Praatgroep - Jubileumtaart

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 22 Januari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Hoera, Farmerama is 10 jaar!

    Hier kunnen jullie je felicitaties en tactiekbesprekingen over hoe dit te vieren kwijt. Dobbelstenen niet toegestaan, bewegingskaarten zijn de nieuwe trend 8)

    En in je wandeling langs memory lane kun je ook nog trivia-vragen tegenkomen, voor wie die (en bijbehorende antwoorden) willen delen kan dat in dit draadje: https://board-nl.farmerama.com/thre...-behorende-bij-het-event-jubileumtaart.35173/
    Dan kan iedereen voor zichzelf beslissen of je het pas in het spel wil zien of samen met je medespelers hier op wil voorbereiden.
     
    jolanda13 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  2. kitkat92

    kitkat92 Forumbeginner

    Jeetje lijkt weer knap puzzelen te worden deze keer!!! wat een event we gaan weer ons best doen maar snap er nu nog niks van maar net als in eerdere events dat komt vaak in de loop van het spel wel.
    Succes allemaal.
     
    maad, boermars en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Gefeliciteerd Farmerama!

    En wat een keileuk verjaardagsevent!

    Vanavond maar snel de hortensia's erop xD
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Laatste bewerkt: 22 Januari 2020
    Susannamaria, jolanda13, liaab en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Gefeliciteerd farmerama :music:
    Van die 10 jaar speel ik al 8 jaar mee.

    Mooi event, even goed bekijken op welke vakjes ik graag wil landen. Maar dat zie ik morgen wel als de borden zichtbaar zijn.
    Eerst maar eens eventgewas en drops verzamelen.

    Succes aan wie meedoen!
     
    jolanda13 en tineke150 vinden dit leuk.
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Heb ik goed begrepen als je de eerste klaar hebt dat je dan de andere zo vaak kan spelen als je wil alleen niet 2 keer achterelkaar dezelfde helft???
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Goedemorgen all
    En Gefeliciteerd met jullie verjaardag alweer 10 jaar......:music: Mooi en een leuk spel wel verslavend xD
    Ik snap het ook niet maar we zien wel
    Maar komt wel goed.... met Miekje haar hulp werkt het altijd .
    S6 all
    Gr Tineke
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Om de rij plus items te halen heb je 124 stermunten nodig, en daarvoor moet je 31 speelbordhelften spelen (want het laatste vakje van een helft levert altijd 4 stermunten op). Voor iedere speelbordhelft heb je één molenproduct nodig en je krijgt er bij aanvang event eentje gratis dus voor de rij moet je in totaal 30 molenproducten maken. In totaal heb je voor de rij dus 30 x 320 = 9600 eventgewassen nodig, dat is acht keer oogsten (als je alles leeghaalt en op kwartjes speelt met wac). Valt me reuze mee.
     
    boermars, jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  9. mmans

    mmans Forum-hertog

    Goedemorgen allemaal, wat ziet dit er geweldig feestelijk uit, ik krijg hier echt goede zin van. Ik doe zelf van bijna het eerste begin mee :)

    @miekje: zo lees ik het ook, nadat je de eerste 2 hebt gedaan, mag je helemaal zelf kiezen, als je maar iedere keer iets anders kiest, dan die je net deed.

    Vraagje voor de mods:
    klopt het, dat je bij sommige bordspellen in de herhaling WEL nog trivia-punten krijgt en bij andere bordspellen GEEN trivia-punten meer in de herhaling?
    Is dan wel iets om rekening mee te houden :) :)

    En als toevoeging op kakelot:
    per bordspel moet je rechts 2 routes en links 3, dus in totaal 25 verschillende routes af te leggen. Dan heb je dus nog 6 (van de 31) over om herhalingsroutes te maken.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Je mag zelfs wel 30 keer dezelfde route spelen, als je dat leuk vindt. Alleen de eerste twee routes (het spelbord Verjaardag) moet je 'verplicht' mee beginnen om de andere spelborden open te krijgen.

    Als je dus voor de triviamuntjes gaat is het zaak alleen routes te spelen die ook in de herhaling triviamuntjes geven. En de juiste volgorde kiest voor je kaartjes, zodat je ook daadwerkelijk op een triviavakje terecht komt.
     
    jolanda13 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  11. mmans

    mmans Forum-hertog

    Klopt kakelot,
    maar ik denk dat ook veel mensen spelen voor de seizoenspunten en daarvoor moet je wel de verschillende routes spelen, die punten zitten namelijk NIET in de herhalingen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL


    Jazeker, zo heb je kans om op meer vakjes terecht te komen. Want bij maar 1x spelen is dat uiteraard iets te beperkt.

    De triviavragen blijven altijd op dezelfde plek staan, welke vraag je krijgt blijft wel wisselen.

    edit ik snap nu je vraag, zie dat ik paar vakjes in de FAQ niet goed heb ingevuld. Ik ben niet zo goed in nachtwerk :oops: Ik ga het nu direct aanpassen, maar triviavragen blijven dus waar ze zijn en blijven ook die punten geven.
     
    Laatste bewerkt: 22 Januari 2020
    -freedom5555-, LucieSchreurs en jolanda13 vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Eventgewas kan alleen op de hoofdakker (drops komen wel van de hoofdakker en woelige weide).
    Met kwartakkertjes wac krijg je dan maar 606 gewas per oogst. Dan zijn 8 oogsten niet genoeg.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het hangt er inderdaad wel van af waar je voor speelt ja. Er valt heel veel te kiezen in dit event, ik vind het echt heel leuk en veelzijdig opgezet.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het eventgewas kan je alleen op je hoofdakker zaaien en oogsten, ipv 8 oogsten zijn het 16 oogsten eventgewas en 930 di's verzamelen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh, dan heb ik weer eens met mijn neus gekeken xD Ik vond het ook al zo weinig haha. In dat geval wordt het dus 16 keer oogsten en dat is ook prima te doen gezien de duur van het gewas.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Ziet er uit als een leuk event! Leuk dat je ook zoveel keuzemogelijkheden hebt.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Gefeliciteerd:D
    Ben er klaar voor:music:
    Leuk opgezet en inderdaad veel keuzes. Eerst is verzinnen waar voor te gaan:p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. mmans

    mmans Forum-hertog

    Yess, dat is precies wat ik bedoelde :)
    Hartelijk dank :)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Geldt ditzelfde ook niet voor de stermunten? Ik zie niet hoe we genoeg stermunten bij elkaar moeten verzamelen, als ze alleen bij de 1e keer op het betreffende vakje terechtkomen, te winnen zijn.
    Dus zouden in de rechterkolom ook de stermunten moeten staan?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.