.
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Bij mij wisselt het heel erg. Begin van de middag kon ik uit 1 oogst 6 gereedschap draaien en eind van de middag maar 3. Vanavond nog 1x oogsten, dan heb ik ruim voldoende gewassen binnen. Dan voor de nacht de anjers op kwartakkers erop in de hoop dat de drops daaruit het weer een beetje goedmaken.
     
    daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  18. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    ik weet niet hoe jullie er over denken het ziet mij zwart voor mijn ogen . Als je blieft geef mij een vergrootglas meer :inlove: Ik heb er nog zoveel nodig :cry: Ik weet het langste gewas erop en hou tijd met het oogsten in de gaten ;) succes hoor .
     
    LadyFamerieke, daisy17858 en Borkie vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Volgens mij zit bij iedereen de verhouding rond 1:5. Het gaat erom of je ongeveer voldoende vergrootglazen krijgt. Dan volgt het roet wel. Ik heb dus net als velen al veel roet op voorraad waar ik niets mee kan. Het omzetten van 50 naar 35 roet op het laatste moment heeft dus weinig nut gehad. Het is daardoor alleen duidelijk dat alle spelers die meedoen met het event vergrootglazen nodig hebben als burencadeau. Met 50 roet had dat ook anders kunnen zijn.
     
    daisy17858, Borkie en lonnie57 vinden dit leuk.
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik meen ook posts te hebben gezien van mensen bij wie de verhouding wel netjes 1:3 lag, maar ik ben nu te lui om het uit te gaan zoeken.

    Mijn nieuwsgierigheidsprobleem is inmiddels opgelost gelukkig. Ik heb net de laatste bessen geoogst, en toen hield ik na het zaaien van mijn overgebleven eventgewas nog precies genoeg ruimte over om mijn stekjes en stallen neer te plempen. Dus nou hoef ik me tenminste niet schuldig te voelen over mijn overmatige nieuwsgierigheid cq. gebrek aan geduld xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.